Vraag

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-11 17:17
Ik heb via de mail een aanbieding gehad van GearBest, waarin de Mi 10 voor $699,99 te koop was. Volgens GearBest is dit €658; wat mij betreft prima.

Nu is mijn vraag, hoe geloofwaardig is dit? In Nederland kost 'ie €800. GearBest biedt wel een 'verzekering' voor opnieuw verzenden bij het eventuele kwijtraken in de post, maar dat kan iedereen zeggen. Zit ook niet bepaald te wachten op namaak.

Ze bieden overigens wel gewoon iDeal aan! Dus dat is, bij voorbaat excuses, i-deaal.

Hoor graag jullie ervaringen!

Alle reacties

Verwijderd

nieksvd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:28:
Ik heb via de mail een aanbieding gehad van GearBest, waarin de Mi 10 voor $699,99 te koop was. Volgens GearBest is dit €658; wat mij betreft prima.

Nu is mijn vraag, hoe geloofwaardig is dit? In Nederland kost 'ie €800. GearBest biedt wel een 'verzekering' voor opnieuw verzenden bij het eventuele kwijtraken in de post, maar dat kan iedereen zeggen. Zit ook niet bepaald te wachten op namaak.

Ze bieden overigens wel gewoon iDeal aan! Dus dat is, bij voorbaat excuses, i-deaal.

Gearbest is prima, de prijs is normaal.

Maar: NOOIT met ideal betalen in Chinashops! Gebruik paypal! En dan bij voorkeur Paypal gekoppeld aan creditcard.

Paypal bied kopersbescherming, daardoor heb je die gearbest verzekering niet nodig. Dat heb je dus weer bespaart :)

En gaat er wat fout dan is Paypal erg goed in je geld terug geven. Maar over het algemeen gaat het met gearbest prima.

Maar... Lees je even in over importkosten.
En gebruik kimovil.com om prijzen te checken van andere shops :)

• nieksvd
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:34:
[...]
Maar... Lees je even in over importkosten.
Dat addertje had ik idd even over het hoofd gezien. 21% of zoiets, right? Want dan kom je inderdaad gewoon alsnog op €800 uit.. Beetje lullig.
Is dit gewoon iets wat je sowieso moet betalen (want onder de €2X is het niet)? Want dan gaat de deal eigenlijk nergens over...

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:28
Je hebt bij gearbest ook Europese warenhuizen. Dan hoef je vaak (nooit?) import te betalen

Verwijderd

En hier is hij goedkoper uit een Pools warehouse.

https://www.edwaybuy.com/...on.html?sscid=31k4_kwgww&

Maar zoals ik zei, bekijk Kimovil.com eens. En staar je niet blind op KORTING!!!

Dit is al jaren zo en normaal voor chinashopping. Zodra je toestel defect gaat zit je echter vaak met je handen in het haar, hoge retourkosten en lange reparatietijden.

Dus. Bezint voor ge begint.

Als je dat op de koop toe wilt nemen is het nog steeds een prima deal. Typed from a Mi9 gekocht via Gearbest ;)

• nieksvd
Renzzie schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:45:
Je hebt bij gearbest ook Europese warenhuizen. Dan hoef je vaak (nooit?) import te betalen
Warehouse: HK. Lijkt niet aan te passen. Nog wel interessant; er is een aparte variant voor Duitsland, Italië, Frankrijk en Spanje. Deze kost gewoon €799.

• nieksvd
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:48:
Maar zoals ik zei, bekijk Kimovil.com eens. En staar je niet blind op KORTING!!!
Dan krijg je wel héle lugubere websites (Trading Shenzhen, Giztop???) .. niet mijn cup-of-tea, maar bedankt voor de suggestie :P

Ik moet me er misschien bij neerleggen dat dit niet zo'n geweldige optie is..

Verwijderd

nieksvd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:55:
[...]

Dan krijg je wel héle lugubere websites (Trading Shenzhen, Giztop???) .. niet mijn cup-of-tea, maar bedankt voor de suggestie :P

Ik moet me er misschien bij neerleggen dat dit niet zo'n geweldige optie is..
Gearbest, banggood, aliexpress staan er ook allemaal tussen zodra ze prijzen toevoegen. Dat je de naam niet kent maakt het natuurlijk nog geen lugubere webshop.

• nieksvd
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:09:
[...]

Gearbest, banggood, aliexpress staan er ook allemaal tussen zodra ze prijzen toevoegen. Dat je de naam niet kent maakt het natuurlijk nog geen lugubere webshop.
Ik ben hier niet zo in thuis, zitten bijvoorbeeld Shenzhen en Giztop niet ook gewoon met invoerrechten? Kan het op de site niet echt vinden

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:18

Quad

Doof

nieksvd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:46:
[...]

Ik ben hier niet zo in thuis, zitten bijvoorbeeld Shenzhen en Giztop niet ook gewoon met invoerrechten? Kan het op de site niet echt vinden
Alles buiten de EU moet je belasting over afdragen, en boven de 150 piek ook nog eens invoerrechten.

Bron: https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen

Als het 600 euro kost, betaal je dus 3% over 600 en daar weer bovenop 21% btw.

Ik zou het overigens bij een NL winkel bestellen, pittige prijs en met garantie wel relaxter.

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 28-03-2020 22:43 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• nieksvd
Quad schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 22:42:
[...]

Alles buiten de EU moet je belasting over afdragen, en boven de 150 piek ook nog eens invoerrechten.

Ik zou het overigens bij een NL winkel bestellen, pittige prijs en met garantie wel relaxter.
Ah, bedankt, dat zat er inderdaad wel in. Er staat op de site van Tradingshenzhen day verzenden 'NO EXTRA COST' oplevert, maar dat zal dan wel slaan op alleen verzending.

