Toon posts:

Nest Thermostat (3rd gen) aansluiten op vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Robert92x
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-05-2021
Goej'ndag!

Morgen staat de verhuizing van mijn appartement met stadsverwarming naar een appartment met vloerverwarming op de planning. Al een poosje heb ik in mijn huidige een Nest Learning Thermostat (3rd Gen) waar ik uitermate tevreden mee ben.

In mijn nieuwe appartement ligt vloerverwarming en dat is een groot pluspunt, totdat ik vandaag ging kijken naar hoe de vloerverwarming werd aangestuurd, wat een kleine teleurstelling was. Deze wordt uitgestuurd vanuit een verdeler met meerdere thermomotors aangestuurd door thermostaten met een draadloze verbinding (digitale ruimte thermostaat van WTH).

Nu rest mij de vraag, in hoeverre is het realistisch dat mijn Nest Thermostat hier functionerend gemaakt zou kunnen worden en ik neem aan dat ik juist zit, als ik vermoed dat ik er dan écht 7 nodig heb, correct?

Advies zou mij erg blij maken, bedankt alvast!

- Robert

Foto van de verdeler:

EDIT: Ondertussen duidelijk dat 3 thermomotoren worden aangestuurd door 1 digitaal thermostaat kastje en dus zo is ingesteld in de UMR. Is er dan een mogelijkheid om 3 thermomoteren eventueel via een kroonsteentje aan één HeatLink te koppelen?

[Voor 9% gewijzigd door Robert92x op 27-03-2020 21:45]

Alle reacties

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-03 19:13
Mijn vraag is eigenlijk een verlengde hierop, aangezien ik ook vloerverwarming heb (met ondertussen een Nest thermostaat), maar ik zal daar t.z.t. wel zelf een topic op aanmaken.

Maar misschien heb je voor het aansluiten iets aan de volgende linkjes? job in "Nest V3 aansluiten stadsverwarming"
https://support.google.com/googlenest/answer/9251766?hl=nl

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-03 07:37
Ik geef dit topic even een schopje omdat ik met hetzelfde euvel zit.

Wij hebben in onze woning vloerverwarming waar momenteel in de woonkamer een thermostaat hangt welke we in kunnen stellen op een temperatuur, maar in alle slaapkamers hangt een ruimteregelaar met de standen 0 t/m 5.

Alle zones zijn los van elkaar aan te zetten zonder de woonkamer aan te zetten.

Nu zou ik in sommige kamers graag een nest thermostaat ophangen om specifiek de temp in die kamers te regelen.

Is zoiets mogelijk met een nest?

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Robert92x en @Gutanoth hebben jullie inmiddels antwoord? Ik heb een WTH UMR Vario met 3 afzonderlijke zones voor vloerverwarming, zou hier graag Nest op aansluiten maar kan echt niks vinden online.

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-03 07:37
Nee heb nog geen antwoord, ik denk dat het met de nest niet gaat lukken. Eigenlijk wil ik gewoon ruimteregelaars die ik met een app/Google home kan bedienen denk ik, maar heb ook nog niet verder gezocht

• Robert92x
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-05-2021
Ik heb inderdaad nog geen antwoord. Een Nest is niet persé meer zo hard nodig, als het maar een "slimme" oplossing is waarbij het vanaf een smartphone aangestuurd kan worden.

• F4stFr3ddy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:39
Ik heb 6 nest thermostaten aangesloten om een WTH systeem (UMR2 plus), gewoon de kabels van de ingang in poort 2 en 3 van de Nest stoppen en het werkt.

Sterker nog, elk systeem dat werkt kan je de bestaande kabel van het systeem naar de thermostaat doorknippen en in de Nest stoppen. Nest is niets meer en niets minder dan een een aan/uit thermostaat of OpenTherm 😄.

• kaspertijs
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-07-2022
Ik heb wat moeite gehad om dit voor elkaar te krijgen, vandaar mijn post hier met de oplossing die voor mij werkte. Hopelijk helpt het iemand die met hetzelfde systeem in de knoop zit!

Ik heb vloerverwarming, en een WTH UMR (master-master met 6 zones), op elk van de zones zit een draadloze thermostaat. Ik heb een van deze thermostaten vervangen met een google nest thermostaat. (omdat ik een master-master systeem heb, zou ik, als ik alles wil vervangen, 6 google nest apparaten moeten kopen, een voor elke zone)

De stappen die ik heb (gekregen van wth service) doorlopen.

Actie:
  • Bepalen op welk kanaal de thermostaat van de woonkamer is aangeleerd. Thermostaat hoog zetten en kijken welke led aan de bovenzijde gaat branden. Tellen vanaf de linkerzijde naar rechts.
  • Dan op dat kanaal op de ingang thermostaat de Heat Link aansluiten. (kijk foto hieronder)
  • Dan in de UMR configuratie de bestaande thermostaat verwijderen (bij mij was deze draadloos): UMR menu > Niveau Code - 8502 invoeren (nu heb je monteur rechten, en verschijnt het setting tabblad 'communicatie'). In communicatie, de bestaande thermostaat verwijderen

[Voor 15% gewijzigd door kaspertijs op 24-12-2021 17:07. Reden: Verduidelijking]

• Patrick046
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-03 18:21
Beste Tweakers,

Graag vraag ik om jullie hulp, heb zelf ook een WTH UMR Vario en heb deze exact zo aangesloten als het schema hierboven. Echter ben ik benieuwd wat de vervolg stappen zijn na het verwijderen van de thermostaat (bij mij bedraad) uit het 'communicatie' menu. Is er iemand die mij meer kan vertellen? Alvast bedankt!

Patrick

• Patrick046
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-03 18:21
De missende stap was: communicatie van de thermostaat koppeling op 'bedraad' zetten!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee