Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Beste mensen ik heb een aantal pars en een dmx controller
Moving head mini led
led spot

De moving head staat op kanaal 1 en de spot staat op kanaal 2
ik wil als ik op de controller bij scanners op 1 druk ik de moving head bestuur (dat werkt )
En als ik op 2 druk dat ik dan de spot bestuur
Het gekke is dat als ik bij scanners op 1 druk ik allebei de pars bestuur ...
Ik snap niet wat er fout gaat .
Hebben jullie een idee ?

Gr van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moving head zal wel meer dan 1 kanalen gebruiken, meestal 4, zie de handleiding. Dat betekent dat je je spot dus op kanaal 5 of hoger moet configureren.

Maar wat specificaties (lees: merk+type van je apparatuur) kan wellicht helpen.

offtopic:
@max.schollen ik zie dat je sinds 2015 eigenlijk alleen maar vragen stelt. Vind je het niet leuk om zelf eens wat bij te dragen? Kijk eens tussen de Actieve topics. Daar staat vast wat tussen waar jij verstand van hebt dan wel een mening over hebt. :)

[ Voor 67% gewijzigd door Room42 op 28-03-2020 16:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Room42 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:37:
Je moving head zal wel meer dan 1 kanalen gebruiken, meestal 4, zie de handleiding. Dat betekent dat je je spot dus op kanaal 5 of hoger moet configureren.

Maar wat specificaties (lees: merk+type van je apparatuur) kan wellicht helpen.

offtopic:
@max.schollen ik zie dat je sinds 2015 eigenlijk alleen maar vragen stelt. Vind je het niet leuk om zelf eens wat bij te dragen? Kijk eens tussen de Actieve topics. Daar staat vast wat tussen waar jij verstand van hebt dan wel een mening over hebt. :)
allemaal van allie .

Controller
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dm9tx37

Light bol

Moving head

Spot
https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

Dus als ik op mijn spot het dmx kanaal. op 6 druk zet en op de controller bij scanners op 6 zet dan moet het werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@max.schollen Dit is een goede serie voor de basiskennis van DMX:
YouTube: DMX Lighting Tutorial Part 1: What is DMX? | UniqueSquared.com

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Ik ben er achter gekomen dat de moving head tot kabaal 6 gaat maar zodra ik de spot op kabaal 7 zet reageert hij nog niet helaas maar het probleem dat hij met scanners 1 samen gaat is opgelost (als ik hem terug zet op kanaal 2 heb ik het probleem weer wel )

[ Voor 5% gewijzigd door max.schollen op 28-03-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je moving head heeft, volgens de specificaties, of 9 of 14 kanalen. Dat betekent dat je hem in moet stellen op een van beiden. Je spot heeft 8 kanalen. Je lichtbol lijkt helemaal geen DMX te hebben?

Maar je spot moet dus minimaal op kanaal 10 of 15. Voor het gemak van programmeren zou ik hem op kanaal 16 zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Room42 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:28:
Je moving head heeft, volgens de specificaties, of 9 of 14 kanalen. Dat betekent dat je hem in moet stellen op een van beiden. Je spot heeft 8 kanalen. Je lichtbol lijkt helemaal geen DMX te hebben?

Maar je spot moet dus minimaal op kanaal 10 of 15. Voor het gemak van programmeren zou ik hem op kanaal 16 zetten. :)
En hoe moet ik dat doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, ik heb je net een hele playlist gegeven! :D Daarin wordt precies uitgelegd waar je mee werkt en hoe het in de basis werkt. En check de handleiding.

Wat was jouw verwachting van DMX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Room42 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:37:
[...]

Ja, ik heb je net een hele playlist gegeven! :D Daarin wordt precies uitgelegd waar je mee werkt en hoe het in de basis werkt. En check de handleiding.

Wat was jouw verwachting van DMX?
Mijn verwachting is dat ik per lamp alles appart kan instellen
Kleur en beweging.
Zodat ik met feestjes zelf de kleuren kan instellen van de lampen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
max.schollen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:47:
[...]

Mijn verwachting is dat ik per lamp alles appart kan instellen
Kleur en beweging.
Zodat ik met feestjes zelf de kleuren kan instellen van de lampen
Dat is precies wat je met deze setup kunt. d:)b
Je kunt zelfs verschillende programma's van bewegingen en kleuren voorprogrammeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 28-03-2020 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Room42 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:49:
[...]

Dat is precies wat je met deze setup kunt. d:)b
Je kunt zelfs verschillende programma's van bewegingen en kleuren voorprogrammeren.
Dat is mooi om te horen
Ik ga straks de video’s kijken .
Helaas is m’n Engels niet heel erg goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Oei, ja, dat maakt het wellicht lastiger om te volgen. Maar mogelijk dat er in jouw talen wel wat te vinden valt. Voor Nederlands hebben shops als bax-shop.nl en licht-geluid.nl wel wat informatie online staan waar je wat aan kunt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

Illusion

(the art of)

max.schollen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:50:
[...]

Dat is mooi om te horen
Ik ga straks de video’s kijken .
Helaas is m’n Engels niet heel erg goed....
Als je geen engels kan, moet je niet in china bestellen. Maar moet je bij een klein nederlands licht- en geluidsbedrijfje kopen. Dan krijg je er een nederlandse handleiding bij, en willen ze je het misschien nog wel uitleggen ook.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@max.schollen Kun je linkjes naar de handleidingen vinden? Bij Ali zijn ze niet te vinden.
Overigens is hier op GoT ook al het een en ander te vinden over DMX.

@Illusion Dat is aardig van je, maar in DMX-wereld is het meeste in het Engels te vinden, dus ook als je in Nederland koopt. Of de NL-handleiding is minimaal en verwijst daarna naar de Engelse door. Het laten uitleggen is natuurlijk wel een valide voordeel. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Room42 op 28-03-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Illusion schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:54:
[...]

Als je geen engels kan, moet je niet in china bestellen. Maar moet je bij een klein nederlands licht- en geluidsbedrijfje kopen. Dan krijg je er een nederlandse handleiding bij, en willen ze je het misschien nog wel uitleggen ook.
Kan het wel maar begrijpt niet gelijk alles al kom ik er vaak wel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Room42 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:55:
@max.schollen Kun je linkjes naar de handleidingen vinden? Bij Ali zijn ze niet te vinden.
Overigens is hier op GoT ook al het een en ander te vinden over DMX.

@Illusion Dat is aardig van je, maar in DMX-wereld is het meeste in het Engels te vinden, dus ook als je in Nederland koopt. Of de NL-handleiding is minimaal en verwijst daarna naar de Engelse door. Het laten uitleggen is natuurlijk wel een valide voordeel. :)
Ik heb bij de controller een handleiding gekregen kan hem helaas niet vinden online .
Kan er wel foto's van maken
Heb de moving head op 8chanel gezet

[ Voor 4% gewijzigd door max.schollen op 28-03-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wauw ik zag die foto van die controller en kon maar aan 1 merk denken dat deze ook verkoopt onder hun eigen naam JB SYSTEMS Light DMX 192 A (of SM-1612) https://jb-systems.eu/sm-1612-scanmaster (manual bij downloads staat er ook in't Nederlands in) en ik vermoed dat jouw unit het zelfde werkt ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1