Tijdens het gamen valt mijn monitor uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervisscher
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-09 19:46
Hallo,

In het kort mijn probleem:
Ik heb mijn computer nu 6 maanden ongeveer (2ehands). Sinds begin deze week heeft hij een hele vreemde fout. Wanneer ik aan het gamen ben valt mijn monitor uit. Wanneer deze uitvalt blijft de rest van mijn systeem wel draaien en hoor ik uiteindelijk ook mijn spel (CoD Mw) crashen. Daarnaast kan er ook gebeuren dat het systeem uitvalt en ik hem niet gelijk meer aan krijg (duurd 2-3 min. of ik moet de psu uitzetten en weer aan). Of hij restart mijn computer en ik kan weer door.
Wanneer de monitor uitgaat komt er te staan dat er geen input meer is, enige oplossing is om de pc opnieuw op te starten.

eigen troubleshooting:
- Drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
- Kabel PSU (muur, psu) vervangen.
- Gekeken naar temperaturen: CPU 40-50, GPU 50-70 max.
- Benchmark voor GPU (furmark) gedraaid en de stresstest (geen enkel probleem)
- Benchmark CPU (furmark) ook geen probleem
- Nieuwe PSU er aangezet, helpt ook niet
- GPU in een andere kast gezet, geen enkel probleem met gamen
- GPU in een andere slot gedaan, hielp ook niet

Hardware:
Ryzen 7 1700
X370 SLI PLUS
GTX 980 TI
16 gb (2x 8gb) Ram (Crucial CT8G4DFS824A)
Oude PSU: CX600M
Nieuwe: Be Quiet Pure Power 10 600w

Benchmark:
https://www.userbenchmark.com/UserRun/25858387

Extra's:
- Geen overclocks
- Alles is up to date

Kan iemand mij aub helpen, heb al op 2 forums geplaatst maar dan word er niet op gereageerd. Daarnaast het is niet alleen bij CoD, ook bij BF 5.

Gr
Rutger

Beste antwoord (via rutgervisscher op 09-04-2020 11:22)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik zou nou eens gewoon een paar testen zonder GPU doen met AIDA64. Wanneer hij daar stabiel mee is, dan kan je alles uitsluiten behalve je Video kaart.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 12:48
wat voor speed draait je memory ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervisscher
Product page zegt 2400, CPU-Z zegt: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLGotkIRKSsBGc80VeppNgss6MA=/f/image/6qY40bCTKf8xrxSzKDge58io.png

Daarnaast heb ik net weer stress test gedaan. Het gekke is zodra ik alleen cpu doe is er niks aan de hand. Temps zijn max 61. Zelfde geld voor de gpu met Temps tot 72. Maar zodra ik ze tegelijk aanzet of 1 draai en de ander erbij aan zet valt mijn computer weer uit of restart hij hem.

[ Voor 50% gewijzigd door rutgervisscher op 28-03-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervisscher
Iemand nog ideeën? Anders zou ik hem weg moeten brengen want ik kom er niet meer uiy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien een ander testje; volgens mij kan je de genoemde games "zowel" draaien in DirectX11 OF DirectX12. Ik ken de exacte commando's niet maar allicht dat je even kan Googlen of je elke game met een bepaald commando kan forceren in de andere "grafische stack".

Wie weet is er 1 bitje omgevallen van 1 DLL voor DirectX12 bijvoorbeeld.

Klinkt allemaal wat plastisch maar allicht een uurtje de tijd waard op deze zonnige doch koudere zondag?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervisscher
Als dat het probleem zou zijn, zou hij dan ook niet moeten crashen bij Furmark? En daarnaast crash hij bij furmark alleen wanneer ik de cpu en gpu stresstester aan zet. Als ik ze beide alleen draai is er ook niks aan de hand?

Zal het wel nu ff proberen, kijken wat de uitkomst is.

