Abit of Asus

Pagina: 1
Acties:

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Ik wil een Nieuwe Computer kopen, maar ik weet alleen niet precies welk moederbord en welk geheugen. Ik zat te denken aan de Abit gk7-raid met 2x256mb ddr of de Asus a7(m) of (a)266 in combinatie met een T-bird 1400. Maar ik lees in sommige reviews dat de gk7 wel sneller is, maar dat er toch problemen zijn met het geheugen (4 sloten). Maar de gk7 heeft wel 6 pci-sloten en geen andere rommel erop zitten (CNR,AMR). En dan weet ik eigenlijk ook niet welke koeler want sommige mensen op dit forum schijnen de superorbs niet te waarderen maar ik vind ze er wel goed uitzien..... Please HELP me!

[/edit]
Typo
[edit]

• Exirion
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor koelers kun je in ieder geval de Search ff gebruiken : [search=socket a koeler], [search=socket a cooler].

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Niemand???

• The Cat
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-07 10:32
Ik zou wachten op de A7V266. Moet zo langszamerhand in de winkels liggen. Maar geen raid als dat belangrijk voor je is. Check effe hardwareinfo.net. Staat leuk vergelijkingsmateriaal van de diverse borden. Klagen wel over de stabiliteit van de A7V266 maar op andere sites blijkt juist het tegenovergestelde.

• Vleermuis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
gk7 = KG7 mag ik aannemen

Maarre, om op het onderwerp zelf terug te komen:
Ik denk dat je het beste toch wel voor de KG7 kunt gaan. Als je al wilt beginnen met 2x 256 MB DDR, heb je bij elk ander bord geen vrije sloten meer. Ik moet wel zeggen dat je voorlopig toch niet zult upgraden naar 1024 of 768 MB, maar bij een upgrade heb je dus geen problemen.

* Vleermuis komt maandag wel ff langsfietsen, om nog wat meer uit te leggen. Typen duurt me nu te lang :)

Verwijderd

Ik zou voor de Epox 8K7A+ gaan, is een stuk goedkoper als de Asus of de Abit, is heel uitgebreid qua tweakfuncties(o.a. je TB op 2,15V)
Heb em gister ontvangen, het bord is hardstikke stabiel, en bloedsnel

• Vleermuis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
De 8K7A is inderdaad ook een erg goede optie.

Nonick heeft hem trouwens draaien met een Athlon 1333, en hij is snel(Duh :)) en stabiel.

Verwijderd

ASUS ROELEERT :P

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 00:27 schreef The Cat het volgende:
Ik zou wachten op de A7V266. Moet zo langszamerhand in de winkels liggen. Maar geen raid als dat belangrijk voor je is. Check effe hardwareinfo.net. Staat leuk vergelijkingsmateriaal van de diverse borden. Klagen wel over de stabiliteit van de A7V266 maar op andere sites blijkt juist het tegenovergestelde.
Volgens mij is deze nou in de winkels maar dat weet ik nie zeker maar als dat het geval is zou ik zekers voor deze gaan :)

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

Ga in ieder geval niet voor de Asus A7A, de A7M is prima, de A7A geeft niet zo veel voordeel met DDR geheugen, kan je net zogoed een standaard SDR plankje kopen.

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Ik ga mijn pc upgraden en ik was aan het twijfelen of ik een mobo met DDR of SDR ondersteuning ging kopen. Ik heb dus gekozen voor een Asus A7V133 (SDR) omdat ik de snelheidswinst te klein vind van DDR tov SDR.
Misschien wil je dit ook overwegen.

Als je toch voor DDR gaat, zou ik geen A7A266 nemen (Ali chipset). Deze is relatief langzaam vergeleken met andere 266 mobo's. Ik zou dan gaan voor de A7M266 met AMD chipset. Die chipset komt heel goed uit de tests.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Oke... Bedankt voor alle reacties, maar ik vind 6 pci sloten op zich wel heel erg fijn. En die Epox heeft die niet en het merk ken ik eigenlijk helemaal nergens van (ja zielig he??). Maar ik lees verder ook heel erg weinig nadelen van de kg7. Maaruuh wat is nou een handige koeler voor dit mobo want aan de search heb ik (nog) niks. Past er zo'n alpha-ding op waar iedereen het over heeft?

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
ik zou ook voor de Epox gaan. Die heb ik ook bestelt en moet ik als het goed is morgen binnen krijgen.

Flickr

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Ik denk dat ik toch voor de kg7-raid ga, nadat ik de review bij toms hardware heb gelezen

http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q3/010806/index.html

Verwijderd

Ik vind dat Asus altijd zoveel afwijkt met de moederborden t.o.v. bijv. Abit of MSI. Ten eerste zijn ze een stuk lomper, de IDE led aansluiting zit op een vreemde plek, het geheugen is er zeer moeilijk in te krijgen, enz......

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 06 augustus 2001 19:47 schreef Joekeltje het volgende:
Ik vind dat Asus altijd zoveel afwijkt met de moederborden t.o.v. bijv. Abit of MSI. Ten eerste zijn ze een stuk lomper, de IDE led aansluiting zit op een vreemde plek, het geheugen is er zeer moeilijk in te krijgen, enz......
Hier geen problemen mee, geheugen ging er allebei soepel in. IDE aansluitingen zitten gewoon goed. Die controle LED gebruik je toch niet/bijna nooit en zit bij mij trouwens gewoon links ondering. Het enige wat een beetje lastig is, is de floppy aansluiting. Die moet ik nu tussen 4 IDE kabels heen lussen.

Verwijderd

ik zou zowieso voor een raid board gaan, dan heb je in ieder geval wat reserve als je er in de loop van de tijd wat hardware bij gaat kopen. heb zelf abit sa6r en ben daar zeer tevreden over

Verwijderd

de vragensteller heeft een p3!!!!!
Op zondag 05 augustus 2001 13:51 schreef TweakGuy het volgende:
Ik zou voor de Epox 8K7A+ gaan, is een stuk goedkoper als de Asus of de Abit, is heel uitgebreid qua tweakfuncties(o.a. je TB op 2,15V)
Heb em gister ontvangen, het bord is hardstikke stabiel, en bloedsnel

Verwijderd

stom stom stom hij wil ook een tb kopen
goed lezen iceman| :(
Op maandag 06 augustus 2001 21:06 schreef ice_man het volgende:
de vragensteller heeft een p3!!!!!
[..]
Pagina: 1