Hallo,
In het kort mijn probleem:
Ik heb mijn computer nu 6 maanden ongeveer (2ehands). Sinds begin deze week heeft hij een hele vreemde fout. Wanneer ik aan het gamen ben valt mijn monitor uit. Wanneer deze uitvalt blijft de rest van mijn systeem wel draaien en hoor ik uiteindelijk ook mijn spel (CoD Mw) crashen. Daarnaast kan er ook gebeuren dat het systeem uitvalt en ik hem niet gelijk meer aan krijg (duurd 2-3 min. of ik moet de psu uitzetten en weer aan). Of hij restart mijn computer en ik kan weer door.
Wanneer de monitor uitgaat komt er te staan dat er geen input meer is, enige oplossing is om de pc opnieuw op te starten.
eigen troubleshooting:
- Drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
- Kabel PSU (muur, psu) vervangen.
- Gekeken naar temperaturen: CPU 40-50, GPU 50-70 max.
- Benchmark voor GPU (furmark) gedraaid en de stresstest (geen enkel probleem)
- Benchmark CPU (furmark) ook geen probleem
- Nieuwe PSU er aangezet, helpt ook niet
- GPU in een andere kast gezet, geen enkel probleem met gamen
- GPU in een andere slot gedaan, hielp ook niet
Hardware:
Ryzen 7 1700
X370 SLI PLUS
GTX 980 TI
16 gb (2x 8gb) Ram (Crucial CT8G4DFS824A)
Oude PSU: CX600M
Nieuwe: Be Quiet Pure Power 10 600w
Benchmark:
https://www.userbenchmark.com/UserRun/25858387
Extra's:
- Geen overclocks
- Alles is up to date
Kan iemand mij aub helpen, heb al op 2 forums geplaatst maar dan word er niet op gereageerd. Daarnaast het is niet alleen bij CoD, ook bij BF 5.
Gr
Rutger
In het kort mijn probleem:
Ik heb mijn computer nu 6 maanden ongeveer (2ehands). Sinds begin deze week heeft hij een hele vreemde fout. Wanneer ik aan het gamen ben valt mijn monitor uit. Wanneer deze uitvalt blijft de rest van mijn systeem wel draaien en hoor ik uiteindelijk ook mijn spel (CoD Mw) crashen. Daarnaast kan er ook gebeuren dat het systeem uitvalt en ik hem niet gelijk meer aan krijg (duurd 2-3 min. of ik moet de psu uitzetten en weer aan). Of hij restart mijn computer en ik kan weer door.
Wanneer de monitor uitgaat komt er te staan dat er geen input meer is, enige oplossing is om de pc opnieuw op te starten.
eigen troubleshooting:
- Drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
- Kabel PSU (muur, psu) vervangen.
- Gekeken naar temperaturen: CPU 40-50, GPU 50-70 max.
- Benchmark voor GPU (furmark) gedraaid en de stresstest (geen enkel probleem)
- Benchmark CPU (furmark) ook geen probleem
- Nieuwe PSU er aangezet, helpt ook niet
- GPU in een andere kast gezet, geen enkel probleem met gamen
- GPU in een andere slot gedaan, hielp ook niet
Hardware:
Ryzen 7 1700
X370 SLI PLUS
GTX 980 TI
16 gb (2x 8gb) Ram (Crucial CT8G4DFS824A)
Oude PSU: CX600M
Nieuwe: Be Quiet Pure Power 10 600w
Benchmark:
https://www.userbenchmark.com/UserRun/25858387
Extra's:
- Geen overclocks
- Alles is up to date
Kan iemand mij aub helpen, heb al op 2 forums geplaatst maar dan word er niet op gereageerd. Daarnaast het is niet alleen bij CoD, ook bij BF 5.
Gr
Rutger