alle resoluties 60 Hz dooe Voodoo 2?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb gisteren mijn oude 15" monitor vervangen door een 17" CTX VL710T. Nou blijkt dat ding op elke resolitie van 640x480 t/m 1600x1200 op 60 Hz te draaien. Mijn oude 15" draaide ook op 60 Hz maar die ging niet veel hoger en het beeld was toch goed. Maar deze 17" flikkert veel meer op 60 Hz.
Komt dat soms doordat ik een Voodoo 2 heb dat hij niet hoger wil? (Ik heb nog niet geprobeerd de monitor aan mijn andere videokaart (4 MB Diamond Viper V330) te hangen).

En dan vroeg ik mij ook nog af of het normaal is dat een 17" er op 60 Hz slechter uitziet dan een 15", of had ik toevallig een goede 15" dan wel slechte 17"?

Nog wat gegevens: ik kan in het configuratiescherm voor de refresh rate alleen kiezen tussen "adapter default" en "optimal", beide geven dus 60 Hz. Bij de Voodoo 2 tab staat ook een refresh rate slider, die echter niet te sliden valt. Staat vast op 60 Hz.

Verwijderd

Als je de refresh rate hoger dan 60hz wil moet je even hztool (werkt niet met win2k/NT) downen. Kan je voor elke resolutie de refresh rate instellen. Zonder dit progje draaide mijn 19" ook in alle resoluties op 60hz en dat was een en al geflikker. Nu die in 1280x1024 op 100Hz staat is het beeld spiegelglad Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

O ja, boven de 85hz is je monitor officieel flikkervrij.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Heb je een linkje?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Misschien moet je even de juiste monitor instellen. Misschien staat ie wel op "standaard monitor" oid.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Hij staat op Plug&Play. Dan neem je toch aan dat het meteen werkt. Maar toch een goed idee van je. Ik zal nog eens kijken of ik niet iets van CTX kan vinden.

Verwijderd

http://www.jatekok.com/files/download/utility/hztool/hztool14.zip

Hij zet de settings in het register, dus je hoeft niet de elke keer als je windhoos start opnieuw het programmaatje te draaien.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Bedankt (kan het nog niet proberen, want ik zit nu op mijn werk).
Maar ik vind het toch erg vreemd dat je er een tooltje voor nodig hebt.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Maar is het nou normaal dat een nieuwe monitor op 60 Hz draait of niet?
Of alleen met een Voodoo 2?

Verwijderd

Hmm, in je eerste post stond dat je de refresh rate niet kon aanpassen bij adapter... kan erop duiden dat je niet de juiste drivers hebt geinstalleerd voor je monitor.

Ik kan bij adapter wel de refresh rate aanpassen, maar als ik dan een spel ga spelen in een andere resolutie dan die van de desktop zet hij em weer terug op 60hz...

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Het is gelukt! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Even de monitor op CTX zetten ipv. Plug&Play. Wat een beginnersfout zeg. Vanaf 75 Hz draait hij lekker stabiel. Heb hem op 85 gezet.

Bedankt!
Pagina: 1