Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emem61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-04-2024
Hallo,

Ik heb een vraag over het ophangen van mijn tv.
Ik heb nu een muurbeugel voor mijn 55 inch tv, deze kan tot 55 inch en tot 400 Vesa, kantelbaar en zwenken en belastbaar tot 35 kg.

Nu heb ik een LG 65 inch, Vesa 300 van 25 kg.

Mijn vraag is..Kan ik ondanks dat deze tv groter is de huidige beugel gebruiken?

Graag jullie advies, bedankt👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Natuurkundig zou het moeten kunnen.

Maar, goh, merk & type van de beugel? En de leverancier / fabrikant al even gevraagd of het raadzaam is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:55

Santford

FP PowerMod
Wellicht heeft de specificatie voor de maximale grootte van de tv ook te maken met de lengte van de zwenkarm. Een grotere tv zal minder ver kunnen draaien, de verstelhoek wordt kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-06 21:13
Als VESA en het aantal kilo's matchen zie ik geen bezwaar om een 65 inch op te hangen. Ik kan me voorstellen dat de TV beugel is gemaakt in een tijd dat een 65 inch TV nog veel zwaarder was dan nu het geval is.

[ Voor 3% gewijzigd door m_rick op 29-03-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat zou geen probleem moeten zijn, zolang je maar niet over de 35 kg gaat. Verder valt de TV binnen de "eisen" van de beugel.
Vroeger waren de TV's een stuk zwaarder en nu veel lichter dus ja het moet wel gaan.

Heb je wel aan alle eisen voldoen qua de montage (dus niet gemakshalve even een schroefje in de muur vergeten of niet gedaan?)? Als je aan alle eisen hebt voldaan, dan is het geen probleem.
Ook is het belangrijk om te weten wat voor muur je hebt geboord en of je de schroeven hebt gebruikt welke erbij zaten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Tens

let me drink about it

Santford schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:17:
Wellicht heeft de specificatie voor de maximale grootte van de tv ook te maken met de lengte van de zwenkarm. Een grotere tv zal minder ver kunnen draaien, de verstelhoek wordt kleiner.
^^ dat lijkt me idd het grootste probleem. Wel is het zo dat er meer gewicht verder van het ophangpunt zit, waardoor de hefboom iets groter is.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emem61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-04-2024
Iedereen alvast bedankt voor het advies.
Het merk is Wollf Mount.

Ik ga ermee aan de slag.

Thanks😉
Pagina: 1