Toon posts:

Welke speakers nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een JVC RX-7012R AV Receiver 5.1.
De amplifier output is 100 watt en 8 ohm per kanaal. Totaal is het 500 watt output. 5 kanalen.

Ik had speakers erop van 6 ohm per speaker. Die waarschijnlijk opgeblazen zijn want ze doen het niet meer.

Welke speakers kan ik er het beste op aan sluiten? Ik hou van redelijke bass en hard kunnen aanzetten. Dus het moet degelijk zijn. En ook niet al te duur.

Alvast bedankt voor het advies!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 11:06

bert pit

asdasd

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk echt maar 2 speakers geen hele set. Nu staan de speakers ook een links en 1 rechts naast de tv kast op de grond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 16:31

lytjepole

Schier?

Dit zijn er 2...
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

ook al overwogen of je receiver misschien het loodje gelegd heeft?

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-10 10:40

DirtyBird

Praktiserend denker

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

Je kan Klipsch overwegen; betaalbaar, gaat hard en veel laag (generalisatie uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lytjepole schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:06:
Dit zijn er 2...
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

ook al overwogen of je receiver misschien het loodje gelegd heeft?
De receiver ruikt niet verbrand zoals de speakers dus ben er vrij zeker van dat het aan de speakers ligt... Volume 80 was geen beste optie..

Ik zoek wel iets betaalbaars. Maar zou willen weten wat ik precies nodig heb van ohm en wattage van speakers voor op de versterker. Zou het liefst wel de speakers in hogere wattage nemen en 8 ohm. Wil dat opblazen echt voorkomen maar wil wel wat hardere muziek kunnen aanzetten.

In de afbeelding zijn de specificaties van de versterker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-AwvjcKbhWjSWTbdX9KUXnEJnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdSkPGLXlnM12LEsHeJdUvHZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Voor aankoopadvies is er Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik ga dit topic echter niet verplaatsen. Ik mis namelijk het deel wat er zelf al gevonden is, de eigen inzet. Eigen inzet die we op GoT wel verwachten als er een topic wordt geopend. Er wordt geen budget genoemd, geen formaat (vloerstaanders/zuilen, boekenplank, satelliet), etc. Alleen focussen op weerstand en vermogen. En juist op normaal volume is dat iets waar je je geen zorgen over hoeft te maken. Die 100 Watt mag je overigens ook met een korrel zout nemen, die is bij 1 kHz gemeten en zal minder zijn als de versterker over een geheel bereik (20-20.000 Hz gaat spelen). Niet dat het uitmaakt, met normaal huiskamer gebruik zit je aan een (paar) Watt.

[ Voor 108% gewijzigd door FeaR op 28-03-2020 20:22 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.