Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVDAB
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-06 13:23
Mijn vraag
Kan ik, door gebruik te maken van mijn Android-smartphone, video Whatsappen op mijn PC? En zo ja, hoe gaat dat in zijn werk

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy S5 Neo en een HP PC

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Al geprobeerd - geen oplossing gevonden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:18
Ik neem aan dat je videobellen bedoelt? In dat geval is het heel simpel: Dat kan niet.

Ik raad je aan Google Duo te gebruiken. Dit staat waarschijnlijk al op je telefoon geïnstalleerd, dus neem eens een kijkje. Hiermee kun je wel bellen op je PC. Naar andere Android-gebruikers kan je in principe gewoon bellen, ook zonder dat ze het op hun telefoon hebben geïnstalleerd.

[ Voor 71% gewijzigd door xFeverr op 28-03-2020 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Als je toch per se (zie na de opsomming waarom die "per se") wilt videochatten via Whatsapp op pc (ik ga er dan ook vanuit dat je pc over webcam beschikt):
  1. installeer BlueStacks (Android emulator)
  2. installeer Whatsapp binnen BlueStacks
  3. videochatten maar
Let wel: dit is een ingrijpende oplossing: ondanks het feit dat ik BlueStacks draai op laptop en wel graag zou videochatten via Whatsapp op laptop (dan moet ik gsm niet vasthouden), pas ik zelf deze oplossing niet toe omdat de Whatsapp-installatie op de telefoon dan uitgeschakeld wordt: het heeft er namelijk alle schijn van weg dat Whatsapp maar op 1 toestel kan draaien (de client op pc/Whatsapp web is geen aparte instantie, wel een die toegang geeft tot die van de gegevens op je "main" toestel).