Oke, ik heb nu 2 dingen gedaan, eerst heb ik mijn huidige ram vervangen door mijn vorige kit: 8 gb (2x4) op 2133 hertz. Paar potjes gespeeld en dat ging prima!
Daarnaast weer een stresstest gedaan en ofc, hij viel weer uit. Ik begin te twijfelen of het mijn ram is? Zal kijken naar een stresstest daarvoor?

Ook directx11 uitgeprobeerd met mijn oude kit, maar zag dus ook geen verbetering. Zal mijn huidige kit er weer inzetten en dan kijken als dat het oplost.

[ Voor 45% gewijzigd door rutgervisscher op 29-03-2020 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervisscher
Zojuist memtest gedraaid op beide setjes (2x4 gb en 2x8 gb) ram. Beide geen error's, daarnaast gegamed met beide setjes en de Directx11 aangezet. Bij mijn oude set viel hij (nog) niet uit bij het gamen terwijl bij mijne nieuwe (2x8 gb) gelijk uitviel.
Echter viel mijn pc wel uit wanneer ik de beide stresstesten aanzet met mijn oude kit (2x4 gb).
Dus ik ben nog steeds radeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

rutgervisscher schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:47:
Zojuist memtest gedraaid op beide setjes (2x4 gb en 2x8 gb) ram. Beide geen error's, daarnaast gegamed met beide setjes en de Directx11 aangezet. Bij mijn oude set viel hij (nog) niet uit bij het gamen terwijl bij mijne nieuwe (2x8 gb) gelijk uitviel.
Echter viel mijn pc wel uit wanneer ik de beide stresstesten aanzet met mijn oude kit (2x4 gb).
Dus ik ben nog steeds radeloos...
Klonk als een PSU, maar die heb je al vervangen begrijp ik ?

Voel eens terwijl je aan het gamen bent op je moederbord naar hete plekken.
De temps meten alleen de processor. Misschien dat er een gpu/cpu VRM niet genoeg gekoeld word en langzaam opwarmt als zowel de gpu als je CPU aan het stoken bent.
Evt kast open en grote tafelventilator erop.

Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat Cod MW gewooon een beetje buggy is. https://support.activisio...000001Kp3WAE/black-screen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervisscher
Klopt, de psu heb ik al vervangen dus daar zit het probleem niet in.
Probleem is dat ik één van de testen wel kan draaien maar als ik de ander erbij aanzet de pc gelijk uitvalt/reboot.
En het kan al gebeuren zodra ik CoD mw opstart dat hij hem er dan al uit gooit, of ik kan 1 tot 3 potjes spelen en dan start hij opnieuw op. Dus dan kan het geen hitte probleem zijn?

Daarnaast kan ik wel de oude CoD MW spelen. Maar ook geen BF 5, gebeurd precies hetzelfde. In het menu is er niks aan de hand, zodra ik in een sessie zit gebeurd het, zoals eerder benoemd of gelijk bij het laden of pas na 2 potjes.

Stel dat er wel een fout zit in de DX12, kan een BIOSupdate voor mijn gpu helpen? Zat even te kijken en zag dat er wel een nieuwere versie beschikbaar is

[ Voor 11% gewijzigd door rutgervisscher op 29-03-2020 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervisscher
Update:
Net weer wat testjes gedaan en blijkbaar zit de grote fout in de gpu en dan met msaa.
Ik kan namelijk zonder problemen beide stresstesten draaien zolang ik msaa niet aan heb staan, maakt niet uit als het 2x 4x of 6x is. Zolang die uitstaat kan ik beide draaien zonder problemen. Zodra ik de gpu test aan zet met msaa aan, valt mijn computer uit.

Ik heb deze optie wel uit staan in CoD MW, maar daar gooit hij de computer wel gewoon uit.

EDIT:
Oke, eerste paar keer ging het goed. Nu lijkt het dus niet vanuit Msaa te komen want deed net weer een stresstest en vloog er weer uit.

