Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-02 19:53
Hallo,

Voor mijn vriendin wil ik graag via Amazon.DE de Galaxy A50 bestellen. Nou staat er een remark bij "Duitse versie", ik vraag me af waar we tegenaan zouden kunnen lopen en hoop dat iemand daar wat meer over weet.
Willen eigenlijk niet zelf allerlei roms en updates toepassen..

Dit vond ik al op het Forum, correct me if i'm wrong;

- taal gaat geen probleem zijn, daar je dit in Android kan omzetten?
- breedband frequenties, zijn in EU dusdanig dat het geen probleem moet opleveren?
- NL alert ?
neem toch aan dat dit zo geregeld is dat je niet eerst via allerlei omwegen het eea moet instellen ?

Ik zit aan Amazon.DE vanwege cadeaubonnen..
Zien jullie nog andere bezwaren of is er praktisch geen verschil met de NL versie?

Thanks!

Beste antwoord (via rens-br op 30-03-2020 13:33)

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:30
De meeste Samsung toestellen (voor de Europese markt) hebben tegenwoordig dezelfde software.
Alleen de landcode's zijn anders. Voor Duitsland is dat DBT en voor Nederland PHN, echter ze maken beide gebruik van dezelfde overkoepelende CSC code dat is namelijk OXM.
Je kan gewoon de NL taal instellen. Verder zit technisch geen verschil tussen de toestellen.

Doe eerst de NL simkaart erin en start dan pas het toestel op, alles zal dan juist worden ingesteld.

Het enige verschil wat je ziet als je naar instellingen en softwareversie gaat is dat je bij een NL toestel
PHN/PHN/PHN ziet staan en in jouw geval komt er met het DE toestel PHN/PHN/DBT te staan.
Dit maakt voor de verdere werking niet uit. Ook niet voor ota update's. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Megapaul op 30-03-2020 11:42 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@RegurBellej ik heb je titel even aangevuld, zodat het wat duidelijker is.

Maar als ik me niet vergis zal dat geen probleem moeten opleveren. Op de software na zal het toestel ook hetzelfde zijn verwacht ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:30
De meeste Samsung toestellen (voor de Europese markt) hebben tegenwoordig dezelfde software.
Alleen de landcode's zijn anders. Voor Duitsland is dat DBT en voor Nederland PHN, echter ze maken beide gebruik van dezelfde overkoepelende CSC code dat is namelijk OXM.
Je kan gewoon de NL taal instellen. Verder zit technisch geen verschil tussen de toestellen.

Doe eerst de NL simkaart erin en start dan pas het toestel op, alles zal dan juist worden ingesteld.

Het enige verschil wat je ziet als je naar instellingen en softwareversie gaat is dat je bij een NL toestel
PHN/PHN/PHN ziet staan en in jouw geval komt er met het DE toestel PHN/PHN/DBT te staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Megapaul op 30-03-2020 11:42 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-02 19:53
Bedankt voor de feedback en de bevestiging :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni49
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-12-2023
Mijn uit Duitsland afkomstige Samsung Galaxy (Sorry weet niet meer welke) kon ik indertijd niet updaten naar de volgende Android versie. Na wat uitzoekwerk bleek dit te maken te hebben met import bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 08:37
Megapaul schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:40:

Dit klopt, echter:
Mocht het toestel op een firmware versie zitten die niet in NL is uitgekomen en vervolgens met een NLse SIM het toestel op start, kan het zijn dat je geen updates krijgt. Dit omdat het toestel een update zoekt voor de regio van het toestel.

Je kan dan het toestel dan wel flashen naar een firmware versie die uitgekomen is in NL.

Voorbeeld: CyberJohn in "[Samsung Galaxy A50 / A50s] Ervaringen & Discussie"

Edit: ik zie nu dat de bovenstaande reactie op een oud topic is...

[ Voor 9% gewijzigd door CyberJohn op 14-11-2020 15:33 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Pagina: 1