Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:22
Hallo daar,

Mijn subwoofer klappert, en op rustige achtergrond muziek hoor je dat het meest. In films valt het niet zo heel erg op. Nu denk ik dat hij defect is, omdat ik dit op 2 verschillende versterkers (marantz SR5006, Harman Kardon AVR138) getest heb en bij beide het probleem te voorschijn komt. Nu is mijn vraag, is het mogelijk om een losse subwoofer speaker te kopen en die dan in huidige subcase te monteren? Of word het gewoon kijken naar een nieuwe sub?

Dit is mijn huidige speakerset: pricewatch: JBL SCS 200.5 (Zwart)

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

Beste antwoord (via Highfeed op 30-03-2020 12:18)

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-06 09:31

DaffyDuck43

MF-lurker

Je kan eens informeren hier....
https://www.electronicare.nl/

Bij mijn vorige sub was zowel de versterker als de foamrand kapot, dus niet haalbaar om te repareren, maar kreeg wel een eerlijk advies, dus kun je de gok wagen...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:15
Even ervan uitgaande dat hij idd beschadigd is; vervangen is mogelijk maar een lastige route. Dan moet je een driver vinden die zich in dezelfde behuizing gelukkig voelt.

Denk iets aantrekkelijker om een nieuwe sub te kopen. Eerste is wel goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daarnaast weet je ook niet 100% zeker of het niet de versterker is die de geest gegeven heeft toch?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
JvS schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:53:
Daarnaast weet je ook niet 100% zeker of het niet de versterker is die de geest gegeven heeft toch?
Heb het op 2 verschillende versterkers geprobeerd, en die geven allebei zelfde probleem. Kans is wel erg klein dat beide versterkers zelfde defect geven toch?

Ik heb ook z'n kabeltje ertussen gezet (van 1 naar 2 tulip) maar dat geeft hetzelfde probleem. HZ aangepast in versterkers etc. maar blijf het klapperen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:15
Dat ding is actief lijkt me? Dan heeft ie een interne versterker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ie ook al klappert met een verloopje van bijvoorbeeld je telefoon naar de de sub dan is ie idd stuk. Zoals al aangegeven: reparatie kan maar de vraag is wat je terugkrijgt en wat het kost. Ik zie op MP tig subjes voorbij komen voor zeg 100 euro. Dat is denk ik de route die ik zpu gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
Jag schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:53:
Dat ding is actief lijkt me? Dan heeft ie een interne versterker :)
Ah, hier had ik je even verkeerd begrepen.

Eigenlijk, zoals ik jullie reacties lees, is het gewoon het beste om een nieuwe sub neer te zetten. Heb alles geprobeerd inderdaad. Helaas. In ieder geval bedankt voor de reacties!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Rammelt hij ook als je hem schudt? Dan zou het kunnen zijn dat er een voorwerp door de poort naar binnen is gestopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
TBTL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:06:
Rammelt hij ook als je hem schudt? Dan zou het kunnen zijn dat er een voorwerp door de poort naar binnen is gestopt.
Ja, dat heb ik vroeger ook gehad met mijn subwoofer, daar had mijn rondkruipende zoontje heel ijverig over een periode van enkele maanden een serieuze hoeveelheid Lego steentjes in gestopt. >:)
Ook via de basreflex poort.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-06 09:31

DaffyDuck43

MF-lurker

Je kan eens informeren hier....
https://www.electronicare.nl/

Bij mijn vorige sub was zowel de versterker als de foamrand kapot, dus niet haalbaar om te repareren, maar kreeg wel een eerlijk advies, dus kun je de gok wagen...
Pagina: 1