Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nest Thermostat (3rd gen) aansluiten op vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Robert92x
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14-05 14:48
Goej'ndag!

Morgen staat de verhuizing van mijn appartement met stadsverwarming naar een appartment met vloerverwarming op de planning. Al een poosje heb ik in mijn huidige een Nest Learning Thermostat (3rd Gen) waar ik uitermate tevreden mee ben.

In mijn nieuwe appartement ligt vloerverwarming en dat is een groot pluspunt, totdat ik vandaag ging kijken naar hoe de vloerverwarming werd aangestuurd, wat een kleine teleurstelling was. Deze wordt uitgestuurd vanuit een verdeler met meerdere thermomotors aangestuurd door thermostaten met een draadloze verbinding (digitale ruimte thermostaat van WTH).

Nu rest mij de vraag, in hoeverre is het realistisch dat mijn Nest Thermostat hier functionerend gemaakt zou kunnen worden en ik neem aan dat ik juist zit, als ik vermoed dat ik er dan écht 7 nodig heb, correct?

Advies zou mij erg blij maken, bedankt alvast!

- Robert

Foto van de verdeler:

EDIT: Ondertussen duidelijk dat 3 thermomotoren worden aangestuurd door 1 digitaal thermostaat kastje en dus zo is ingesteld in de UMR. Is er dan een mogelijkheid om 3 thermomoteren eventueel via een kroonsteentje aan één HeatLink te koppelen?

[Voor 9% gewijzigd door Robert92x op 27-03-2020 21:45]

Alle reacties

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13-06 16:33
Mijn vraag is eigenlijk een verlengde hierop, aangezien ik ook vloerverwarming heb (met ondertussen een Nest thermostaat), maar ik zal daar t.z.t. wel zelf een topic op aanmaken.

Maar misschien heb je voor het aansluiten iets aan de volgende linkjes? job in "Nest V3 aansluiten stadsverwarming"
https://support.google.com/googlenest/answer/9251766?hl=nl

• Gutanoth
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 01-06 21:50
Ik geef dit topic even een schopje omdat ik met hetzelfde euvel zit.

Wij hebben in onze woning vloerverwarming waar momenteel in de woonkamer een thermostaat hangt welke we in kunnen stellen op een temperatuur, maar in alle slaapkamers hangt een ruimteregelaar met de standen 0 t/m 5.

Alle zones zijn los van elkaar aan te zetten zonder de woonkamer aan te zetten.

Nu zou ik in sommige kamers graag een nest thermostaat ophangen om specifiek de temp in die kamers te regelen.

Is zoiets mogelijk met een nest?

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
@Robert92x en @Gutanoth hebben jullie inmiddels antwoord? Ik heb een WTH UMR Vario met 3 afzonderlijke zones voor vloerverwarming, zou hier graag Nest op aansluiten maar kan echt niks vinden online.

• Gutanoth
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 01-06 21:50
Nee heb nog geen antwoord, ik denk dat het met de nest niet gaat lukken. Eigenlijk wil ik gewoon ruimteregelaars die ik met een app/Google home kan bedienen denk ik, maar heb ook nog niet verder gezocht

• Robert92x
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14-05 14:48
Ik heb inderdaad nog geen antwoord. Een Nest is niet persé meer zo hard nodig, als het maar een "slimme" oplossing is waarbij het vanaf een smartphone aangestuurd kan worden.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True