[ Voor 14% gewijzigd door rutgervisscher op 30-03-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Open PowerShell eens in Windows als admin. (via het Windows zoekveld) en type het commando:
sfc /verifyonly

Ik neem aan dat je BIOS up-to-date is en dat je al eens op default BIOS settings hebt geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervisscher
Powershell geeft dit aan:
Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

Daarnaast geeft live update en de rest aan dat ik de biosversie heb: 3.JO
Hierbij geen idee wat dit betekend, kan nergens een BIOS vinden met die cijfers/letters.

UPDATE:
Aangezien ik die versie nergens kan vinden (terwijl ik maand geleden nog de nieuwe bios versie erop heb gezet, nogmaals de nieuwe erop gezet. Nu geeft hij wel 3.jr aan. Ga nu weer testen, nogmaals getest en viel weer uit, alleen weer zwart scherm de rest blijft draaien. Hoor dan een geluid alsof er iets word unplugged.

[ Voor 33% gewijzigd door rutgervisscher op 30-03-2020 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennart-IT
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-07 07:44
  • Refresh rate of andere video instellingen in de games staan te hoog.
  • Reinstalleer je games als administrator.
  • windows power opties zoals energie bezuinigen / eco mode kunnen een conflict veroorzaken.
  • 6/8 pin connector niet goed in de videokaart.
  • Lose PSU connectors als je een modulaire PSU hebt.
  • Verplaats de GPU naar een ander PCiE slot. (dit heb je al getest)
  • De monitor zelf heeft ook een PSU. Test je monitor met een laptop of andere machine en ga gamen voor ongeveer dezelfde tijd op de monitor met een ander apparaat. Er zijn monitoren die zelf oververhit raken door slechte monitor PSU inbouw of vreemde halve kortsluitingen die alleen bij grotere ladingen voorkomen, heb dit eens gehad na een paar jaar met een Samsung. Hiermee kan je de monitor PSU uitsluiten.
  • De HDMI / Displayport kabel kan door schade, druk of knakken ook kapot gaan waardoor je vreemde fouten ziet, soms alleen bij hogere voltages. Beweeg de kabel heen en weer wanneer de machine aan staat, als de fout gebeurt tijdens idle is er mogelijk iets aan de hand met de HDMI/DP/VGA kabel. Het probleem moet zich binnen een 10 seconden van bewegen voordoen. Andere kabel gebruiken is ook een optie. Het gebruik van een HDMI 2.0 kabel met een 2.1 monitor kan dit soort fouten ook veroorzaken. Voor 120Hz 4K+ heb je een HDMI 2.1 nodig. Voor DisplayPort 1.3 / 1.4 weet ik het niet zozeer uit mij hoofd.
  • De driver is mogelijk corrupt of de software center veroorzaakt een conflict of heeft een verkeerde instelling. Verwijder de software center van AMD / NVIDIA, met alleen de basale driver installatie. Als het probleem weg is betekent dat er een probleem is om te syncen tussen het OS en software. Je kan ook andere software hebben draaien die dit probleem kunnen veroorzaken zoals Security software, desktop thema's bijvoorbeeld.
  • Slechte bedrading in je huis, of gebruik van verlengstekkers kan problemen veroorzaken. Plaats je monitor op een andere direct stop contact.
  • Het moederbord is niet correct geaard door de stands in de kast. Dit kan problemen met hogere voltages veroorzaken.
  • Je hebt te weinig Watt vermogen beschikbaar in de PSU beschikbaar voor wat het systeem vraagt.
    Een 750 watt psu heeft vaak een 80 of 90% efficientie, het levert dus niet echt 750 watt maar minder dan dat.
Gezien het probleem zich is gaan voordoen na een bios update? is het wellicht beter een downgrade te doen naar wanneer het systeem stabieler was, test het daarna weer en als dat het probleem is meld je dit bij de fabrikant.

