Ubiquity Port Forwarding Minecraft server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-10 20:17
Situatie: Zoveel mogelijk thuis blijven, dus voor zoon een minecraft server gemaakt, zodat hij met twee vriendjes verderop in de straat kan minecraften. Die twee vriendjes wonen in hetzelfde huis en delen dus dezelfde www aansluiting.

Opstelling/HW/SW: Huishouden-A: Ubiquity USG+Cloudkey+Switch, 9700K PC met Ubuntu 18.04 als Minecraft server vanilla, oude laptop met Ubuntu 18.04 als minecraft client, één betaald minecraft account beschikbaar. Huishouden-B: twee aparte windows pcs met 2 betaalde minecraft accounts, één internet verbinding.

Probleem: Het lukt om in huishouden-B met één minecraft client op de minecraft server in te loggen. Maar de tweede komt niet de server in, server lijkt offline op die tweede client.

Wat heb je al zelf gedaan: mbv het www uitgezocht hoe een port-forward te maken voor een specifiek IP. En dat werkt. Beide clients in huis-B apart van elkaar aanloggen op server, werkt ook.

Hulpvraag: Door gebrek aan netwerk kennis weet ik niet goed in welke richting ik moet zoeken, kan iemand mij een hint geven op welk onderwerp ik me nu verder moet inlezen? Een drop-fit oplossing is ook welkom natuurlijk.

Beste antwoord (via MicroVAX3400 op 28-03-2020 22:33)

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 12:06
Mijn vermoeden is dat in huishouden-B hetzelfde minecraft account wordt gebruikt om in te loggen op Minecraft.
Tot zo ver ik weet kan je maar 1x met een account inloggen op een minecraft account.
Huishouden-B zal dus een 2e account nodig hebben om tegelijkertijd in te kunnen loggen op de server die bij jou draait.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 12:06
Mijn vermoeden is dat in huishouden-B hetzelfde minecraft account wordt gebruikt om in te loggen op Minecraft.
Tot zo ver ik weet kan je maar 1x met een account inloggen op een minecraft account.
Huishouden-B zal dus een 2e account nodig hebben om tegelijkertijd in te kunnen loggen op de server die bij jou draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-10 20:17
Het is gaan werken zonder dat ik iets aan aan de server of port fwd heb veranderd. Zou dus goed kunnen dat men de minecraft accounts door elkaar had gehaald.