Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HDD gebruiken in nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zero_C00L
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-11 10:01
Hallo medemensen,

Ben bezig met een pc bouwen en loop een beetje vast met de opslag, als ik het verkeerde forum gebruik, daarvoor excuus.

Ik denk alle componenten te hebben. Voor de geïnteresseerden:

MSI H110M eco MoBo
Intel 7700 processor
Corsair vengence 2x8 @ 3000Mhz (MoBo gaat tot 2133)
Aorus GTX 1080
750 Watt Corsair 750M CX Voeding

En nu komt het, ik heb nog twee schijven die ik graag wil hergebruiken.

1 x een Samsung 120 GB SSD, hier wil ik graag windows vanaf draaien in mijn nieuwe systeem.

en een

WD, 320 GB HDD. (I know het is weinig, maar voor nu even genoeg)

Mijn vraag is hoe? Kan ik de boel gewoon aansluiten in het nieuwe systeem? Windows booten vanaf een USB die ik heb voorbereid en dan vanuit de bios kiezen beide schijven te formatteren? Alles mag in principe gewiped.

Hulp wenselijk, eeuwige dank bij voorbaat.

Nobody knows what's gonna happen at the end of the line, so you might as well enjoy the trip.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Klopt, kan gewoon. SATA kabel en stroomkabel aansluiten en gaan. Besef wel dat 120 GB aan de magere kant. Eigenlijk wil je er niet alleen Windows op maar ook veelgebruikte programma's. Ik begon zelf ooit ook met 120 GB toen ze nog duur waren maar dat zat snel vol. Zoveel extra's kost het toch niet om er een grotere bij te kopen?

Verder neem ik aan dat je de rest allemaal tweedehands gaat kopen want optimaal is het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 27-03-2020 20:36 ]

• Zero_C00L
Ja, het is net zo mager als mijn portemonnee op het moment. Maar heb hem nu wel nodig voor grafisch werk, en 's avonds om wat gamen nu we allemaal binnen moeten zitten. Ik werk gewoon met 1080 monitoren @ 60hz, ik heb al deze onderdelen nu in huis. Ga het zaakje natuurlijk verder upgraden in de toekomst. Voor nu wel prima lijkt me?

Dus gewoon zonder formatteren schijven overzetten, en dan beide formatteren tijdens de nieuwe boot? Werkt dat goed?

Nobody knows what's gonna happen at the end of the line, so you might as well enjoy the trip.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zero_C00L schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:40:
Ja, het is net zo mager als mijn portemonnee op het moment. Maar heb hem nu wel nodig voor grafisch werk, en 's avonds om wat gamen nu we allemaal binnen moeten zitten. Ik werk gewoon met 1080 monitoren @ 60hz, ik heb al deze onderdelen nu in huis. Ga het zaakje natuurlijk verder upgraden in de toekomst. Voor nu wel prima lijkt me?
Ja hoor, het was meer een algemene opmerking dat je dit op dit moment niet nieuw moet gaan aanschaffen. Hier kan je nog prima mee uit de voeten.
Dus gewoon zonder formatteren schijven overzetten, en dan beide formatteren tijdens de nieuwe boot? Werkt dat goed?
Dat is wel het makkelijkst, maar je kunt het ook van te voren doen. Het resultaat is hetzelfde.

• Zero_C00L
''Verder neem ik aan dat je de rest allemaal tweedehands gaat kopen want optimaal is het niet''

Ik kom van een intel 920...... dit MoBo met die 7700 heb ik vanmiddag opgehaald voor 225,-. Dus ik ga er hoe dan ook wel op vooruit ;-)

Upgrade tips voor de volgende aankoop los van een grotere SSD?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zero_C00L schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:49:

Upgrade tips voor de volgende aankoop los van een grotere SSD?
Die cpu en moederbord (en geheugen) er weer uit en een AMD setje op basis van 3600 er in? Zonder gekheid, heel had het niet hoeven schelen, terwijl die fors krachtiger is (de 7700 staat er niet in, maar is grofweg 15% minder dan een 8400), maar goed, dat is achteraf praten. Ik snap de keus ergens ook weer wel omdat je je RAM kon hergebruiken.

Het eerste dat ik zou doen is een 512GB SSD aanschaffen. De rest is nog redelijk courant.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 27-03-2020 21:10 ]

Verwijderd

br00ky schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:35:
Klopt, kan gewoon. SATA kabel en stroomkabel aansluiten en gaan. Besef wel dat 120 GB aan de magere kant. Eigenlijk wil je er niet alleen Windows op maar ook veelgebruikte programma's.
Ik hou juist alles gescheiden :

C: OS, drivers, filemanagers, Virtual BluRaydrive > SSD 120GB / NVME 120GB

D: Programma's (Office, Photoshop etc etc) > SSD 480 - 500GB

E: Games (98, XP64, Win7) / Data (Office, Photoshop etc etc) > HDD 2TB

F: Data 02 (Mp3, Back Ups) > HDD 2TB

Op deze manier werkt, naar mijn mening, het systeem het snelst.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
br00ky schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:04:
Ik snap de keus ergens ook weer wel omdat je je RAM kon hergebruiken.
Dat had met Ryzen ook gekund want DDR4 en met 3000 MT/s mooi op snelheid. Vind het best een miskoop eigenlijk voor €225. Moederbord een tientje of drie, dus wordt er voor de cpu tegen de 200 afgetikt |:(
Pagina: 1