Je praat over een 'unplug' geluid, dit is mogelijk de videokaart die zichzelf probeert te beschermen via de overvoltage regelaar. Mogelijk als reactie op een probleem elders in het systeem of het is een duiding dat de videokaart iets heeft doorgebrand op de pcb, waardoor normaal gebruik nog wel mogelijk is maar intensief gebruik niet wat juist dit probleem veroorzaakt waardoor het signaal wegvalt, betekent hellaas een nieuwe video kaart aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Een 600W levert gewoon 600W, alleen is de efficiëntie van belang bij de hoeveelheid vermogen welke hij uit de wandcontactdoos trekt. Neem voor het gemak een 800W bronze, deze zal bij 800W 80% efficiënt zijn wat inhoud dat hij 1000W uit de muur trekt.

Ik ken deze instabiliteit wanneer je twee verschillende geheugensetjes mixt. Bijvoorbeeld 2*4 + 2*8. Zeker omdat een bepaald type geheugen niet de zelfde chips en timings hebben. Daarnaast kan het zo zijn dat sommige setjes SS zijn en andere DS. Wanneer je dat mixed gaat onder load fout. Ik moest mijn is iet ondersteunde set zelfs draaien in A1/B1 sloten terwijl ASUS zei, ze moeten in A2/B2.

Wat belangrijk is bij een Ryzen. Wanneer je memory vervangt door een ander type: Altijd na vervangen een BIOS reset doen. Soms houdt hij foute waarden vast waardoor je onder load een instabiele situatie krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Wim-Bart op 31-03-2020 05:15 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervisscher
@Lennart-IT
* poweroptions gedaan
* Alle kabels opnieuw gecontrolleerd, alles zit goed
* Computer ook al op de tv aangesloten, als nog het probleem.
* kabel gecontroleerd, die is nog goed
* Drivers al 3 keer verwijderd, (met DDU). Ook inderdaad geen extra drivers alleen de nvidia.
* Slechte bedrading = Computer ergens anders op aangesloten. Nogmaals het probleem.
* Enig idee hoe ik de moederbord kan testen, gisteren de mobo eruit gehaald. Alle stands weer goed erin gezet en weer vast geschroeft. Nog steeds het probleem
* PSU is voldoende, had eerst een 600 watt, draaide alles zonder problemen. Eenmaal toen de problemen begonnen heb ik als eerst de psu vervangen.

Moederbord Bios zal ik weer wat downgraden, hopelijk dat daar een oplossing in zit.
Over mijn GPU, dit lijkt mij niet. Heb namelijk net de furmark gpu stresstest kunnen draaien voor een uur. tdp van 90-100% zonder problemen.

Lijkt mij dat het probleem ergens in het moederbord/cpu zit... Aangezien hij bijna altijd uitvalt zodra ik de 2 testen aanzet of de game. Altijd bij het spelen van BF of CoD, en vaak met stresstesten.

Zal nog proberen met een andere bios voor het moederbord.

@Wim-Bart
Ik mix geen ram modules, had eerst in de computer 2x4 gb zitten, deze vervangen voor 2x 8gb set. Zitten dus geen 2 verschillende ram types in.
Edit: geprobeerd met de sticks in de andere slots. Maakt ook geen verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door rutgervisscher op 31-03-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

rutgervisscher schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:11:
@Lennart-IT
* poweroptions gedaan
* Alle kabels opnieuw gecontrolleerd, alles zit goed
* Computer ook al op de tv aangesloten, als nog het probleem.
* kabel gecontroleerd, die is nog goed
* Drivers al 3 keer verwijderd, (met DDU). Ook inderdaad geen extra drivers alleen de nvidia.
* Slechte bedrading = Computer ergens anders op aangesloten. Nogmaals het probleem.
* Enig idee hoe ik de moederbord kan testen, gisteren de mobo eruit gehaald. Alle stands weer goed erin gezet en weer vast geschroeft. Nog steeds het probleem
* PSU is voldoende, had eerst een 600 watt, draaide alles zonder problemen. Eenmaal toen de problemen begonnen heb ik als eerst de psu vervangen.

