Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dek8
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
Agv blijvende invaliditeit, opgetreden in 2019, heb ik veel zorgkosten waar ruimte voor aftrek is in de belastingaangifte 2010. Mijn vragen:

1. Afschrijving auto a.g.v. dokterbezoek. Auto is van 2005. Dan al afgeschreven? Of nog 1/365e*aantal reisdagen*(aanschafwaarde / 10 jaar) = aftrekbaar?
2. Verzekeringspremie: 1/365e*aantal reisdagen*jaarlijkse premie?
3. Extra vervoerskosten. Er staat "als u aannemelijk kunt maken dat u extra vervoerskosten maakt"......Omdat ik aan huis gekluisterd ben (rolstoel), neemt mijn familie me eens per 3 dagen in de auto mee voor een rondje in ons dorp. Zeer noodzakelijk voor mijn mentale gesteldheid ook. Ik heb zo'n vermoeden dat dat niet onder de strekking van dit artikel valt, heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 20:33
Even los van de hulp op dit forum, kan je zorgverzekeraar je hier ook niet mee helpen? Kan me zo voorstellen dat dit in het verlengde ligt. Je kan ook altijd de Belastingtelefoon bellen voor informatie.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
dek8 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:34:
Agv blijvende invaliditeit, opgetreden in 2019, heb ik veel zorgkosten waar ruimte voor aftrek is in de belastingaangifte 2010. Mijn vragen:

1. Afschrijving auto a.g.v. dokterbezoek. Auto is van 2005. Dan al afgeschreven? Of nog 1/365e*aantal reisdagen*(aanschafwaarde / 10 jaar) = aftrekbaar?
Zie Werkelijke uitgaven voor vervoer
2. Verzekeringspremie: 1/365e*aantal reisdagen*jaarlijkse premie?
Zie Zorgkosten 2019
3. Extra vervoerskosten. Er staat "als u aannemelijk kunt maken dat u extra vervoerskosten maakt"......Omdat ik aan huis gekluisterd ben (rolstoel), neemt mijn familie me eens per 3 dagen in de auto mee voor een rondje in ons dorp. Zeer noodzakelijk voor mijn mentale gesteldheid ook. Ik heb zo'n vermoeden dat dat niet onder de strekking van dit artikel valt, heeft iemand hier ervaring mee?
Zie Vervoerskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dek8
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
Dank voor de reacties! Ja inderdaad, zorgverzekering reeds ingeschakeld hoor. Gaat met name om de kosten die zij niet dekken. De door @BastaRhymez bijgevoegde links had ik reeds gezien in aangifteprogramma. Met name specificiteiten van ad 1 en ad 3 vind ik daarin niet terug, daarom mijn post op dit forum. Ik ga morgen belastingtelefoon wel even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonson
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-05-2024
Kun je een update geven van hoe je het uiteindelijk hebt gedaan? Ben benieuwd, ook voor mijn eigen aangifte.