Ik zoek een?
Goede monitor voor foto bewerking. Ik heb momenteel een 10 jaar oude Eizo SW2431, die het nog doet, maar ik vind 24" te klein worden. Ik wil meer ruimte.
Wat is je budget?
Tot 1500 euro, minder mag natuurlijk
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn shortlist is:
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zal de monitor voornamelijk willen gebruiken voor fotobewerking en kantoorapplicaties. Ik game niet op mijn PC. Ik vraag me af hoeveel voordeel een 34" UWS heeft ten opzichte van een 27" 16:9. Ook vraag ik me af of een 4k scherm praktische voordelen heeft. Een 100% beeld van een foto zal dan een kleiner beeld (in cm) opleveren dan een scherm met een lagere resolutie... Advies en ervaringen zijn welkom.
Goede monitor voor foto bewerking. Ik heb momenteel een 10 jaar oude Eizo SW2431, die het nog doet, maar ik vind 24" te klein worden. Ik wil meer ruimte.
Wat is je budget?
Tot 1500 euro, minder mag natuurlijk
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn shortlist is:
- Benq SW271 (krijgt goede reviews)
- Eizo CG2730 or CG2740 (duurste in de lijst, maar wel een topmerk)
- LG-34WL850-W (lijkt een zeer goede ultra widescreen)
- LG-34WK95U (te 5K 'Mac' monitor)
- Samsung CJ791 (krijgt ok goede reviews, wel een VA scherm)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zal de monitor voornamelijk willen gebruiken voor fotobewerking en kantoorapplicaties. Ik game niet op mijn PC. Ik vraag me af hoeveel voordeel een 34" UWS heeft ten opzichte van een 27" 16:9. Ook vraag ik me af of een 4k scherm praktische voordelen heeft. Een 100% beeld van een foto zal dan een kleiner beeld (in cm) opleveren dan een scherm met een lagere resolutie... Advies en ervaringen zijn welkom.