Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb een nieuwe kast bestelt (de Lian Li PC-O11 Dynamic) omdat ik een upgrade wil doen tov mijn kleinere kast (PC-V33WX)
In mijn nieuwe kast wil ik 2 radiatoren gebruiken voor de waterkoeling.
Nu zit ik te twijfelen welke pomp ik zal nemen, ik wil graag onderstaande reservoir gebruiken waar een D5 pomp opkan, Is onderstaand een mooie set?
en wat heb ik eventueel nog meer nodig om deze pom en reservoir aan elkaar te willen koppelen.

Reservoir: https://www.highflow.nl/w...atkiller-tube-100-d5.html

Pomp: https://www.highflow.nl/w...-protium-d5-pwm-pump.html

OF weten jullie een veel betere optie voor een goede pomp en reservoir ??
Of is een losse pomp en aan aparte reservoir een betere optie ?

Dan nog de slangen, ik zat zelf te denken aan hardtubes maar stel dat ik het waterblok er een keer af moet hebben, dan moet het hele systeem leeg? of zie ik dat verkeerd?
war bij een flexibele slang minder het geval is..

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-08 16:21
mr.loepie schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:52:
Nu zit ik te twijfelen welke pomp ik zal nemen, ik wil graag onderstaande reservoir gebruiken waar een D5 pomp opkan, Is onderstaand een mooie set?
en wat heb ik eventueel nog meer nodig om deze pom en reservoir aan elkaar te willen koppelen.
Hi,

Mooi reservoirtje, ik denk ook dat het prima zijn werk zal doen. Ik heb persoonlijk dit type nog nooit gebruikt, maar zoals ik het nu kan zien, past dat type pompje er alleen op als er een 'cover' om heen zit. Ik zie dus niet in de omschrijving of deze bij het reservoir wordt geleverd.

Als je zoekt naar een pump-reservoir combo dan kan je beter kijken naar zoiets:
https://www.highflow.nl/w...-pwm-incl.pump-glass.html

Indien je de pomp los van het reservoir wilt hebben, dan heb je fittings nodig zoals een male-male G1/4".
Voor een losse pomp kan je denken aan:
https://www.highflow.nl/w...i-incl.-sleeved-pump.html
(Ik neem nu even EK als voorbeeld, maar je hebt natuurlijk meerdere merken ;) )
Dan nog de slangen, ik zat zelf te denken aan hardtubes maar stel dat ik het waterblok er een keer af moet hebben, dan moet het hele systeem leeg? of zie ik dat verkeerd?
war bij een flexibele slang minder het geval is..
Bij slangen is het voordeel dat je je loop makkelijker kunt onderhouden, ja. Maar in beide gevallen moet je altijd het systeem leeg maken als je iets wilt veranderen, tenzij je het slim speelt met valves (afsluiters) waardoor je delen kunt inblokken. Je hebt nml. natuurlijk het gevaar dat je vloeistof knoeit op je loei dure hardware, dus beter gewoon drainen! Persoonlijk vind ik harde buizen gewoon een stuk strakker ogen, dit is voor iedereen anders. Ik raad wel aan iedere beginner te starten met slangen :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
als je slangen tussen je videokaart en cpu blok niet te krap zijn hoeft je loop niet persee leeg als je genoeg ruimte heb om tedoen wat je moet doen, bij hardtubing moet het leeg bij elke verrandering dat is niet erg flexibel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:01

PuijkeN

euhm ?

Wat ik een leuk alternatief vond en ook zo heb uitgevoerd in mijn PC-O11 is om de pomp in het onderste PSU slot te plaatsen. Er is daar ruimte zat voor een D5 en mits enkele gaatjes in de onderkant van de kast te boren kan je die heel goed vastmaken EN ontkoppelen van de case. Bovendien zou die dan onmiddelijk het laagste punt van je loop worden.

Mijn ervaring met pomp/res combo's is op zich zeker niet slecht, maar het zijn niet de handigste spullen om te ontkoppelen vind ik. Bovendien neemt een D5 nogal wat plaats in wanneer je deze onderaan een reservoir hangt.

Ik zelf heb soft tubing gebruikt maar er zit zo weinig slack op dat bij mij ook gewoon alles lot moet wanneer ik iets wil veranderen. Afhankelijk van de dikte softtubing die je gebruikt (dunner is beter voor flexibiliteit) is het wel mogelijk dat je bepaalde wijzigingen kunt doen. Maar ik heb de tubing liever zo kort mogelijk waardoor die optie bij mij ook gewoon vervalt.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
Dank jullie voor de bijdragen en zal eens de linkjes bekijken en de info bestuderen die jullie gaven.
als ik meer vragen heb meld ik mij weer. ik zit nog op de kast te wachten dan kan ik pas dingen gaan meten.

tot zo ver ontzettend bedankt !

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.