Ik heb phyton, Enter toets volgende regel.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CudaKiller
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-05 14:10
Mijn vraag
Ik heb phyton en wil regels schrijven. Maar als ik naar de volgende regel wil gaan, dan slaat ie dat over. En gaat terug naar de input tekst. Zonder dat ie naar regel 2 gaat. Kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen om toch naar de volgende regel te kunnen. Alvast bedankt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.

Heb op google zitten zoeken en Manuels door gelezen en kan er niks over vinden of snap het niet ben net nieuw hierin. ;(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01
Je draait dan neem ik aan de Python interpreter in interactive mode? Dan kan je met een \ input over meerdere regels invoeren. Het is echter niet nodig, omdat afhankelijk van de context dat vanzelf goed gaat, bijvoorbeeld bij het definiëren van een functie. Ook omdat binnen de interpreter sessie de invoer gewoon wordt onthouden, dus je kan gewoon refereren aan functies en variabelen die eerder hebt gedeclareerd.

code:
1
2
3
4
5
6
>>> hello = 'Hello world!'
>>> print(hello)
'Hello world!'
>>quit()

Process finished with exit code 0

[ Voor 13% gewijzigd door Kwistnix op 28-03-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:58
Wat gebruik je voor stuk code. Post alleen het relevante hiervoor, zodat we mee kunnen kijken. Momenteel kan ik niet meer zeggen dan een gok. Dat is: Je gebruikt een print functie. Die heeft automatisch een '\n'. De manier hoe je de tekst inleest zal de '\n' (of '\r\n') meenemen, waardoor je het ongewenste resultaat krijgt. Kijk ook hier naar.

offtopic:
Het kan zijn dat ik het verkeerd begrijp wat je bedoeld, maar dan nog is dit nuttige informatie om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CudaKiller
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-05 14:10
Ik heb het al bedankt voor de feedback.
Ik kon niet naar de volgende regel, en meestal druk je op enter om naar de volgende regel te gaan.
Maar bij de nieuwe versie is het de tab button. legden het ook niet helemaal goed uit.
snapte niet hoe ik het moest verworden maar heb het nu en snap wat ik moet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01
Misschien ligt het aan mij, maar ik snap geen jota van je verhaal. Wel fijn dat het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@CudaKiller Voorbeeldcode zegt dan soms meer dan 1000 woorden. Je kunt die plaatsen tussen [code=python] en [/code]-tags om hem goed leesbaar te maken. Maar goed, dat is nu mosterd na de maaltijd. :)
Kwistnix schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:15:
Misschien ligt het aan mij, maar ik snap geen jota van je verhaal. Wel fijn dat het is opgelost.
Neuh, dat ligt niet aan jou. :z

[ Voor 37% gewijzigd door Room42 op 28-03-2020 12:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1