Netwerkomgeving Probs...

Pagina: 1
Acties:

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Ik Heb al Search al gebruikt maar kon geen antwoordt vinden :?
Als ik op Netwerkomgeving in de verkenner klik en dan op volledig netwerk krijg ik een foutmelding Kan netwerk niet doorzoeken :?

na een minut of 3 kan het wel :?
Met een andere PC met de zelfde NIC een Realtech kan het wel meteen erg lastig I.v.m. shares van PC naar PC...
Iemand een oplossing?

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

dat is inderdaad errug vaag ik heb hetzelfde probleem hier ook weleens gehad (ook realtek kaartjes).
Maar toen had ik ook een behoorlijk gaar netwerk, maakte toen nog gebruik van coaxkabel. Maar dat netwerk wilde helemaal niet irq conflicten op de pc enzo.

Nu heb ik een half jaar geleden ofzo een hub gekocht (voor toekomstige uitbreiding) en een utp kabel naar m'n andere pc getrokken.
Daarna heb ik op deze pc onder linux samba geconfigureerd en toen werkte het allemaal als een trein.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
De netwerkomgeving browser van Windows is gewoon gaar....

Je kunt t beste via start=>run=> \\sharenaam(\share) je netwerk verkennen..

suc6

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Ik heb het ook weleens gehad, wat ik deed, is alles deinstalleren, kaart eruit trekken, en opstarten, en weer afsluiten, kaart erop nieuw inzetten, en vervolgens weer alles erop gooien. En ik d8 dat alles het weer deed. Ik vond het ook zeer vaag. Maar ja, das ook altijd met windhoos, check mijn link hier onder maar :(

• dhm00
Mischien wat laat maar ik heb het probleem gevonden ff een andere NIC er in en het loopt als een trein dus snel naar de PC winkel ff NIC geruild :)

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 21:20

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Wat je kan doen is als je opstart een automatische ping uitvoeren naar die pc. Daarna zie je hem meteen. Dit is een bugje in windows.

I play my enemies like a game of chess...

• dhm00
Mijn NIC was dus KADUK dus geen BUG in Windows :)

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 21:20

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Ik zou bijna willen zeggen:"wacht maar tot deze dat ook doet". Het kan idd zijn dat je NIC kapot is/was, maar ik zo vaak gezien dat dit probleem toch weer de kop opsteekt, en dit is een eenvoudige methode om er omheen te komen. De Browser service van windows is nu eenmaal niet denderend snel. Maar als het vervangen van je NIC geholpen heeft, is het toch ook goed ?!?!

I play my enemies like a game of chess...

Pagina: 1