Algemeen: streamen mkv+srt naar Chromecast, + VLC vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Mijn vraag
Ik wil graag een mkv + srt vanaf mijn laptop streamen naar mijn Android TV. Ik dacht dat dat wel even te doen was. WRONG.
De enige mogelijkheid die ik tegen ben gekomen en die werkt is Airflow. Echter is dat een betaalde optie, ik zoek een gratis variant.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop met Windows 10
Philips Android smart TV

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Sodaplayer: streamt niet --> zwart beeld op tv, geen geluid.
  • Jellyfin: niet gelukt (weet even niet meer wat er mis ging)
  • Chrome: Ik krijg het niet voor elkaar om mijn mkv + srt af te spelen in Chrome.
  • VLC op mijn laptop, en dan casten naar de TV. Streamt wel maar toont geen ondertitels en stream loopt hakkelig. Het ondertitelprobleem is een bekend probleem, blijkt na even googlen.
  • VLC op mijn TV, en dan mijn laptop benaderen. Het benaderen lukt, maar ik krijg de melding dat er geen mediabestanden zijn gevonden. Ik kan nergens vinden waar (in welke map) ik die dan moet plaatsen op mijn laptop.
Dus mijn vragen:
Vraag een: Weet iemand een goede oplossing voor het streamen/casten van een mkv+srt?
Vraag twee: waar moet ik op mijn laptop mijn mediabestanden plaatsen om ze beschikbaar te krijgen op de VLC app op mijn Android TV?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:08

Oekol

waka waka hey hey

Mkv en srt op USB stick en oldskool in je tv duwen geen optie?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
@Leoon.
Zo simpel.
En het werkt! Net even geprobeerd. Ik kan met VLC het bestand + ondertitels afsprelen. Super tip!
Ik kan de film(s) dus nu bekijken.

toch ben ik nog wel benieuwd of er ook ideeën zijn om het fatsoenlijk te kunnen streamen..

[ Voor 6% gewijzigd door tbenschop2 op 28-03-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:08

Oekol

waka waka hey hey

Via plex streamen anders?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Universal media server gebruik ik, maar niet via Chromecast. Dus direct naar de tv streamen.

https://www.universalmediaserver.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Plex is ook betaald, volgens mij... Universal Media Streamer ken ik niet. Die ga ik bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDutDa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04-2023
PlayerXtreme is een gratis app ... deze werkt wel met ondertiteling en casten naar de chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Hill
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-12-2021
Ben ook aan het zoeken geweest: MKV files met .srt files streamen. Op Samsung zijn de ondertitels steeds verdwenen. echter... Met Soda Player gaat dit wel. Je opent Soda, optie open torrent of video file, ga naar je video file (waar ook je gelijk genaamde .srt staat). Soda opent je .mkv bestand. Re onder kun je nu het ondertitel bestand toevoegen. Klik op het TV icoontje ernaast om te streamen. De ondertitels worden nu wel weergegeven. Nb: google wel even goed over Soda Player, er wordt verschillend over geschreven, maar hier werkt het op mijn Samsung TV_UE40MU6470
Pagina: 1