Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rima98
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09-2023
Hallo Iedereen,

Mijn eerste topic ooit hier omdat ik toch moeite heb om een besluit te nemen en jullie kennis enorm wardeer.

Voor mijn huis (nieuwbouw) heb ik overaal buizen lopen voor bekabeling en kijk ik enorm uit naar mijn ubiquiti netwerk. buiten elke hoek van me huis heb ik een buis en 220v lopen voor beveiligingscameras. Het is dan ook onwijs jammer dat ubiquiti recent uitgebrachte outdoor camera geen speaker heeft(snap ik niet voor 400eur)

Ik heb de onderstaand wensen
  • Grote kijkhoek en anders PTZ
  • hoge zoom
  • IR of licht voor nacht
  • POE
  • IP65 of hoger
  • 2 way audio
  • push notificatie
  • movement detection
Ik kijk nu naar Aliexpress camera's die bijna alles hebben maar twijfel enorm naar hun kwaliteit.

https://nl.aliexpress.com/item/4000097419844.html
en
https://nl.aliexpress.com/item/4000812463408.html

Ook zou ik de nest IQ outdoor overwegen maar de usb-c kan never nooit mijn meterkast bereiken. usbC-POE zijn ook best prijzig en geen idee of verlengen een goed idee is. HIKvision cams heb ik naar gekeken maar hun app was niet overtuigend en weinig online over te vinden. zelfde met foscam. Sunba illuminati was de beste maar is best prijzig.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rima98
niemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 15:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Als je overal 220V hebt, snap ik die wens/eis voor PoE niet, dat is nu net voor als je ergens geen aansluiting met 220V hebt of kunt maken.

EDIT:
En kicken binnen 24 uur wordt niet gewaardeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Freee!! op 29-03-2020 03:12 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Axis. Overweeg je een PoE switch?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rima98
mijn dank. POE omdat ik data via LAN wil laten lopen. Loze buis voor beelden ouderwets naar NVR wil ik niet. ik ga idd POE switch nemen van Ubiquiti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 15:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

rima98 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:02:
mijn dank. POE omdat ik data via LAN wil laten lopen.
Dan snap ik nog steeds niet waarom je Power Over Ethernet nodig denkt te hebben. Als je al 220V hebt voor de cameravoeding, heb je geen PoE nodig.
Loze buis voor beelden ouderwets naar NVR wil ik niet. ik ga idd POE switch nemen van Ubiquiti
Veel succes.

EDIT:
Of bedoel je soms PowerLine :? Dat is wel even iets anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Freee!! op 31-03-2020 18:19 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rima98
buiten mijn huis is het onwijs donker. er komen bij elke hoek 2 buizen. een voor verlichting met v220 erin en een lege buis. mijn idee is dus om de verlichting met v220 en de camera op POE te doen. scheelt twee afhankelijkheden van twee verbindingen als je een camera neemt die netsnoer nodig heeft. plus meeste zijn met adapters. vandaar dat ik op POE afga :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:16
Al eens naar ISpy gekeken? Je kunt zowat alle merken camera’s door elkaar gebruiken, en dus rustig voor bv hikvision kiezen. Ik zal nooit meer een merkgebonden softwarepakket gebruiken, nadat Logitech een paar jaar geleden de stekker uit hun Alert programma trok.

Vind het trouwens bijzonder dat je hikvision en foscam op basis van de software afwijst en vervolgens een onbekend Chinees merk overweegt.

[ Voor 21% gewijzigd door guido66 op 31-03-2020 20:00 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-09 20:20
mijn persoonlijke ervaring:

Neem een camera met POE je moet toch een netwerk kabel trekken dus gebruik dan ook doe POE mogelijkheden, anders zit je weer met een losse adapter.

Ik zou geen PTZ nemen, is leuk voor het begin om mee te spelen maar dat houdt na een paar weken ook wel op. Zorg gewoon voor een vaste camera met de juiste lens (2.8mm of 4mm). Kies niet te snel voor een grote kijkhoek, hoe groter de kijkhoek hoe minder detail je hebt om personen te herkennen. Ik zou zelf altijd (nu nog) voor 4MP gaan, geen 4K omdat dat te veel detail in het donker inlevert 4MP doet niets onder voor full HD in 't donker maar je hebt overdag wel wat scherpere beelden (mijn ervaring met Hikvision).

