((Semi)modulaire) voeding ter vervanging 1.200 watt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:34
Beste Tweakers,

Momenteel ziet mijn PC er als volgt uit:

- Intel i5 3570k @ 4,8
- Gigabyte z77-d3h
- Ati hd 7950
- 16 gb ddr3
- 2x hdd
- 2x ssd

Dit zit nog in mijn kast die ik in 2008 heb gekocht; de Antec Performance One P190. Die bevalt nog steeds geweldig. Echter, die kwam ook met een overkill aan vermogen, namelijk 2 voedingen met een totaalvermogen van 1.200 watt. Nu is dat, zoals gezegd, overkill, maar kan ik mij ook voorstellen dat er tegenwoordig veel zuinigere varianten op de markt zijn.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe ((semi-)modulaire) voeding voor in de P190. Nu wil ik mogelijk aan het einde van het jaar een nieuwe PC samenstellen. Het lijkt mij echter geen kwaad te kunnen om nu alvast een mooie voeding aan te kopen. In dat verband mijn vraag.

Ik zoek een?
((semi-)modulaire)voeding

Wat is je budget?
€80,- - €100,-. Hoeft echt niet top of the bill te zijn, gewoon een goede prijs/kwaliteit

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Nu dus nog bovenstaand systeem. Na upgrade zal dat vermoedelijk vergelijkbaar zijn met de huidige AMD ryzen 5 + 5700 xt.

Waar ik dus voornamelijk mee zit; heb ik hiervoor een 600 watt nodig of is minder voldoende? Zeker als je t.z.t. ook wat licht wilt kunnen overclocken.

Alvast heel veel dank!

Daniel

Alle reacties

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Peak power van de 5700xt (gemeten door tomshardware) was zo'n 265w, maar meestal dus rond of onder de tdp van 225w.

Dus reken daar de tdp bij op van de cpu die je wilt met wat headroam voor hdds etc en dan kan je waarschijnlijk rustig met een goede 500w voeding af bij wijze.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:17
Met een kwalitatief goede 550w kan je alle kanten op tegenwoordig tot een high-end build met 2080 Ti aan toe.
pricewatch: Super Flower Leadex III Gold 550W
pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum