Extra monitor. Twijfel over TN en IPS na zien verschil

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-01 18:34
Ik zoek een?
Monitor. Zie toelichting onderin

Wat is je budget?
300-400

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zojuist de Iyama G-Master GB2760QSU gekocht en de Iyama XUB2792QSU-B1 lijkt eenzelfde bezel te hebben!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
RX 580, Ryzen 2600.

Voornamelijk browsen en studie!

- 's avonds een keer gamen;
- Af en toe wat Photoshop en Lightroom voor mijn foto's.

Nu komt het mensen:
Ik heb dus de Philips 276E8VJSB en ben hier erg blij mee. Sindskort heb ik meer ruimte en heb ik net een TN paneel erbij gekocht, puur voor gaming.
Nu ondervind ik problemen met de 60hz en 144hz afstellen gecombineerd (alles al geprobeerd wat op internet staat).

Mijn Philips past geen Vesa mount, dus dat is erg jammer. Waarschijnlijk wordt die vanmiddag opgehaald door een mede-Tweaker, vandaar dat zsm antwoorden zoek.

Nu wil ik dus een extra monitor aanschaffen om de Philips te vervangen. Ik dacht dus aan de XUB2792QSU-B1 lijkt me goed. Want 4K heb ik minder aan dan verwacht, dus 2k (1440P) is voldoende. Nu is 60HZ en IPS de wens voor dat scherm, maar door gedonder met de Hz twijfel ik dus heel erg.

Tevens krijg ik zometeen de tweede G-Master GB2760QSU geleverd, door een foutje van Coolblue. Nu kan ik deze dus meteen houden als ik wil, maar dan gebruik ik twee TN panelen 144hz, wat ik overbodig vind.

Ik kom er dus wel zojuist achter dan een TN paneel helemaal niet zo bagger, slechte kleuren en weet ik allemaal wel niet is. Ik vind de kleuren prima, bijna net zo mooi gekregen als de Philips.

Nu twijfel ik over de volgende opties:

Twee G-Master GB2760QSU en photo editing doen op een TN paneel + overbodige 144hz houden.
Of een van de twee G-Master GB2760QSU terugsturen en Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 bestellen.

Het scheelt maar 30 euro, dus daar hoeft het niet voor van mij. Enkel alleen om IPS of TN, maar daar heb ik dus veel minder moeite mee dan verwacht.

Wat zijn de adviezen?
Ik hoef niet te horen of ik het wel of niet moet doen, maar zou graag uitleg willen, of verklaringen waarom mensen zo negatief over TN zijn.

Alle reacties

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-01 18:34
Wauw. Op een of andere manier heb ik het nu werkend gekregen.
144fps op het ene scherm en een animatie (youtube, ziggoGo) op de andere!

Edit: ik weet het gewoon echt niet. Ik heb wel 40 afbeeldingen in allerlei perspectieven op beide monitoren geplaatst en het verschil is zo enorm klein, dat ik het bijna niet de moeite waard vind om de tweede G-master terug te sturen.

[ Voor 39% gewijzigd door Phyrozi op 28-03-2020 11:29 ]