Windows 10: is gekochte code op illegale Windows genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
hoi allemaal enige tijd gelden heeft een kennis van mij mijn pc voor mij opgebouwd hij heeft zonder dat ik dit wist een illegale versie van windows 10 pro erin gezet, mijn vraag is , moet ik een nieuwe software pakket kopen of kan ik met een licentiecode dit weer recht trekken? Die kennis kan ik helaas nergens meer bereiken

Relevante software en hardware die ik gebruik
.desktop pc ..geen merk is speciaal voor mij opgebouwd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom!

Ik heb de topictitel wat aangepast. 'windowa 10' dekt de landing niet echt, nog los van de typo: er zijn wel meer topics die over Windows 10 gaan ;)

Inhoudelijk: hangt een klein beetje af van hoe het is geinstalleerd: als er een rare crack op is gezet dan zal een (backup en dan) format misschien nodig zijn. Waarschijnlijk ben je inderdaad klaar met simpelweg een nieuwe licentiecode invoeren. Zie bijv. https://www.windowscentra...ge-product-key-windows-10

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 17:46
@Verwijderd hoe zie/weet je dat het een illegale windows versie is?
Als er simpelweg staat dat je windows moet activeren kan je hier gewoon een nieuwe licentie voor kopen.
Een "illegale" windows versie kan ook betekenen dat hij zo'n goedkope OEM key er op heeft gezet, dan is er nog niet veel aan de hand. Is niet perse illegaal maar Microsoft vind het gewoon niet zo leuk. (Je merkt hier niets van)
Mocht het inderdaad een gekraakte versie zijn zoals F_J_K aangeeft, zou ik zelf toch overwegen de pc helemaal opnieuw te installeren en er dan een nieuwe licentie op in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Je kan een willekeurige Windows 7 Pro 8 Pro of 10 Pro code inkloppen inderdaad. Dus mocht je nog een oude zakelijk Windows 7 apparaat vinden in een container, dan ben je ook gered.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik denk dat ie het over een in elkaar gefriemelde W10 versie heeft die je download voor niks en meteen werkt. Ik heb zoiets wel eens geprobeerd en vond dat het te snel crashte. Lijkt mij minder stabiel dan een onbewerkte versie, zou ik ook alleen aanschaffen als je alles voor niks wilt.

Je kunt beter bijvoorbeeld op Heidocnet Windows 10pro (officiele versie) downloaden, met Rufus op een USB stick zetten, die USB stick voorrang geven bij opstarten, en zo dan op je computer zetten. En natuurlijk een werkende code ergens kopen.

Mocht het toch gewoon een legitieme onbewerkte W10 versie zijn dan is alleen een activatiecode nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door 8mile13 op 29-03-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Als die Windows 10 Pro die er nu opstaat naar tevredenheid werkt
dan heb je alleen een licentiecode nodig om het te activeren.

Geeft de huidige Windows problemen of je vertrouwd het niet
Dan kan je Windows 10 Pro gratis downloaden en installeren.
Je moet dan wel alsnog een licentie hebben/kopen.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ligt er een beetje aan...

Zoals anderen hier al aangeven:
Als Windows 10 middels een crack is geactiveerd, back-up maken en opnieuw installeren. Daarna moet je een Windows 10 licentie kopen. (Ik zou voor w10 home gaan)

Als Windows 10 gewoon niet geactiveerd is, kun je ook een licentie kopen. Je moet dan echter Windows 10 pro kopen. Dit kost 259 euro i.p.v. 145 euro voor Windows 10 Home retail (oem kost 80-100 euro, maar het is een grijs gebied of die gebruikt mag worden voor een zelfbouwPC. Ik heb nog nooit gehoord dat het problemen oplevert).

Blijf trouwens weg van keys die goedkoper zijn dan 80 euro. Die zijn op z'n best tegen de EULA van MS, maar kunnen ook gestolen zijn of deactiveren. Mogelijk is een dergelijke key gebruikt om Windows te activeren. Ook dan kun je gewoon activeren met w10 pro key twv 259 euro.

Als je een w10 home key wilt gebruiken, moet je een clean install doen. Als je zelf een beetje handig bent, kun je zelf Windows 10 home installeren en volsta je met een key voor Windows 10 home. Als je niet zo handig bent, zou ik even nadenken of een Windows 10 pro key niet goedkoper is. Tenzij je iemand kunt vinden die je voor weinig kan helpen, is het waarschijnlijk duurder om Windows te herinstalleren dan het verschil tussen w10 home en w10 pro.
Pagina: 1