Toon posts:

Riva TNT2 pro: DirectX problemen onder W2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige week bezit ik een Miro PCTV rave tv kaartje die prima samen werkte met m'n Riva TNT2 en onder W2K. Sinds gisteren weigert het ding z'n diensten, de DirectDraw test mislukt meld de PCTV software omdat de videokaart DirectX niet volledig ondesteunt. Ndiag.exe meld op het tabblad beeldscherm dat de opties Direct3D-versnelling en AGP-ondersteuning niet zijn ingeschakeld (is ook niet mogelijk, ook niet na de testen die wel goed verlopen!). Drivers van de TNT2 opnieuw installeren (oude drivers of de nieuwste t/m 6.18) maakt allemaal niets uit. Ook de PCTV software verwijderen en er weer opzetten doet niks. Oh ja, Windows Media Player 7 heb ik 2 dagen geleden er opgezet maar daar waren geen problemen i.s.m. de TV kaart.
Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook nog de knop van NetMeeting aangeraakt (dit proggie doet ook iets met video) en dat moet de oorzaak zijn geweest. Uiteindelijk heb ik de kaart uit de hardwarelijst gegooid en W2K 't weer opnieuw laten detecteren. Wat ik alleen niet begrijp hoe het kon dat DirectX niet meer 100% functioneerde (Direct3D en AGP uitgeschakeld en niet in te schakelen).