HDD error

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:32
Mijn vraag
Ik heb een mediaspeler ( een windows pc onder de tv) met 4 HDD

1 ervan is een 'movie en serie' schijf van WD blue 4 terrabyte

Nu heb ik ook een 'backup' schijf die niet standaard in de mediaspeler zit en deze is ook dezelfde type WD blue 4 terrabyte (zie foto)

Nu heb ik even mijn backup in de plaats van de 'serie en movie' schijf gestoken in de mediaspeler maar krijg een error op deze schijf. hij vindt dat dit mijn 'movie en serie' schijf is maar data is niet leesbaar.
Heb hem nu ook in een externe reader gestoken en hij blijft het label 'movies & series' behouden zonder dat deze leesbaar is.

in een partitiemanager staat hij gelabeld als movie en series maar toegang is geweigerd in verkenner. Dit was dus mijn 'backup' schijf.

Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets want ben nu heden mijn backup kwijt en de falende HD waarvan ik een backup wou nemen ( gameschijf) is ook kapot)

Ik heb dit nog nooit gezien dat windows deze schijf zelf veranderd van label 8)7

Wie kan me helpen

alvast Bedankt

TomAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHdYfDshdfXduQRy_mHXoqfR66I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3o8gjNq9eH3opgJLvnZaWiZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door fleu op 28-03-2020 20:39 ]

Beste antwoord (via fleu op 29-03-2020 23:34)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:11
@fleu dd zit in clonezilla als je naar command gaat na het opstarten.
Ik heb daar toen heel lang over gedaan om uit te vogelen hoe het precies goed te krijgen.
https://lifeinhex.com/tag/ddrescue/
https://www.data-medics.c...-using-ddrescue-t133.html

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 29-03-2020 17:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Heb je de schijf op de pc aangesloten?
Niet op de externe reader maar op een Sata poort van je moederbord

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
klopt.

Ik heb de pc opengevezen en 1 van de hdd uitgetrokken en men backup schijf met de sta connector vastgedaan.

heb ondertussen al een Chdsk gedaan op de schijf en dan is de data gereduceerd van 1.955 terrabyte naar 7 gig dus ben alles kwijt. Had beter eerst partitie recovery gedraaid toen dat zoals op de screenshot dan was alles nu opgelost geweest denk ik. een RAW recovery is waardeloos om zo een schijf te recoveren.
Nu hopen dat ik de oorspronkelijke kappote schijf nog kan backupen anders ga ik toch slecht gezind zijn dat ik braaf cold backups neem maar door de schijf gewoon in men pc te steken windows deze gewoon verneukt door onterecht te zeggen dat het mijn movie en serie schijf is. Ik zou echt willen weten wat daar mis gegaan is

[ Voor 27% gewijzigd door fleu op 29-03-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Een RAW recovery met DD vanaf clonezilla heb ik eens gedaan voor mijn server met 2 schijven met problemen.
Dit ging om 3 TB schijven ook, maar inderdaad. Je bent er echt een tijd mee bezig.

Dit was overigens met de functie om twee kanten op te scannen zodat je zoveel mogelijk terug hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 29-03-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
maar een raw recovery ben je toch je hele bestandsindeling kwijt van alles? kan je toch niet meer weten welk bestand in welke map stond?

een RAW recovery is waardeloos om zo een schijf te recoveren denk ik
Nu hopen dat ik de oorspronkelijke kappote schijf nog kan backupen anders ga ik toch slecht gezind zijn dat ik braaf cold backups neem maar door de schijf gewoon in men pc te steken windows deze gewoon verneukt door onterecht te zeggen dat het mijn movie en serie schijf is. Ik zou echt willen weten wat daar mis gegaan is
fleu wijzigde deze reactie 29-03-2020 17:16 (27%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@fleu Dan was het niet helemaal een raw recovery, maar je kunt het met DD rescue wel proberen als je een lege andere schijf hebt.
Dan trek je die hele schijf voor zover mogelijk naar de andere. Hij leest dan ieder stuk waar nodig twee kanten op als hij ergens tegenaan loopt. Meeste kans om spullen terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
dd rescue of dd clonezilla? welke raad je aan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
@fleu dd zit in clonezilla als je naar command gaat na het opstarten.
Ik heb daar toen heel lang over gedaan om uit te vogelen hoe het precies goed te krijgen.
https://lifeinhex.com/tag/ddrescue/
https://www.data-medics.c...-using-ddrescue-t133.html

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 29-03-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
Bedankt! Ik ben nu met clonezilla bezig met de kapotte schijf. Daarna zal ik de schijf die windows onbruikbaar gemaakt heeft eens proberen.
Pagina: 1