-
[ Voor 111% gewijzigd door Windows95 op 02-02-2021 12:27 ]
[ Voor 111% gewijzigd door Windows95 op 02-02-2021 12:27 ]
Festina lente
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
[ Voor 100% gewijzigd door Windows95 op 02-02-2021 12:27 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Windows95 op 02-02-2021 12:28 ]
Je kan gewoon een koopcontract tekenen voor het nieuwe huis.
[ Voor 100% gewijzigd door Windows95 op 02-02-2021 12:28 ]
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Wat bedoel je precies met 'huidige hypotheekdeel meenemen'? Ik denk dat hier een spraakverwarring kan zijn, tussen jou en adviseur en/of hier op het forum.Windows95 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:52:
Met hypotheek adviseur had ik al contact gehad, alleen kwamen ze ermee dat ik het beste mijn huidige hypotheek deel mee kon nemen vanwege de renteaftrek. Maar dan kom ik of geld te kort, of ik moet de komende jaren krapper leven dan dat ik gewoon een nieuwe hypotheek neem. Bij een nieuwe hypotheek ben ik nog ruim voor mijn pensioen hypotheekvrij, wat ik overigens ook belangrijk vind.
[ Voor 100% gewijzigd door Windows95 op 02-02-2021 12:30 ]
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
[ Voor 100% gewijzigd door Windows95 op 02-02-2021 12:34 ]
Kun je dit met wat getallen toelichten? Het zou namelijk echt niet veel uit mogen maken of je je hypotheek meeneemt of een nieuwe afsluit, tenzij je jezelf rijk rekent met die nieuwe hypotheek.Windows95 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:52:
Met hypotheek adviseur had ik al contact gehad, alleen kwamen ze ermee dat ik het beste mijn huidige hypotheek deel mee kon nemen vanwege de renteaftrek. Maar dan kom ik of geld te kort, of ik moet de komende jaren krapper leven dan dat ik gewoon een nieuwe hypotheek neem. Bij een nieuwe hypotheek ben ik nog ruim voor mijn pensioen hypotheekvrij, wat ik overigens ook belangrijk vind.
[ Voor 100% gewijzigd door Windows95 op 02-02-2021 12:32 ]
Hiermee bedoelen ze je huidige hypotheek fiscaal meenemen (Fiscale voortzetting). Dat heeft alleen zin als de originele hypotheek is afgesloten in/voor 2012. Is volgens mij hier geen sprake van.Windows95 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:52:
Bedankt voor je reactie, maand of 2 maanden zonder huis is allemaal geen probleem. Ik heb opslagruimte en kan tijdelijk onderdak vinden.
Ik denk dat ik het beste dus mijn huis kan verkopen, hypotheek aflossen en nieuw huis kopen met volledige nieuwe hypotheek.
Dat klopt niet.Voor de nieuwe woning of om in aanmerking te komen voor aftrek hoef je je huidige hypotheek niet mee te nemen. Wel 'moet' je een aantal eigenschappen meenemen. Belangrijk is dat je sinds een aantal jaar voor het recht op renteaftrek minstens annuïtair moet aflossen binnen 30 jaar na de originele begindatum. Je moet voor het bedrag van je huisdier hypotheek dus een annuïteitenhypotheek met looptijd van maximaal 25 jaar nemen, anders heb je helemaal geen aftrek daarvoor. De lasten zullen overigens niet heel veel hoger zijn dan bij 30 jaar. En dit kan dus gewoon bij een andere geldverstrekker.
Nee hoor, dat heb ik ook gedaan met mijn spaarhypotheek, van huis 1 meegenomen naar huis 2.Een hypotheek echt meenemen is zeer ongebruikelijk omdat deze verbonden is aan het onderpand en de huidige voorwaarden/rente veel gunstiger zijn.
Maar dat was dus een oude hypotheek (want een moderne spaarhypotheek is niet aftrekbaar). Dus precies wat degene die je quote ook zegt.ASS-Ware schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:27:
Nee hoor, dat heb ik ook gedaan met mijn spaarhypotheek, van huis 1 meegenomen naar huis 2.
Eerst huis 2 betrokken, spaarhypotheek meegenomen en een stukje annuitair bijgenomen, de hypotheek op het oude huis werd direct omgezet naar aflossingsvrij met dezelfde rente en deze werd afgelost bij verkoop.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq