Wifi Adapter als repeater instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenvanknegsel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Hallo,

Ik heb een nieuwe internetprovider over glasvezel, maar helaas zit de aansluiting ergens in een hoekje van mijn huis :'( . Ik heb niet overal een goed Wifi signaal. Ik heb een Kabel getrokken naar mijn pc (aan de andere kant van het huis) die voorheen verbonden was met wifi, TP link archer t3u.
Kan ik de TP link archer t3u als repeater/hotspot instellen via de LAN verbinding op mijn pc? Zoja, hoe?

Alvast bedankt voor de input!

Beste antwoord (via kenvanknegsel op 30-03-2020 19:33)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56
kenvanknegsel schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:35:
Kan ik de TP link archer t3u als repeater/hotspot instellen via de LAN verbinding op mijn pc? Zoja, hoe?
Gewoon even googlen op 'windows 10 network bridge connection', genoeg over te vinden, ook de andere kant op. Echter of het handig is, je pc moet dan namelijk altijd aan staan. Handiger is zoals hierboven genoemd een AP met 2e netwerkpoort om je pc op aan te sluiten of om een standaard router te pakken en die in te stellen als AP: [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point Voordeel van een router is dat er meestal vier LAN poorten op zitten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:58
Ik denk dat het makkelijker is om een accespoint neer te zetten met een throughput zodat je de netwerkkabel tussen de kabel van beneden en je pc kan zetten.

In de pricewatch zijn vele voorbeelden te vinden :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56
kenvanknegsel schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:35:
Gewoon even googlen op 'windows 10 network bridge connection', genoeg over te vinden, ook de andere kant op. Echter of het handig is, je pc moet dan namelijk altijd aan staan. Handiger is zoals hierboven genoemd een AP met 2e netwerkpoort om je pc op aan te sluiten of om een standaard router te pakken en die in te stellen als AP: [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point Voordeel van een router is dat er meestal vier LAN poorten op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenvanknegsel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Bedankt! Ik denk dat ik eerst even probeer met de Windows 10 network bridge. In de toekomst zal ik waarschijnlijk een AP creëren.