Toon posts:

Openmaken van Lenovo ideapad 110-17IKB gaat niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De klep van de boven genoemde laptop gaat er niet af. Alle schroefjes losgedraait en alle randjes losgemaakt. Het lijkt alsof hij nog in het midden ergens vast zit. Filmpjes gekeken van andere modellen maar deze niet gezien. Ook het toetsenbord er geprobeerd af te halen, zit ook moervast.
...

Lenovo ideapad 110-17IKB
...

Zie hierboven
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De windows sticker hangt toevallig niet boven een gat ;)

https://www.ifixit.com/Gu...attery+Replacement/100069
Afbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/VsCoEALFn2TOqD16.huge

Ja dat is van de 15IBR versie, maar meestal zijn die hetzelfde gebouwd want schilt maar een paar cm

Edit: blijkbaar heeft iemand hetzelfde probleem als jouw
I unscrew everything but to open it, it gets stuck in the middle….. i am afraid to pull hard…..

djerro - 07/29/2019

[ Voor 34% gewijzigd door Damic op 28-03-2020 16:05 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHmvx0Fuzf-R_IhRfQg8tQkqyis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhpwOcGTKvp4aVQKJ9OzgntA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHmvx0Fuzf-R_IhRfQg8tQkqyis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhpwOcGTKvp4aVQKJ9OzgntA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie geen schroeven onder de stickers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zit er geen randje om je toetsenbord of een uitklikbaar stuk plastic (oid) boven het teotsenbord die er af moet om vervolgens je toetsenbord te kunnen liften?

en daar misschien nog een verdwaalde schroef vinden ;)

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Volgens mij moet je het toetsenbord los halen en zitten er nog drie schroeven. Zoek even op Remove IdeaPad 110 cover.

Bij sommige versies moet je eerst de dvd er uit halen, daar zitten nog drie schroeven. Verder zitten er in het midden nog 3 schroeven, maar die zitten onder toetsenbord.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 10:55
Dvd drive die kan er al uit toch..... Zoja ook hier alle schroeven eruit meestal zijn daar ook enkele schroeven te vinden namelijk...

Edit: @Wim-Bart gaf bovenstaande overigens ook aan zie ik.

YouTube: Laptop disassembly | Lenovo ideapad 110 | RAM , SSD upgrade possible ?

Zie reactie van Voicetube.

[ Voor 22% gewijzigd door beezjeh op 28-03-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@SMSfreakie
Er zit inderdaad een randje om het toetsenbord, wat is de beste manier om die er af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:48:
@SMSfreakie
Er zit inderdaad een randje om het toetsenbord, wat is de beste manier om die er af te halen?
https://www.google.com/ur...Vaw3-o4dMIRnGJ8-4XgDjwAYC

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wat als je niet zo'n tool hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 10:55
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 22:05:
Had laatst een soortgelijke Asus toetsenbord verwijderd met vijl zijde van een nagelknipper(wou even geen gereedschap erbij zoeken)... Begon aan linkerzijde en omhoog wippend toetsenbord weten te verwijderen in mijn geval.

Maar een pasje ofzo kan er vast ook wel tussen denk ik... Er is vast wel iets wat er tussen past.

[ Voor 11% gewijzigd door beezjeh op 28-03-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 22:05:
Oud plastic bankpasje, stukje plastic nagel ding uit etui van je vriendin/vrouw/moeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:48
beezjeh schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 22:12:
[...]
Had laatst een soortgelijke Asus toetsenbord verwijderd met vijl zijde van een nagelknipper(wou even geen gereedschap erbij zoeken)... Begon aan linkerzijde en omhoog wippend toetsenbord weten te verwijderen in mijn geval.

Maar een pasje ofzo kan er vast ook wel tussen denk ik... Er is vast wel iets wat er tussen past.
bovenzijde van een schilmes probeerde ik wel eens mee of een kleine platte schroevendraaier, voordat ik een iFixit kitje kocht. wel alleen daar doen waar je evt. deukjes/krasjes niet ziet. het blijft natuurlijk harder en onhandiger dan zo'n speciaal plastic/metalen tooltje.

als je een gitaar hebt met zo'n plectrum proberen, lijkt een beetje op die iFixit plastic dingen. pasjes, beter niet van je bank.. als die afbreekt heb je dat probleem weer. dus sowieso voorzichtig te werk gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Aardwolf op 28-03-2020 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Oude pasjes zijn er ideaal voor..

En je hebt naast bankpasjes ook bijvoorbeeld oude pasjes van: anwb, smartcard's, sportschool, ID, rijbewijs, etc etc..

Genoeg wat elk jaar of om de 2 jaar vervangen wordt.. En als je de oude bewaard..

En uh heb je geen oud pasje.. Gebruik dan 't pasje wat als eerste verloopt :)

en die pasjes zijn ook ideaal om winterdag je auto spiegels te krabben

[ Voor 65% gewijzigd door SMSfreakie op 29-03-2020 10:45 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Kijk in de maintenance manual. Daar staat -zoals wel vaker bij Lenovo- heel duidelijk uitgelegd hoe je de laptop openmaakt en welke schroeven er gebruikt zijn.

https://download.lenovo.c..._110-17ikb_hmm_201609.pdf

Als ik snel kijk, heb je volgens mij de optical drive nog niet verwijderd. Bovendien zitten er onder het toetsenbord nog 3 schroeven en moet de connector van de batterij los. Je moet eerst het toetsenbord verwijderen. Dat doe je door de 2 schroeven tussen de batterij en de ventilatieroosters (volgens mij zijn dit de enige schroeven die niet aan de rand zitten) los te schroeven. Dat heb je als ik het goed kan zien al gedaan.

Daarna moet je voorzichtig het toetsenbord losmaken. Het makkelijkste gaat dat met een pasje. Wrik het pasje langs het toetsenbord. LET OP: het toetsenbord zit aan een riboncable vast, ga niet als een idioot aan het toetsenbord trekken, maar haal eerst de riboncable los.

De optische drive zit met een klein schroefje vast. De connector van de batterij zit onder het toetsenbord.

Beter kan ik het niet uitleggen. Maar alles staat dus in de handleiding en je kunt op YouTube naar filmpjes zoeken hoe ze het toetsenbord loshalen. Dat is vaak vergelijkbaar.

YouTube: Lenovo IdeaPad z510 - Disassembly and cleaning

[ Voor 85% gewijzigd door hoi1234 op 29-03-2020 12:08 ]

Pagina: 1