Moederbord Bios zal ik weer wat downgraden, hopelijk dat daar een oplossing in zit.
Over mijn GPU, dit lijkt mij niet. Heb namelijk net de furmark gpu stresstest kunnen draaien voor een uur. tdp van 90-100% zonder problemen.

Lijkt mij dat het probleem ergens in het moederbord/cpu zit... Aangezien hij bijna altijd uitvalt zodra ik de 2 testen aanzet of de game. Altijd bij het spelen van BF of CoD, en vaak met stresstesten.

Zal nog proberen met een andere bios voor het moederbord.

@Wim-Bart
Ik mix geen ram modules, had eerst in de computer 2x4 gb zitten, deze vervangen voor 2x 8gb set. Zitten dus geen 2 verschillende ram types in.
Edit: geprobeerd met de sticks in de andere slots. Maakt ook geen verschil.
Ik geloof ook niet dat het in de CPU zit. Ik heb meer het gevoel dat het toch ergens anders zit. De laatste BIOS is rock solid dus downgrade Zou niet nodig moeten zijn.

Ik vermoed toch er een ander issue. Want je power supply is ook het probleem niet. Wat je zou kunnen doen is het volgende.

Je hebt een 1700 dus zet als eerste je multiplier op 37* in plaats van auto. Dus een lekkere overclock. Selecteer de juiste DOCP profiel van je geheugen. Het systeem zou met deze minimale eisen gewoon moeten starten. In theorie zou je zelfs tot 39 kunnen gaan met was power aanpassingen in BIOS maar dat doen we even niet.

Je hebt nu een overclocked systeem. Niet beangstigend, maar even cruciaal voor het testen.

Download AIDA64 en doe een burn in test voor CPU/Memoru zorg ervoor dat je in de grafieken van AIDA64 de temperatuur in de gaten houdt van je moederbord en CPU. Je hebt meerdere metingen van je MB en CPU. Je moet ze allemaal zien. Sommige (VRM bijvoorbeeld, de hoogste van je MB) mag gewoon 90-100 graden aantikken, je CPU mag de 80-85 aantikken. En laat dat een uurtje lopen. Indien de CPU te warm wordt, dan heb je een issue met je koeling en wanneer je VRM's boven de 100 komen heb je te weinig airflow.

Draait je systeem 30 Minuten tot uur stabiel, dan kan je al zeggen, PSU = goed, CPU = goed, MB = goed, Memory = goed, koeling = goed.

En wanneer dit niet het geval is zou je eerst eens een lager DOCP profiel voor je geheugen kunnen kiezen. Ik had zelf bijvoorbeeld 3000MTT geheugen wat alleen op een 2666 DOCP draaide. Met latere versie op 2933.

Overigens is een 37x OC voor een 1700 met luchtkoeling goed te doen. Heb een systeem draaien met 39x en een Wrait Spire standaard koeler van een 3900X die niet kapot te krijgen is en niet boven de 82graden uit komt.

Wanneer je dit stabiel hebt, dan zou je toch moeten kijken naar je GPU. Het unplug geluid namelijk lijkt er op alsof de GPU verbinding verliest met de monitor.

Ik heb systemen gezien die 2 uur furmark hebben draaien zonder enige issues, en toch een issue hadden met de GPU.

Wanneer je leert spelen met AIDA64 kan je dus ook stabiliteit testen met GPU. Hierbij kan je dus ook de metertjes aanzetten (grafiek) 7 van de Fan Speed, Power, Temperatuur van je GPU. En ook hier geldt, laat het even lopen.

Persoonlijk denk ik dat je GPU het issue is wanneer ik de geheel thread volg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervisscher
Wim-Bart schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:32:
[...]

Ik geloof ook niet dat het in de CPU zit. Ik heb meer het gevoel dat het toch ergens anders zit. De laatste BIOS is rock solid dus downgrade Zou niet nodig moeten zijn.

