Mijn vraag
Ik wil graag een mkv + srt vanaf mijn laptop streamen naar mijn Android TV. Ik dacht dat dat wel even te doen was. WRONG.
De enige mogelijkheid die ik tegen ben gekomen en die werkt is Airflow. Echter is dat een betaalde optie, ik zoek een gratis variant.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop met Windows 10
Philips Android smart TV
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vraag een: Weet iemand een goede oplossing voor het streamen/casten van een mkv+srt?
Vraag twee: waar moet ik op mijn laptop mijn mediabestanden plaatsen om ze beschikbaar te krijgen op de VLC app op mijn Android TV?
Ik wil graag een mkv + srt vanaf mijn laptop streamen naar mijn Android TV. Ik dacht dat dat wel even te doen was. WRONG.
De enige mogelijkheid die ik tegen ben gekomen en die werkt is Airflow. Echter is dat een betaalde optie, ik zoek een gratis variant.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop met Windows 10
Philips Android smart TV
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Sodaplayer: streamt niet --> zwart beeld op tv, geen geluid.
- Jellyfin: niet gelukt (weet even niet meer wat er mis ging)
- Chrome: Ik krijg het niet voor elkaar om mijn mkv + srt af te spelen in Chrome.
- VLC op mijn laptop, en dan casten naar de TV. Streamt wel maar toont geen ondertitels en stream loopt hakkelig. Het ondertitelprobleem is een bekend probleem, blijkt na even googlen.
- VLC op mijn TV, en dan mijn laptop benaderen. Het benaderen lukt, maar ik krijg de melding dat er geen mediabestanden zijn gevonden. Ik kan nergens vinden waar (in welke map) ik die dan moet plaatsen op mijn laptop.
Vraag een: Weet iemand een goede oplossing voor het streamen/casten van een mkv+srt?
Vraag twee: waar moet ik op mijn laptop mijn mediabestanden plaatsen om ze beschikbaar te krijgen op de VLC app op mijn Android TV?