Hoe slaan Tweakers hun hardware/troep op?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 10:55
Hi Tweakers!

Ik heb in de afgelopen jaren ontzettend wat hardware opgebouwd. Nu ligt dit in verschillende dozen en wat gereedschapskisten verspreid.

Ik heb onder andere:
- Veel 'breekbaar' arduino hardware spul.
- Snoeren, snoeren, snoeren!
- (externe) harde schijven, disk drives muizen / toetsenbord.
- USB Sticks, SD kaartjes, converters en kleinere meuk.
- Console spullen. Extra controllers, snoeren, games etc.

Nu is het een ideale tijd voor een schoonmaak waar ik alles 'netjes' zou willen opruimen. Ik zoek me elke keer weer een ongeluk in verschillende dozen waarbij alle snoeren elke keer weer door elkaar vervlochten zitten. Nu dacht ik: doe alle snoeren bij elkaar! Maar anderzijds: misschien handiger om te categoriseren per console/type hardware.. lastig! En in wat voor type kastje/bureau gooi je dat dan? Ik wordt ook helemaal gek van het zoeken op de knieën bijvoorbeeld.

Hoe slaan jullie je hardware op? Wellicht wat tips/foto's/aankooplinkjes voor deze tweaker? :)

Mvg,

Jesse

[ Voor 6% gewijzigd door KirovAir op 28-03-2020 14:48 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KirovAir schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:47:
Hi Tweakers!

Ik heb in de afgelopen jaren ontzettend wat hardware opgebouwd. Nu ligt dit in verschillende dozen en wat gereedschapskisten verspreid.

Ik heb onder andere:
- Veel 'breekbaar' arduino hardware spul.
- Snoeren, snoeren, snoeren!
- (externe) harde schijven, disk drives muizen / toetsenbord.
- USB Sticks, SD kaartjes, converters en kleinere meuk.
- Console spullen. Extra controllers, snoeren, games etc.

Nu is het een ideale tijd voor een schoonmaak waar ik alles 'netjes' zou willen opruimen. Ik zoek me elke keer weer een ongeluk in verschillende dozen waarbij alle snoeren elke keer weer door elkaar vervlochten zitten. Nu dacht ik: doe alle snoeren bij elkaar! Maar anderzijds: misschien handiger om te categoriseren per console/type hardware.. lastig! En in wat voor type kastje/bureau gooi je dat dan? Ik wordt ook helemaal gek van het zoeken op de knieën bijvoorbeeld.

Hoe slaan jullie je hardware op? Wellicht wat tips/foto's/aankooplinkjes voor deze tweaker? :)

Mvg,

Jesse
"Vroeger", toen ik nog mijn computerhobbykamer had, had ik 1 muur in beslag genomen voor opslag van diverse hardware. 2 Meter stalen u profiel met sleufjes er in, waar je dan weer haken in kon stoppen. Daarna plank(en) erop met daarop weer doosjes van 30x30x30cm. Met een stift de dozen specificeren wat er in zat.
Dat werkte heel goed, gewoon de juiste doos opzoeken en dan had je het! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
Nou, eigenlijk bewaar ik zo weinig mogelijk, en liever nog niets. Ik ben al iets ouder, en heb al zo ontzettend veel zaken zien komen, en ook weer gaan. Een van de laatste zaken die ik nog bewaar, zijn CD's. Maar sinds de opkomst van streaming muziekdiensten heb ik eigenlijk geen CD meer gedraaid. En in de nieuwe auto van mijn vriendin zit niet eens meer een CD speler. Alleen nog maar mogelijkheden (usb, bluetooth, wifi) om muziek te streamen. Op mijn kantoor worden nu laptops gebruikt die je met een (1) usb c kabel aan het 27 inch scherm op een werkplek verbindt. Je krijgt dan stroom, toetsenbord, muis en video, en netwerk gaat uiteraard via wifi.

Samenvattend, met jaren ervaring denk ik niet ooit nog computerspullen te hergebruiken. Daarom geef ik alles weg, of - en dit vaker nog want niemand wil het hebben - gaat het naar de gemeentewerf.

En - maar misschien is dit overdreven - zelf een oud cat 5 ethernetkabeltje gebruik ik niet meer, want alles wil je cat 6 hebben, zelfs als dit niet nodig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 14:38

D4NG3R

kiwi

:)

Voor kabels: Doos vol met toilet/keukenrollen (Heeft iedereen er nu waarschijnlijk vast genoeg van. :+ ) waar elke bundel/type een eigen rol krijgt. Random google image waar ik het idee van kreeg:
Afbeeldingslocatie: https://s23527.pcdn.co/wp-content/uploads/2014/03/cable-orginizers-drawer.jpg.optimal.jpg

Klein electronica: Opstapelbare opbergdozen (van die gereedsschapskistjes met kleine bakjes), het waren er ooit 8-10 maar zijn er nu nog maar 2.

Gro(o)t(er) electronica: Bewaar ik nauwelijks, er staat 1 oude computer + monitor opgeslagen als backup mocht er echt nood zijn. (Athlon II triplecore bakje).

Harde schijven, DVD spelers etc bewaar ik niet meer. Deze gaan of linea recta onder een boor om gesloopt te worden of gaan naar bekenden als die een schijf kunnen gebruiken (mocht de schijf op dat moment niet al stervende zijn). Sowieso vervang ik storage media eigenlijk nauwelijks totdat deze begint te haperen aangezien ik een unRAID server heb waar ik gerust random schijven in kan gooien voor storage. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:40

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb niet een algemeen advies over het bewaren van alles, maar wel bijzonder goede ervaring met de hersluitbare diepvrieszakjes van de Jumbo. Alles met een kabeltje gaat daar in en ze gaan niet meer in de war.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, ik heb 2 Curver dozen vol met kabels. Eentje is sinds kort leger geworden, omdat ik oude overbodige netwerk kabels weg ga doen. In de ander zit overige kabels in.

Verder gebruik ik ook 2 moederbord dozen om oude geluidskaarten en videokaarten met eventuele kabels te bewaren en zakjes met schroefjes.
Met oude harde schijven ben ik minder secuur in, deze liggen ergens in een lade.
Usb sticks liggen her en der in huis.

Misschien heb ik te weinig om alles goed gesorteerd op te slaan. Belangrijk is dat alles te vinden is en heel blijft.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Waar ik zelf heel erg fan van ben zijn dit soort kabelbinders met klittenband, om kabels opgerold en netjes bij elkaar te houden:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71580TuGnsL._AC_SX522_.jpg

Tijdje geleden heb ik 100 stuks voor zo'n €8 gekocht bij Amazon.de, en daar kom je dus een aardig eind mee (om en nabij de 100 kabels :+).

The devil is in the details.

Pagina: 1