Hoe betrouwbaar is restoreprivacy.com als bron?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:37
Als ik deze pagina lees: https://restoreprivacy.com/5-eyes-9-eyes-14-eyes/
Dan kom ik tot de conclusie dat IJsland en Zwitserland tot de zeer weinige landen ter wereld behoren waar privacy écht gerespecteerd wordt. Vanuit Nederland, België, Australië, Zweden, UK, VS worden ook allerlei privacy vriendelijke diensten aangeboden, maar volgens restoreprivacy.com gelden in die landen allerlei internationale afspraken waardoor allerlei veiligheidsdiensten alsnog in je privé data mogen neuzen.

Als ik hun reviews van de verschillende aanbieders van secure e-mail op een rij zet, komt Protonmail er naar mijn idee al gauw het beste uit. Dit idee komt overeen met wat ik op tweakers.net krijg als aanbeveling.

Alle reviews op restoreprivacy.com zijn trouwens voorzien van plus -en minpunten, waardoor ook Protonmail er niet helemaal zonder kritiekpuntjes vanaf komt. Hierdoor lijkt restoreprivacy.com heel betrouwbaar.

Ik zag tot voor kort ook iets in Fastmail omdat die aanbieder zich voor voordeliger prijzen aanbied dan Protonmail (30GB mail storage i.p.v. de 5GB bij Protonmail voor minder dan 10 euro per maand). Na het lezen van de teksten op restoreprivacy.com kom ik echter tot de conclusie dat ik Fastmail maar beter kan laten liggen omdat het hoofdkantoor van Fastmail weliswaar gevestigd is in Australië (wat mijzelf eerder ook al was opgevallen na eigen zoekwerk), maar zijn servers op Amerikaanse bodem heeft staan.

Ik probeer niet alleen mezelf veiliger op internet te krijgen, maar ook mijn familie en vrienden. Zij hebben aangegeven mijn zoektocht naar veiliger alternatieven voor (met name) allerlei diensten van Google interessant te vinden.

Dan wil ik wel echt het goede voorbeeld geven en met ècht betrouwbare bronnen aan komen.

Dus is restoreprivacy.com een betrouwbare website of kan ik beter naar een andere bron gaan kijken?