Beste Tweakers,
UPDATE 23 April:
/f/image/tz4ezbFjowNpmaTb4seHCXcW.png?f=fotoalbum_large)
Uitleg: voor ons gemak hebben wij al onze uitgaven in het rood gezet. Sommige kosten worden voor de komende tijd gecompenseerd, die staan daarom ook onder inkomsten. Die kosten komen zodoende op 0.
:strip_exif()/f/image/gyHkUWiKtZBpJKW2tQctDMgh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/niLPZapIyBuJMEu0aJ0bUtlC.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf ben ik een groot marketing offensief begonnen want er worden mondjesmaat nog wel films gemaakt. Hopelijk levert dat iets op als we weer iets mogen doen.
Maar meeste tijd pas ik op de kinderen terwijl Saskia het geld aan het verdienen is naast dat ik af en toe ondersteun met een livestream opzetten / fotografie en haar verkoop op forums.
UPDATE eind maart
even plaatje van onze situatie
/f/image/2n4mKXyTnCBpKNX8RRImdPRQ.png?f=fotoalbum_large)
Als ZZP'er zit het even tegen in deze tijd. Zelf werk ik als freelance cameraman en film voornamelijk commercials, maar nu staat alles tot onbepaalde tijd stil en zoek ik advies:
Getrouwd met een andere ZZP'er die nu niets verdient
Twee kinderen 3jaar & 8 maanden
Ik zou zeggen dat na 3 maanden we leeg zijn als we niks doen dus aanspraak gemaakt op:
-Uitstel Hypotheek ABN AMRO
-Uitstel aangevraagd omzet/inkomsten belasting
-Uitstel aangevraagd zakelijke lening (auto al 6 maanden gekregen)
-Tozo maatregel gemeente Haarlem
Bovenstaande maatregelen besparen dus per maand aanzienlijk en levert nog 4500,- op (neem aan dat 1500/maand per huishouden is).
Dan buffer dus van 19k + tijdelijke besparing op kostenposten.
Dan is er dus nog een optie om 10k of 20k te lenen (want kunnen beide aanspraak maken) tegen 2% en aflossing in 36 maanden. Wat is wijsheid?
-Aflossen hypotheek?
-Aflossen lening auto?
-Investeren in iets?
-Niks doen, moeite niet?
Ik kan het werkelijk zelf niet voorzien / bedenken dus hoop op een advies van iemand die hier gevoel bij heeft. Alle andere adviezen zijn uiteraard ook welkom.
UPDATE 23 April:
/f/image/tz4ezbFjowNpmaTb4seHCXcW.png?f=fotoalbum_large)
Uitleg: voor ons gemak hebben wij al onze uitgaven in het rood gezet. Sommige kosten worden voor de komende tijd gecompenseerd, die staan daarom ook onder inkomsten. Die kosten komen zodoende op 0.
- Alle openstaande facturen zijn gelukkig betaald
- Onze situatie is aanzienlijk verbeterd want persoonlijk:
- IB aangifte 2019 levert 11k op dankzij alle (on)voorziene investeringen en had wel ruim vooruit betaald (dus gespaard
)
- IB 2020 vooruitbetaling aangepast naar verwachte winst 850 -> 160 / maand.
- Uitstel gekregen op Hypotheek, Lease Auto, Lease camera van 3 maanden
- 2x 1500,- voorlopig uitgekeerd (tozo)
- 1x 4000,- voorlopig uitgekeerd (togs)
- Nieuwe gezamelijke buffer inclusief IB die we juli krijgen: 40.000
:strip_exif()/f/image/gyHkUWiKtZBpJKW2tQctDMgh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/niLPZapIyBuJMEu0aJ0bUtlC.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf ben ik een groot marketing offensief begonnen want er worden mondjesmaat nog wel films gemaakt. Hopelijk levert dat iets op als we weer iets mogen doen.
Maar meeste tijd pas ik op de kinderen terwijl Saskia het geld aan het verdienen is naast dat ik af en toe ondersteun met een livestream opzetten / fotografie en haar verkoop op forums.
UPDATE eind maart
even plaatje van onze situatie
/f/image/2n4mKXyTnCBpKNX8RRImdPRQ.png?f=fotoalbum_large)
Als ZZP'er zit het even tegen in deze tijd. Zelf werk ik als freelance cameraman en film voornamelijk commercials, maar nu staat alles tot onbepaalde tijd stil en zoek ik advies:
Getrouwd met een andere ZZP'er die nu niets verdient
Twee kinderen 3jaar & 8 maanden
Ik zou zeggen dat na 3 maanden we leeg zijn als we niks doen dus aanspraak gemaakt op:
-Uitstel Hypotheek ABN AMRO
-Uitstel aangevraagd omzet/inkomsten belasting
-Uitstel aangevraagd zakelijke lening (auto al 6 maanden gekregen)
-Tozo maatregel gemeente Haarlem
Bovenstaande maatregelen besparen dus per maand aanzienlijk en levert nog 4500,- op (neem aan dat 1500/maand per huishouden is).
Dan buffer dus van 19k + tijdelijke besparing op kostenposten.
Dan is er dus nog een optie om 10k of 20k te lenen (want kunnen beide aanspraak maken) tegen 2% en aflossing in 36 maanden. Wat is wijsheid?
-Aflossen hypotheek?
-Aflossen lening auto?
-Investeren in iets?
-Niks doen, moeite niet?
Ik kan het werkelijk zelf niet voorzien / bedenken dus hoop op een advies van iemand die hier gevoel bij heeft. Alle andere adviezen zijn uiteraard ook welkom.
[ Voor 73% gewijzigd door Outerspace op 23-04-2020 22:06 . Reden: Reclame ]
www.maartenlangelo.nl