hier even een vraag over techniek: Mijn schoonvader heeft gisteren zijn camper op de oprit gezet en hoort daar nu regelmatig een tikkend geluid vanuit één van de relais komen.
het gaat om een Kharmann Colorado T5 camper.
het relais zit op een zekeringengroep achter de bestuurdersstoel.
Nu zoeken we wat de functie van dit relais kan zijn, maar in de handleiding staat dit niet gespecificeerd en op internet zijn we ook nog niet verder gekomen.
het getik is dus onregelmatig, maar eigenlijk het enige dat er veranderd is, is dat de camper heeft gereden en aan het stroom ligt.
ik heb twee foto's van de zekeringen in het topic bijgevoegd
Mijn vragen:
1. weet iemand wat het tikkende geluid kan veroorzaken én wat deze twee relais (met schakelaar) doen?
2. heeft iemand misschien een specificatie van de zekeringen (welke zekering doet wat)?
3. of misschien een tip voor een adres / persoon die meer informatie hierover kan geven?
Alvast bedankt!
het gaat om een Kharmann Colorado T5 camper.
het relais zit op een zekeringengroep achter de bestuurdersstoel.
Nu zoeken we wat de functie van dit relais kan zijn, maar in de handleiding staat dit niet gespecificeerd en op internet zijn we ook nog niet verder gekomen.
het getik is dus onregelmatig, maar eigenlijk het enige dat er veranderd is, is dat de camper heeft gereden en aan het stroom ligt.
ik heb twee foto's van de zekeringen in het topic bijgevoegd
![]() | ![]() |
Mijn vragen:
1. weet iemand wat het tikkende geluid kan veroorzaken én wat deze twee relais (met schakelaar) doen?
2. heeft iemand misschien een specificatie van de zekeringen (welke zekering doet wat)?
3. of misschien een tip voor een adres / persoon die meer informatie hierover kan geven?
Alvast bedankt!