Toon posts:

Ping en internet delen probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een netwerkje met 3 computers, dat ik vooral gebruik om mijn internet (ISDN) verbinding te delen.

Nu heb ik een probleem tussen mijn server en een laptop die in het netwerk hangt.
Op de server draait win2k prof.
op de laptop win95.

op beide heb ik de "netwerkzooi" geinstalleerd, en het internet werkte ook op beide pc's tot voor kort.

Ik kon opeens niet meer internetten op de laptop, dus ik probeerde te pingen.
Toen kreeg ik de volgende melding "PING : Transmit failed, error code 10091."

ik heb de search gebruikt en uitgevoerd wat er allemaal bij stond (ws2bakup en daarna winsock 2 installeren) maar dat helpt allemaal niet. Als ik winsock 2 weer probeer te installeren zegt hij dat ik eerst ws2bakup uit moet voeren, maar dat had ik dan al gedaan.

Ook alle "netwerkzooi" opnieuw installeren helpt niet ;(

Iemand misschien een oplossing??
Bedankt!!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
misschien een lullige vraag, maar zitten alle kabels er nog goed in?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
:) Ja alle kabels zitten nog goed, en de kaarten zitten er ook goed in.
De computers kunnen elkaar trouwens wel zien in de netwerkomgeving!

Verwijderd

Wat ook kan zijn is dat je bij server, de isdn kabeltje en de netwerk kabeltje per ongeluk hebt omgedraaid, je weet maar nooit, hebben wij ook een keer gehad... tja wij zijn ook maar mensen ;)

Verder wat je ook kan kijken of die ijzerdraadjes van de connector er niet goed in zitten, dat er per ongeluk aan getrokken is, waardoor die draadjes los is gaan zitten, je weet maar nooit,

succes verder,
Sp3c

Verwijderd

Heb je die "netwerkzooi" op beide pc's opnieuw geinstalleerd ???

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb "de zooi" alleen op de laptop opnieuw geinstalleerd, de server functioneert namelijk goed, want op het andere werkstation werkt alles wel goed.

Maar kan ik niet alles wat met het netwerk te maken heeft van de laptop af halen?
Want er blijft altijd een deel op staan volgens mij, en als ik alles nou opnieuw zou installeren zou het goed moeten werken volgens mij.

Weet iemand trouwens of het klopt dat je foutmeldingen krijgt als je "ws2bakup" uitvoert? Ik krijg een keer of 5 de foutmelding " Er is een fout op getreden bij het delen. lezen station C Afbreken, Mislukt of Opnieuw". Ik heb alledrie de mogelijkheden geprobeerd maar het werkt allemaal dus niet :(

<blockquote>
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font>
<hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Dit is dus wat men noemt "je topic omhoog schoppen" en wordt allerminst gewaardeerd...
Op zondag 05 augustus 2001 19:16 schreef ehm het volgende:
Niemand iets zinnigs toe te voegen??
Op zondag 05 augustus 2001 21:54 schreef ehm het volgende:
Even diep nadenken allemaal......
</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
* flat voelt zich te lam om goed na te denken

verder dan nog een keer de stekkertjes checken kom ik niet

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman