Touchpad werkt niet, driver ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteviW
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-05-2023
Goedenavond,

Op de laptop wou ik mijn drivers eens updaten en ik dacht laat ik Driver Booster gebruiken (achteraf een super slecht idee natuurlijk). De driver updates worden gedaan en op een gegeven moment was het klaar en wou ik het programma afsluiten echter zag ik geen muis meer.

Vervolgens van alles geprobeerd, opniew opgestart en gekeken of de touchpad uitgeschakeld was en dergelijke maar dit had alemaal geen succes. Toen ik er dieper in ging duiken zag ik dat de driver voor de touchpad ontbrak in de device manager.

Vervolgens heb ik veel stappen doorlopen in de hoop op succes, maar helaas daarom ook deze oproep op het forum.

Tot op heden heb ik het volgende gedaan:
Via windows updater en Lenovo Vantage alle meest recente updates gedaan, geen effect.

Los downloaden van de driver van de Lenovo website, geen effect.

Keyboard drivers, stonden er 2 waarvan 1 met gele driehoek verwijderd en pc opnieuw gestart, geen effect.

Op dit moment ben ik een beetje ten einde raad, mensen die hierbij kunnen helpen?

het gaat hierbij om een Lenovo S340-14IWL (Windows 10), mocht er meer aanvullende informatie nodig zijn kan ik deze hopelijk leveren.

Met vriendelijke groet,
Steven

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-06 18:44
Clean install.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:54

nhanssen

QVL is non-tweakers

Je kan in device manager het touchpad device verwijderen, daarna Windows herstarten. Misschien dat hij met de standaard Windows drivers opnieuw installeert.

Je kan in de tussentijd een externe muis aansluiten als je die hebt. Anders eentje ergens lenen/kopen.

Spec's PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
En waar is dat voor nodig? Dat lost nog geen eens zijn probleem op, omdat je achteraf alsnog naar drivers moet zoeken.

@SteviW kun je teruggaan naar een herstelpunt? For soms reason heeft Lenovo geen driver voor de touchpad op hun site, anders had je die kunnen installeren. Als dat niet lukt en het verwijderen van de touchpad driver en Windows opnieuw opstarten ook geen zin heeft, zou je nog kunnen googlen op het hardware-id. Soms vind je dan opeens wel de juiste driver, maar je moet oppassen dat je alleen drivers installeert van Lenovo of de fabrikant van je touchpad (vaak Synaptics, Alps of ELAN). Als dat ook niet lukt, zou ik proberen om de laptop terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Ik weet even niet of dat via Windows kan of via de herstelschijf van jouw laptop moet.

edit:
Misschien niet helemaal duidelijk, maar ik zou eerst proberen of de tip van @nhanssen werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 28-03-2020 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteviW
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-05-2023
Goedemorgen allemaal,

De tip van @nhanssen werkt helaas dus niet omdat de touchpad ook niet tussen de devices staat in device manager.

Waar zou ik een herstelpunt kunnen vinden, de enige herstelpunten die ik kon vinden waren van nadat het issue zich voordeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
SteviW schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:35:
Goedemorgen allemaal,

De tip van @nhanssen werkt helaas dus niet omdat de touchpad ook niet tussen de devices staat in device manager.

Waar zou ik een herstelpunt kunnen vinden, de enige herstelpunten die ik kon vinden waren van nadat het issue zich voordeed.
https://support.microsoft...ndows-10-recovery-options daar staat alles uitgelegd wat je nodig hebt. Daar staat dus ook hoe je alle herstelpunten kunt vinden.

Overigens kan het goed zijn dat jouw computer geen automatische herstelpunten maakt. Dus misschien zijn er ook geen herstelpunten voor de problemen. Overigens gaat mijn tip om het hardware-id te vinden waarschijnlijk ook niet lukken, omdat de touchpad niet in apparaatbeheer terug te vinden is. Dan blijft de herstelpartitie aanspreken of terug gaan naar fabrieksinstellingen de enige mogelijkheid lijkt mij zo. Vaak moet je een speciale toetsencombinatie indrukken bij het aanzetten van de laptop. Dan kun je de herstelpartitie gebruiken. Overigens ben je dan wel al je bestanden en programma's kwijt. Dus maak eerst een goede back-up (beter op twee mediums) en zoek uit hoe je de programma's terugkrijgt en of je alle wachtwoorden/licenties hebt.
Pagina: 1