Toon posts:

Active studio monitoren speakers en sub

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
kan je op active monitoren direct een actieve sub aansluiten met tulp? Of heb je hier extra kastje nodig

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik wil Presonus Eris E3.5 actieve studiomonitoren aanschaffen en daar sub willen toevoegen mocht ik lage tonen missen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dus simpelweg is vraag kan ik active sub en active monitoren zonder tussen kastje aan elkaar koppelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

Er kan een koude doorlus opzitten tussen de verschillende inputs aangezien het er nogal goeie koop uitziet; dat verschillende inputs gewoon met elkaar zijn verbonden. Dan kan je het ook gebruiken om mee "door te lussen".

Maar je hebt ook een bron, je kan ook zorgen dat je een bron hebt met meerdere uitgangen of uitgangen splitsen (dat is electronisch hetzelfde als de doorlus die ik hierboven beschrijf). Idealiter heb je ook een bron, een audio interface de hippe term die er tegenwoordig voor gebruikt wordt, waarmee je het volume regelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Heb je al een subwoofer staan of ga je die er dan bij kopen? In het geval van kopen kun je natuurlijk kijken of Presonus er één aanbied in dezelfde serie als de studio monitoren, volgens mij sluit je dan je bron signaal (PC ga ik vanuit) aan op de input van de subwoofer en de studio monitoren sluit je dan aan op de L en R output die op de subwoofer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Meeste actieve subs hebben een satelliet-uitgang (L+R voor de full ranges). Voordeel is dat de X-over dan op elkaar afgestemd is, nadeel is dat je dan afhankelijk bent van de kwaliteit van die sub (en z’n in- en outputs). Dat nadeel is echter behoorlijk te verwaarlozen zolang je geen sub koopt die van de vrachtwagen was gevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ik wil inderdaad op pc aansluiten. Dus als ik het goed begrijp zou ik L & R active sub op aansluiten maar ligt wel om kwaliteit van sub zelf van wat voor geluid je krijgt. Ik heb nog een oude sub staan van seround set ik weet niet of dat werkt als ik die met tulp aan sluit. Ik zou altijd in toekomst kunnen kijken voor betere sub die ik nu heb is van LG 60 watt