Twee COAX aansluitingen in woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje. Ik heb een woning uit 1975 waar Coax aanwezig is. Niets bijzonders, echter heb ik in mijn woonkamer twee Coax aansluitingen +- 50cm uit elkaar (wel op een andere muur);

Aansluiting 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsFxBQkUgpl8e9j0QhnWBqoSPjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUojTBSal0HGdhWbOLEzUNGA.jpg?f=fotoalbum_large

Aansluiting 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPYnM-MybMF80fyBy4JhNofwNik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hm7hcOx4bf5fAXyy5NjFsFHD.jpg?f=fotoalbum_large

Momenteel zit mijn Ziggo modem aangesloten op de WCD afbeelding 1. Deze kabel komt van vooraf het huis binnen en werkt prima.

Aansluiting 2 blijft voor mij dus een bijzondere. Wanneer ik mijn Ziggo modem op de rechter poort prik met 't koppelstuk dan krijg ik geen prik, echter wanneer ik in de kruipruimte deze "aansluiting" volg dan zie ik ook dat deze met een groene kabel onder het huis wegloopt richting de straat. Wanneer ik deze kabel volg naar de straat dan zie ik dat er drie kabels uitkomen, eentje voor mij en eentje voor de buren aan beide kanten.

Het lijkt er dus op dat ik twee beschikbare Coax aansluitingen heb, waarvan eentje inactief is. Ik was benieuwd of iemand dit wel eens eerder tegen is gekomen of dat iemand een mogelijke reden heeft waarom er twee aansluitingen in mijn huis beschikbaar zijn, waarbij beide kabels naar de straat lopen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Kan het zijn dat de ruimte in het verleden gesplitst was en gebruikt werd als twee woningen? Ik kan eerlijk gezegd geen andere reden bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Jay-B schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:25:
Kan het zijn dat de ruimte in het verleden gesplitst was en gebruikt werd als twee woningen? Ik kan eerlijk gezegd geen andere reden bedenken...
Bedankt voor je reactie. Nee ik denk niet dat dit huis ooit opgesplitst is (ook kijkend naar het formaat). Ook omdat de aansluitingen in dezelfde ruimte zitten en 50cm afstand van elkaar hebben ga ik hier niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 16:23
Dat het internet niet werkt is natuurlijk niet alles zeggend, hang er een radio of tv aan en kijk of je zenders kan ontvangen. Als dat niet het geval is, dan is er waarschijnlijk ergens een probleem geweest wat het makkelijkste op te lossen was door een nieuwe aansluiting te maken en de oude te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
De vroegere bewoners hadden samen met de buren destijds bedacht kabels te trekken tussen de huizen om met zn 3en op 1 TV abonnement te gaan zitten? :p
(Dat was toch mogelijk met analoge tv aangezien er geen decoders etc nodig waren?)

Maar inderdaad probeer er eens tv/radio aan te hangen om te kijken of er iets opstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:48

vr6-only

Blub Blub

Dat is waarschijnlijk het oude systeem wat daarna is vervangen. Voorheen liepen die aansluitingen onder de kruipruimtes door van rijtjeswoningen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
waarsch een defecte kabel oid en hebben ze een nieuwe kabel ingelegd

nou ik nog eens nadenk.. de rechter aansluiting is toch de "radio" aansluiting? daar krijg je sowieso volgens mij geen signaal uit waar een modem iets mee kan..

[ Voor 54% gewijzigd door SMSfreakie op 29-03-2020 16:39 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
SMSfreakie schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:29:
waarsch een defecte kabel oid en hebben ze een nieuwe kabel ingelegd

nou ik nog eens nadenk.. de rechter aansluiting is toch de "radio" aansluiting? daar krijg je sowieso volgens mij geen signaal uit waar een modem iets mee kan..
Er zit maar 1 kabel in zo'n wcd.. Je zou ook gewoon een tv op die radio-aansluiting kunnen aansluiten mits je de "verkeerde" stekker erop zet (normaal heb je aan een kant M en aan de andere kant F maar als je aan beide kanten een M erop zet dan kun je die kabel dus op de "radio" aansluiten en gewoon tv kijken).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Nee, er zit een diplexer in zo'n wcd, alleen de fm-band staat op de radio-uitgang, de rest op de tv-uitgang.
Pagina: 1