Diverse opmaakopties van een bericht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heeft tweakers sinds kort een paar uiterlijke veranderingen ondergaan? Ik mis nu in de bovenbalk verschillende opties zoals exponenten, subscript, small etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat is onlangs veranderd ja:
Quickreply-toolbar
Nadat we in de vorige iteratie de toolbar bij topicstarts en bij reacties op de frontpage hebben vernieuwd, hebben we die nu ook beschikbaar gemaakt bij het Quickreply-formulier.
En zie dus verder: plan: Gemakkelijker afbeeldingen uploaden in het Forum - Development-iteratie...

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 27-03-2020 17:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Ja, dat zag ik bij de Quickreply-toolbar. Maar de gewone reply heeft nu dezelfde (vereenvoudigde) toolbar. Het gevolg is nu dat ik niet meer om een voorbeeld te noemen een oppervlakte in vierkante meters kan weergeven. Althans niet meer zoals het hoort met een kwadraat teken. De toolbar is gewoon aanmerkelijk ingekort.

Edit:
Weliswaar kan het nog wel door middel van een omweg, namelijk met unicodes. B.v. vierkante meters wordt dan zoals het hoort m² De unicode voor die kwadraat aanduiding is & #178; (om deze code weer te geven even tijdelijk een spatie tussen de & en #, om te gebruiken dus die spatie weglaten). Of met [ sup]2[/sup], wederom met weglating van die spatie voor sup

Maar het mag duidelijk zijn dat dit nogal wat lastiger is. Het zelfde geldt voor de zogenaamde ASCII-codes met de Alt-toets. Het zou gewoon welkom zijn als de oorspronkelijke toolbar terugkomt.

[ Voor 145% gewijzigd door Techneut op 27-03-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:45

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Voor zover ik weet staan de meest gebruikte tags in de toolbar, de rest zul je gewoon zelf moeten typen: [sup][/sup]

Voor een volledig overzicht van de mogelijkheden, zie Overzicht van UBB-codes #tag_sup

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:36

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Plus, in de editor (nog wel even dat je op 'Bekijk bericht' moet klikken) heb je toch nog steeds de speciale karakters.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odCbapVpWpskO9L4A0OB20u4IDw=/f/image/aRu5MBUSbrexGb7qBZvuFqlu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Oké, ik begrijp het wel, ik zit er ook niet mee, het viel me alleen maar op.
Maar wie ben ik? Het kost toch wel af en toe een klein beetje meer tijd. Misschien zullen er mensen zijn die er wel wat moeite mee hebben? Ik ontkom dan ook niet helemaal aan de vraag over het waarom van deze vereenvoudiging. Bijvoorbeeld een exponent zoals bij m2 of mm2 is dacht ik niet zo zeldzaam. Ik ben nieuwsgierig naar de beweegreden en hoe hierover wordt gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Techneut schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:19:
Ik ben nieuwsgierig hoe hierover wordt gedacht.
mijn inschatting: Vaker nodig dan de H1, H2 etc. Maar niet altijd nodig. Plaatje en video invoegen zijn met afstand mijn meestgebruikte.

Betere plaatjes invoeger >>>>>>> sub en sup gebruiken

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 28-03-2020 13:25 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind vooral op mobiel het typen van tags zeer irritant omdat ik tussen verschillende schermen op het toetsenbord moet schakelen om alleen al de [ te typen, dan de tag en vervolgens weer de hele route om de ] te typen. Dan zijn knopjes toch makkelijker.

edit:
Dus misschien alleen al een knopje die exact "[tag][/]" invoegt, zou al enorm helpen. Dan kan ik 'tag' vervangen door de tag die ik in wil voegen. :z

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 28-03-2020 13:31 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1