Beste Tweakers,
Vanaf januari heb ik een probleem met mijn computer, alhoewel ik vermoed dat het werkelijke probleem in de videokaart zit. Wanneer ik Apex Legends speel krijg ik tijdens random momenten (meestal als ik in een nieuwe scherm kom) een black screen. Mijn fans gaan draaien op de hoogste snelheid en ik voel dat mijn pc iets heter wordt. Wel blijft de computer aan en hoor ik het geluid van het spel. Bij elk ander spel heb ik geen problemen (bijv. Red Dead 2 op High/Ultra).
Mijn setup is als volgt:
- AMD Ryzen 7 2700x 8 cores
- Gigabye RX 590 Gaming 8GB
- G. Skill 16GB RAM 2400 mhz
- Corsair CP 9020172 650 WATT
- Asus Prime a320m-k moederbord
- Sharkoon TG5 behuizing
- AOC C24G1 144Hz monitor
Alle onderdelen zijn nieuw gekocht en heb ik ongeveer vier tot vijf maanden in bezit.
Ik heb geprobeerd:
- De drivers te downgraden/ upgraden.
- Bios te updaten.
- Drivers op te schonen door DDU in safe mode te gebruiken.
- Spel te repareren in Origin.
- Spel te verplaatsen van SSD naar HDD.
- In Wattman de videokaart te tweaken.
- Acceleratiehardware + snel opstarten uit te zetten.
- Ander beeldscherm gebruikt.
- Verschillende DP-kabels en HDMI-kabels geprobeerd.
- Options Apex bestand aan te passen ivm de framerate.
- Full screen/ Windowed mode, VSync uit te zetten.
- Free Sync 144hz->120hz->60hz.
- Stof verwijderd.
- In en uit pluggen van de videokaart/PCie kabel.
- Op verschillende fora denkt men trouwens dat het kan liggen aan de Thermal Paste op de videokaart of aan de voltage.
Vanavond zal ik een andere videokaart testen, maar ik zit er over na te denken om de videokaart terug te sturen en mogelijke een nieuwe te kopen.
Mijn vraag bij deze hebben jullie hier ervaring mee en is er een oplossing voor de hand, zie ik iets over het hoofd? En aan welk component zou het kunnen liggen?
Mijn dank is groot.
Vanaf januari heb ik een probleem met mijn computer, alhoewel ik vermoed dat het werkelijke probleem in de videokaart zit. Wanneer ik Apex Legends speel krijg ik tijdens random momenten (meestal als ik in een nieuwe scherm kom) een black screen. Mijn fans gaan draaien op de hoogste snelheid en ik voel dat mijn pc iets heter wordt. Wel blijft de computer aan en hoor ik het geluid van het spel. Bij elk ander spel heb ik geen problemen (bijv. Red Dead 2 op High/Ultra).
Mijn setup is als volgt:
- AMD Ryzen 7 2700x 8 cores
- Gigabye RX 590 Gaming 8GB
- G. Skill 16GB RAM 2400 mhz
- Corsair CP 9020172 650 WATT
- Asus Prime a320m-k moederbord
- Sharkoon TG5 behuizing
- AOC C24G1 144Hz monitor
Alle onderdelen zijn nieuw gekocht en heb ik ongeveer vier tot vijf maanden in bezit.
Ik heb geprobeerd:
- De drivers te downgraden/ upgraden.
- Bios te updaten.
- Drivers op te schonen door DDU in safe mode te gebruiken.
- Spel te repareren in Origin.
- Spel te verplaatsen van SSD naar HDD.
- In Wattman de videokaart te tweaken.
- Acceleratiehardware + snel opstarten uit te zetten.
- Ander beeldscherm gebruikt.
- Verschillende DP-kabels en HDMI-kabels geprobeerd.
- Options Apex bestand aan te passen ivm de framerate.
- Full screen/ Windowed mode, VSync uit te zetten.
- Free Sync 144hz->120hz->60hz.
- Stof verwijderd.
- In en uit pluggen van de videokaart/PCie kabel.
- Op verschillende fora denkt men trouwens dat het kan liggen aan de Thermal Paste op de videokaart of aan de voltage.
Vanavond zal ik een andere videokaart testen, maar ik zit er over na te denken om de videokaart terug te sturen en mogelijke een nieuwe te kopen.
Mijn vraag bij deze hebben jullie hier ervaring mee en is er een oplossing voor de hand, zie ik iets over het hoofd? En aan welk component zou het kunnen liggen?
Mijn dank is groot.