• R3G
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-07-2023
Sinds telenet de fm switch gedaan heeft ben ik overgestapt op Dab+ wegens slechte ontvangst met binnenhuis fm antenne. De Dab antenne heb ik wel moeten verlengen naar een buitenmuur voor betere ontvangst. Maar zoals bekend is geeft dab+ ofwel goed signaalontvangst of helemaal geen. En die geen is meer standaard geworden hier in huis. De versterker Onkyo TX 8250 voldeed nochtans aan alle verwachtingen.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een internetradioservice, TuneIn is standaard op de Onkyo net als Spotify.
Ik heb nu bij beide een premium proefabonnement, de TuneIn voor de radiozender en Spotify voor mijn eigen en voorgestelde playlists. Maar wat ik nu eigenlijk zoek is een service die beide mogelijkheden aanbied zodanig dat ik maar 1 abonnement hoef te nemen. Maar ofwel kijk ik er over ofwel bestaat zoiets niet.
Graag jullie ervaringen!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Stiekem ben ik ook wel héél benieuwd naar welk type binnenhuisantenne je hebt gebruikt en in welke regio je dan woont. Mijn ervaringen met DAB+ zijn ook enorm wisselend, maar als ik ergens een actieve antenne kan plaatsen, is het probleem eigenlijk altijd verholpen. Welke antenne had je tot nu toe in gebruik?

Abonnementen zijn lastig: niet iedereen biedt alles en voor een completer plaatje dien je altijd meerdere dingen af te sluiten.

Vandaar dat ik me toch even op jouw antenne wil richten! ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• R3G
Dit is eigenlijk de Dab+ antenne die bij de onkyo geleverd was met een coax aansluiting, is een zeer eenvoudig basic model, zie foto. Ik heb een verlenging van een 10-tal meter van versterker naar antenne ook met een coax kabel gedaan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIFlU6dZ7-6WcevDFuDOS5R-wys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tL7MrJkO8DSgHctnNKAdt5Oi.jpg?f=fotoalbum_large

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Okay, nee dat is inderdaad niet de beste manier om het te doen!

Ik zou je willen adviseren om een actief versterkte DAB+ antenne te kopen en deze bij een raam te plaatsen. Dat zou meer dan voldoende moeten zijn om goe dte kunnen ontvangen.

Tip: bestel er eentje online, zodat je het rustig kunt proberen. Ontvang je alsnog niks, dan kun je het geheel weer netjes inpakken en terugsturen, zonder het gedoe bij een winkel die wellicht niet terug wil nemen.

• R3G
Merci voor de tip! Zal eens rondsurfen, online is nu toch met alle virustoestanden de enigste manier om eraan te geraken. De plaats waar hij hangt is in een technische kast maar zeer dicht tegen een raam.
Heb je voorstel van goed merk want dit is onbekend terrein voor mij.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik zou even kijken welke aansluiting jouw (externe) antenne heeft en van daaruit gaan kijken ‘hoeveel’ antenne je wilt hebben. Er zijn grote modellen maar ook nette kleine blokjes die ook mooi passen in je huiskamer :)

• R3G
Heb me de HAMA DAB/DAB+ antenne actief aangeschaft, draait nu een kleine week probleemloos zonder weg te vallen. Is het normaal dat als je de radio opstart in dab dat er een tijdje niets is en de tekst "syncronisation"? Duurt soms wel langer dan andere keren, maar eens hij vertrokken is geen problemen meer.
Merci voor de info!

• R3G
Alsof de duivel er mee gemoeid is: vandaag kwam de dab+ er weer niet door, pas na enkele uren lukte het. Via Fm nog wel maar met de binnenhuisantenne bedroevende kwaliteit. Volgende test is de dab+ antenne vlak tegen een raam zetten.

• R3G
Ook het vlakbij en raam zetten geeft zelfde resultaat, soms wel, soms een hele tijd niets.
We wonen in Beveren-Waas, zou een normaal signaal moeten ontvangen.
En dat een paar maanden geleden met FM langs de kabel alles perfect ging. 8)7
Pagina: 1