Ik vermoed toch er een ander issue. Want je power supply is ook het probleem niet. Wat je zou kunnen doen is het volgende.

Je hebt een 1700 dus zet als eerste je multiplier op 37* in plaats van auto. Dus een lekkere overclock. Selecteer de juiste DOCP profiel van je geheugen. Het systeem zou met deze minimale eisen gewoon moeten starten. In theorie zou je zelfs tot 39 kunnen gaan met was power aanpassingen in BIOS maar dat doen we even niet.

Je hebt nu een overclocked systeem. Niet beangstigend, maar even cruciaal voor het testen.

Download AIDA64 en doe een burn in test voor CPU/Memoru zorg ervoor dat je in de grafieken van AIDA64 de temperatuur in de gaten houdt van je moederbord en CPU. Je hebt meerdere metingen van je MB en CPU. Je moet ze allemaal zien. Sommige (VRM bijvoorbeeld, de hoogste van je MB) mag gewoon 90-100 graden aantikken, je CPU mag de 80-85 aantikken. En laat dat een uurtje lopen. Indien de CPU te warm wordt, dan heb je een issue met je koeling en wanneer je VRM's boven de 100 komen heb je te weinig airflow.

Draait je systeem 30 Minuten tot uur stabiel, dan kan je al zeggen, PSU = goed, CPU = goed, MB = goed, Memory = goed, koeling = goed.

En wanneer dit niet het geval is zou je eerst eens een lager DOCP profiel voor je geheugen kunnen kiezen. Ik had zelf bijvoorbeeld 3000MTT geheugen wat alleen op een 2666 DOCP draaide. Met latere versie op 2933.

Overigens is een 37x OC voor een 1700 met luchtkoeling goed te doen. Heb een systeem draaien met 39x en een Wrait Spire standaard koeler van een 3900X die niet kapot te krijgen is en niet boven de 82graden uit komt.

Wanneer je dit stabiel hebt, dan zou je toch moeten kijken naar je GPU. Het unplug geluid namelijk lijkt er op alsof de GPU verbinding verliest met de monitor.

Ik heb systemen gezien die 2 uur furmark hebben draaien zonder enige issues, en toch een issue hadden met de GPU.

Wanneer je leert spelen met AIDA64 kan je dus ook stabiliteit testen met GPU. Hierbij kan je dus ook de metertjes aanzetten (grafiek) 7 van de Fan Speed, Power, Temperatuur van je GPU. En ook hier geldt, laat het even lopen.

Persoonlijk denk ik dat je GPU het issue is wanneer ik de geheel thread volg.
Hmm, ik ga dit vanavond proberen. Stel er komt geen duidelijk antwoord uit breng ik hem langs een computer zaak. Ben er langzamerhand klaar mee en hoop dat ze dan de gpu goed kunnen testen. Zal vanavond update posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-09 17:38
Als ik dit zo hoor dan klinkt het inderdaad heel erg als een videokaart die crashed.

Dat kan diverse oorzaken hebben die buiten de GPU liggen (zoals anderen al aangeven voeding, bios. moederbord, drivers) maar het kan ook betekenen dat de GPU zelf einde verhaal is.

Qua testen kan ik eigenlijk alleen aanraden om eens te proberen met een andere GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervisscher
@Wim-Bart nog nooit overgecklocked dus ik heb geen idee waar ik de multiplier kan vinden. Zoek me al suf op het internet maar nergens staat het duidelijk. Enig idee waar ik dit kan vinden?

Edit: gevonden, heet dus op dit mobo cpu ratio.

Deze dus op 37 gezet, heeft dan aan dat hij gaat draaien op 3700mhz. Maar nu wil de pc helemaal niet starten. Krijg geen beeld terwijl de hele computer wel draaid. De vraag is dus: heb ik een verkeerd iets veranderd of heb ik kapotte cpu. Btw, krijg hem wel weer aan de praat. Heb de cmos chip verwijderd en hij start weer op.