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:01
Met een beetje pech rekent de vervoerder ook nog eens (een percentage) service kosten voor het betalen van de invoerrechten en btw.

• nieksvd
Quad schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 22:42:
[...]

Shenzhen claimt via Whatsapp dat er écht geen extra kosten aan verbonden zitten. Zie onderstaand screenshot (hopelijk werkt het invoegen van de afbeelding) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4zkmk8mkkHDyCHbG6Ca91uO3NE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ivCURXKHqKOiEey36gYVBKZe.jpg?f=fotoalbum_large

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:18

Quad

Doof

https://tradingshenzhen.z...t-fees-are-still-applied-

Het blijft een grijs gebied. Mogelijk dat ze jou de eventueel de kosten terugbetalen.
Maar goed, officieel ben je verplicht BTW en invoerrechten te betalen. Mocht dit niet het geval zijn, heb je mazzel. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• nieksvd
Quad schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:30:
https://tradingshenzhen.z...t-fees-are-still-applied-

Het blijft een grijs gebied. Mogelijk dat ze jou de eventueel de kosten terugbetalen.
Maar goed, officieel ben je verplicht BTW en invoerrechten te betalen. Mocht dit niet het geval zijn, heb je mazzel. ;)
Daar staat dat DHL die kosten betaalt.. Vind ik maar een vaag verhaal.. Allemaal leuk en aardig natuurlijk totdat DHL mij de rekening toestuurt. Heb ze nogmaals een berichtje gedaan om eens te vragen hoe het nou precies zit.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Gewoon niet doen. Mijn ervaringen met chinashopping zijn zeer slecht. Ik heb een paar bestellingen bij banggood gedaan maar dat is echt huilen met de pet op.

Ik had oordopjes besteld waarvan alleen de gesealde verpakking aankwam (don't ask). Vervolgens moet je allerlei formulieren invullen van PostNL die postNL niet wilt verstrekken, omdat de verkoper ze moet invullen. Na flink wat kastje/muur komt banggood tot de conclusie dat je maar 60 dagen moet wachten en dan een claim moet indienen.

De usb-c -> micro USB gingen prima, maar uiteraard wel erg lang op moeten wachten.

Ik heb ook een paar audiokabeltjes (3.5mm female-> male) besteld. Die waren al bij aankomst defect en mocht ik terugsturen, zodat ik m'n geld terug zou krijgen. Dit moest ik via PayPal regelen. Dus PayPal is ook niet heilig, want de verzendkosten waren hoger dan de aankoopprijs, dus had ik er alsnog niks aan.

Zulke dure apparaten zou ik dus nooit buiten Europa bestellen, al was het maar, omdat de garantie in Europa veel beter is geregeld.

Overigens mijn pakketje van Amazon.de had ook eens flinke vertraging opgelopen (2-3 weken). Dat ging geweldig. Na een week belde ik de klantenservice (gewoon Nederlandstalig!) op dat ik het wel erg lang vond duren. De medewerkster kon me niet meer vertellen dan dat ze geen idee had waar het pakket was, omdat deze geen t&t had. Maar ik mocht terugbellen als ik na een week nog niks had. Dan zouden ze regelen dat ik geld terug krijg. Helaas was het terugbellen nodig, maar toen ik een paar weken later toch opeens de zending kreeg mocht ik deze incl. de restitutie houden.

Motto van het verhaal: koop in Europa. Dan is alles veel beter geregeld.

[ Voor 23% gewijzigd door hoi1234 op 29-03-2020 19:33 ]

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 09:23
nieksvd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:28:

Ik ben onlangs ook op de website https://www.cect-shop.com/ gekomen.
De MI 10 is daar toch een stukje beter geprijst, en als hij uit het warehuis uit duitsland komt heb je geen import kosten.

is het niet beter om even te wachten tot 15 April, als ook One plus zijn toestellen heeft aangekondigd?

Houd er rekening mee dat als je een china phone koopt, dat de mhz banden van je provider ondersteund worden. Band 20 is er bijvoorbeeld 1 die in een china telefoon niet in zit , maar hier wel gebruikt wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Beat The Best op 30-03-2020 10:32 ]

• nieksvd
Beat The Best schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:30:
[...]

Ik ben onlangs ook op de website https://www.cect-shop.com/ gekomen.
De MI 10 is daar toch een stukje beter geprijst, en als hij uit het warehuis uit duitsland komt heb je geen import kosten.

is het niet beter om even te wachten tot 15 April, als ook One plus zijn toestellen heeft aangekondigd?
Thanks voor de suggestie. Heb na het doorspitten van dit internet-rabbithole sowieso maar besloten om even te wachten, aangezien ze ook zomaar ineens drastisch goedkoper kunnen worden.
In eerste instantie leek de Mi 10 een veel betere keuze dan de OnePlus, maar gezien de prijs van de Mi kan dat nog wel eens verkeren.

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 09:23
nieksvd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:33:
[...]

Thanks voor de suggestie. Heb na het doorspitten van dit internet-rabbithole sowieso maar besloten om even te wachten, aangezien ze ook zomaar ineens drastisch goedkoper kunnen worden.
In eerste instantie leek de Mi 10 een veel betere keuze dan de OnePlus, maar gezien de prijs van de Mi kan dat nog wel eens verkeren.
Ik zit in dezelfde boot, als de mi 10 QHD n 120HZ had gehad was het de beste kandidaat geweest. Maar helaas.

Zeker nu met Corona en de knip die er bij iedereen op zit denk ik inderdaad dat de prijzen wel hard gaan. Eigenlijk doen ze dit altijd wel.
Pagina: 1