Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

eerste game pc 1500-1750

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Semmert_
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:41
Ik ga dus mijn eerste pc bouwen en ben benieuwd of deze build goed is of beter kan prijs/kwaliteit en eventuele toevoegingen .

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

- Games zoals Assasins creed, COD, CSGO, LOL
Verder wil ik games kunnen spelen zonder problemen op 1440p en hier voorlopig even mee vooruit kan komen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

€ 1500-1750

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nee aangezien dit mijn eerste build is niet :(

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

In ieder geval wel een nvidia kaart had gelezen dat de AMD 5700xt nog al wat firmware problemen heeft,
Ik heb liever een plug and play system.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Bang for buck en liefst een stil systeem

Ga je overklokken?

Nee

Wat verwacht je van ons?

Feedback op samenstelling en eventuele tip voor monitor het liefst curved

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 114,85€ 114,85
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 615,95€ 615,95
1NetwerkadaptersGigabyte GC-WBAX200€ 41,95€ 41,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 162,90€ 162,90
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 120,04€ 120,04
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 174,91€ 174,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.519,60

Alle reacties

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
Prima basis.

Je zou ook kunnen kijken naar een moederbord waar al een wifi-chip bij zit, krijg je voor ongeveer dezelfde prijs net wat betere specs (bv pricewatch: Asus ROG Strix B450-E Gaming

De voeding is vrij overkill, je zou ook naar een pricewatch: Corsair TX550M V2 kunnen kijken. Of een pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum als je een topmodel wilt voor een goede prijs (ook erg prettig inbouwen met de flex-kabels).

SSD kan evt naar een pricewatch: Crucial P1 1TB. Snel genoeg voor gaming en een stuk goedkoper.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:39
Geheugen naar pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB voor betere compatibiliteit en stabiliteit wn dan met XMP op 3200 zetten.
SSD naar pricewatch: PNY XLR8 CS3030 1TB. Lagere prijs, vergelijkbare prestaties.
Voeding naar de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W. De Fractal ION+ kan ook.

Er mist nog een behuizing.

• Semmert_
DanDGT schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:34:
Prima basis.

Je zou ook kunnen kijken naar een moederbord waar al een wifi-chip bij zit, krijg je voor ongeveer dezelfde prijs net wat betere specs (bv pricewatch: Asus ROG Strix B450-E Gaming

De voeding is vrij overkill, je zou ook naar een pricewatch: Corsair TX550M V2 kunnen kijken. Of een pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum als je een topmodel wilt voor een goede prijs (ook erg prettig inbouwen met de flex-kabels).

SSD kan evt naar een pricewatch: Crucial P1 1TB. Snel genoeg voor gaming en een stuk goedkoper.
Gek dat ik dit moederbord over het hoofd heb gezien maar dat is natuurlijk nog beter :*)
Over de voeding gesproken is 750W inderdaad wel wat overkill zal ik dan voor de 650 gaan dat ik iets ruimer zit en evt nog kan upgraden?
En ik heb liever een TLC SSD dan een QLC.

• Semmert_
Uszka schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:48:
Geheugen naar pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB voor betere compatibiliteit en stabiliteit wn dan met XMP op 3200 zetten.
SSD naar pricewatch: PNY XLR8 CS3030 1TB. Lagere prijs, vergelijkbare prestaties.
Voeding naar de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W. De Fractal ION+ kan ook.

Er mist nog een behuizing.
Ik ben helaas niet zo'n held op het geheugen overklokken (überhaupt overklokken) ik had gekeken naar zijn broertje pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB maar die is bijna nergens te koop:(
Wat betreft de SSD ik zie veel goeie reviews over de samsung vind dat niet erg om er 20/30 euro extra aan uit te geven.
Behuizing mist inderdaad nog.... nog niet helemaal uit wat ik precies wil.
Heb je toevallig ook nog een tip qua monitor kan daar niet helemaal uitkomen....
Ik zie dat freesync ook zou moeten werken op nvidia 20 serie maar zekerheid is er niet (als je geen gsync koopt) welke modellen zijn goed en betaalbaar liefst een curved 1400p 144hz

[ Voor 10% gewijzigd door Semmert_ op 29-03-2020 15:40 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:39
Het is niets anders dan XMP/DOCP selecteren. Dat moet je ook met 3200 MT/s geheugen om het op 3200 te krijgen. Standaard loopt het op 2133 of 2400.

• Semmert_
Uszka schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:42:
Het is niets anders dan XMP/DOCP selecteren. Dat moet je ook met 3200 MT/s geheugen om het op 3200 te krijgen. Standaard loopt het op 2133 of 2400.
oke top dan ga ik die doen bedankt! O-)

[ Voor 30% gewijzigd door Semmert_ op 29-03-2020 16:19 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Semmert_
hmmm ik heb lopen twijfelen over een 5700 (dit was mijn eerste keuze) maar door de vele reviews van instabiele drivers was ik dit niet van plan geef liever iets meer uit voor een goed systeem dan een systeem met gekloot...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Semmert_ schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:29:
[...]

hmmm ik heb lopen twijfelen over een 5700 (dit was mijn eerste keuze) maar door de vele reviews van instabiele drivers was ik dit niet van plan geef liever iets meer uit voor een goed systeem dan een systeem met gekloot...
Een WHQL driver is meest stabiel, tussenliggende vaak niet. verder moet je kijken waar het om gaat, en dat het geen oude 'verhalen' zijn. aantal systemen gemaakt met 5700 en XT zonder enige problemen. Zo lees je tegenwoordig ook vaak dat snel RAM gewenst is, maar velen hebben het nog steeds op 2133 draaien, of ervaren problemen om DC hoger in te stellen, omdat het RAM in verkeerde bankjes zit. Zo gaat dat tegenwoordig online.

edit: verder moet je kijken of de Trio wel in je behuizing past, anders moet je deze kiezen pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 29-03-2020 16:36 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Semmert_
Hackus schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:33:
[...]

Een WHQL driver is meest stabiel, tussenliggende vaak niet. verder moet je kijken waar het om gaat, en dat het geen oude 'verhalen' zijn. aantal systemen gemaakt met 5700 en XT zonder enige problemen. Zo lees je tegenwoordig ook vaak dat snel RAM gewenst is, maar velen hebben het nog steeds op 2133 draaien, of ervaren problemen om DC hoger in te stellen, omdat het RAM in verkeerde bankjes zit. Zo gaat dat tegenwoordig online.

edit: verder moet je kijken of de Trio wel in je behuizing past, anders moet je deze kiezen pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X
Dat is ook zeker waar wat je zegt maar ik heb er nog weinig verstand van en wil graag niet voor verassingen komen te staan :(
Geef liever iets meer geld uit voor een zekerheid dan een onzekerheid (voor mijn gevoel)
qua fitting voor me behuizing gaat geen probleem zijn behuizing wordt daar op uitgezocht met genoeg ruimte <3
Pagina: 1