[ Voor 52% gewijzigd door rutgervisscher op 31-03-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Nee CPU is niks mis mee, ik vermoed dat er iets met je Moederbord niet goed is. Maar CMOS chip verwijderd? Waarom niet gewoon jumper op CMOS reset?

Probeer eerst eens een test met AIDA64.

[ Voor 12% gewijzigd door Wim-Bart op 31-03-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervisscher
Wim-Bart schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:02:
Nee CPU is niks mis mee, ik vermoed dat er iets met je Moederbord niet goed is. Maar CMOS chip verwijderd? Waarom niet gewoon jumper op CMOS reset?

Probeer eerst eens een test met AIDA64.
Dit was de eerste beste oplossing wat ik las op het internet. Ben totaal niet thuis in het overclocken

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Ik zou nou eens gewoon een paar testen zonder GPU doen met AIDA64. Wanneer hij daar stabiel mee is, dan kan je alles uitsluiten behalve je Video kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:06

ResuCigam

BOFH

Ik ben het met @Noxious eens, de verschijnselen die jij beschrijft doen erg denken aan een videokaart die crashed (daarom meldt jouw monitor: no input). Ook dat het geluid nog even doorgaat en dat je soms PSU moet uitzetten herken ik als symptomen hiervan. Ik denk dat het adviezen van hem en @Wim-Bart de juiste zijn: Test eens zonder GPU of met een andere kaart.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-09 17:38
Ik heb eventueel wel een GTX 660 te leen als je in de buurt van Wageningen woont :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgervisscher
@Wim-Bart Net de test laten lopen voor een dik uur. Geen problemen mee gehad. Temps bleven allemaal netjes rond de 40-50.

@Noxious Mwah, erg vriendelijk maar is helaas een uur rijden. Heb wel andere die ik kan vragen ;)

Zal morgen testen met een andere gpu in mijn systeem (hopelijk) zal dan weer posten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 11:47

Tornado1.0

Work in progress

@rutgervisscher heb je nog een update rond jouw pc? Ben wel benieuwd of al wat verder bent gekomen :)

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgervisscher
Ben er zeker mee bezig geweest. Had echter geen test pc dus heb hem moeten wegbrengen. Heb er duidelijk bij vermeld om de Gpu te testen. Wacht helaas nog af op hun reactie. Zodra ik een reactie van hun heb zal ik hier weer posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgervisscher
Hierbij de update:
Jullie hadden inderdaad gelijk, het was mijn videokaart. Ze konden er moeilijk achter komen omdat hij het soms wel deed en soms niet. Dus ik kan helaas mijn 980ti afschrijven. Dus als iemand nog een leuke gpu heeft liggen mag je een bericht sturen. Heb al een rx 580 op het oog maar nog even afwachten.

Iedereen bedankt voor jullie hulp! Erg blij dat deze forum niet 123 opgeeft maar blijft helpen.

Gr rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tailp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-09 22:17
Misschien een beetje laat, maar soortgelijke problemen heb ik ook gehad met een gtx770. De oplossing voor mij destijds was beide pcie stroomkabels te gebruiken ipv 1 met de doorlus connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeKoffie_21
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-09 08:57
rutgervisscher schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:54:
Hierbij de update:
Jullie hadden inderdaad gelijk, het was mijn videokaart. Ze konden er moeilijk achter komen omdat hij het soms wel deed en soms niet. Dus ik kan helaas mijn 980ti afschrijven. Dus als iemand nog een leuke gpu heeft liggen mag je een bericht sturen. Heb al een rx 580 op het oog maar nog even afwachten.

Iedereen bedankt voor jullie hulp! Erg blij dat deze forum niet 123 opgeeft maar blijft helpen.

Gr rutger
Beetje laat, maar weet je misschien hoe zit dit hebben getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervisscher
Doormiddel van een andere gpu en door uit te sluiten. Dus ook de voeding weer veranderd.
Pagina: 1