Pushnotificaties zijn alleen handig bij camera's met een PIR sensor erin, de bewegingsdetectie van camera's zelf (via het beeld) hebben te veel false positives.

Ik heb zelf alles van Hikvsion, zowel de camera's als de NVR. Ik hoor verder ook goede verhalen over Dahua en Axis.

Ik heb zelf de volgende type camera's:

DS-2CD2345FWD-I (turret)

Handig voor plekken waar je je stekker (UTP) nergens achter kwijt kunt, bij deze camera kun je de stekker kwijt in de behuizing, handig als je hem op een harde muur monteert met een klein gat voor de kabel. Daarnaast kan deze camera goed tegen regen, je hebt geen last van druppels op de lens en dus IR reflectie.

DS-2CD2145FWD-I (dome)

Mooie camera voor op plekken waar geen regen op de camera kan komen, heb deze zelf onder de overkapping in de tuin en onder de carport. Is ook wat beter bestand tegen vandalisme, alleen je moet de stekker wel kwijt kunnen onder het oppervlakte waar je hem op monteert. Verder staat dit wat eleganter (persoonlijk) dan een turret camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kijk eens naar Reolink heeft ook leuk spul en redelijk betaalbaar, heb zelf 2 5MP's hangen en zijn ook goed.
Nightvision is super.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle2503
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06 16:53
Dikke eisen qua feature set en dan op ali gaan kijken.

Ik heb al jaren een Chinese no name ip cam van 20 euro, prima beeld overdag en snachts. Ik gebruik 433mhz microwave sensors voor triggeren van videocapture en telegram notificaties met video via hassio. Pir en motion detection op ffmpg geeft teveel false flags.
Gister net een reolink besteld a 35 euro. Ik zou voor me nieuwe huis hier 4 van ophangen en dan een nuc gebruiken met ispy. Of hassio met motioneye.
Ik hou eenmaal van budget en heb wat minder eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rima98
Thanks iedereen voor geweldige feedback. enorm gewardeerd. Denk dat ik afzie van PTZ en focus op een goeie IP66 / IP67 waarmee goede notificaties kunt krijgen en two way audio.

Het lijkt net of elke leveranicer net een steekje laat vallen.
Ispy heb ik net doogenomen. geweldig pakket zo te zien.

Aliexpress camera's had ik gekozen omdat ze goed met Tuya werken en daarvan heb ik 35 LED panelen die op wifi draaien. daarom probeer ik toch op een ecosysteem waar mogelijk.

Hoe zijn de ervaringen met Hikvision push notificaties of hun app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik weet niet of je bekend met met deze topicreeks: Topicreeks: Beveiligingscamera's maar gun jezelf even een inleesuurtje,, dan kom je een stuk beter beslagen ten ijs.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je dan toch voor UBNT gaat bekijk dan ook de vergelijkingen van hun camera's op YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rima98
sypie schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:12:
Als je dan toch voor UBNT gaat bekijk dan ook de vergelijkingen van hun camera's op YouTube.
Review van Unifi cams gezien en zijn niet geweldig voor wat je betaald helaas.

leuke video gezien over deze:
Wel vertrouwde channel maar letterlijk nis te vinden over ze op internet wat ik wel raar vind.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Sb-bYwX1p85ZJutSKVsbbg2vRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s91KpAqUxz5DZpAWKSMORgBe.jpg?f=fotoalbum_large

REOLINK RLC-511 is ander optie maar zonder two way speak. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rima98
uiteindelijk toch voor deze gegaan.

https://nl.aliexpress.com/item/4000015768395.html

heeft alles wat op mijn wensen staat, is goedkoop en werkt zowel op blue iris als ispy met integratie support naar HASS

ik update wel als ik hem binnen heb.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

rima98 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:11:
uiteindelijk toch voor deze gegaan.

https://nl.aliexpress.com/item/4000015768395.html

heeft alles wat op mijn wensen staat, is goedkoop en werkt zowel op blue iris als ispy met integratie support naar HASS

ik update wel als ik hem binnen heb.
Nog steeds tevreden met deze camera? Ik zoek zelf ook een paar cameras.
Pagina: 1