Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade van een oude desktop of

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 22:05
Hallo tweakers,

Gezien de Corona crisis draait mijn desktop weer op volle toeren en kriebelt het ook een beetje om opnieuw te gaan gamen. Bijkomstig is mijn PC beetje te traag naar m'n zin bij nabewerking van mijn astrofotografie foto's. (Dit is van minder belang).

Nu zou ik een volledige nieuwe build willen vermijden maar mijn huidige PC is 6 jaar oud.
  • i5-4670K
  • Corsaire Vengeance 8GB DDR3
  • Sapphire R9 280X 3GB
  • Asus Z87-A
  • Samsung 870EVO
Is het realistisch om een nieuwe GPU aan te schaffen en een extra 8GB aan RAM geheugen
Voor mij hoeft het geen super high end GPU te zijn, iets in de prijsklasse rond de 300 euro lijkt me voldoende voor 1080p gaming, de GTX1660 bijvoorbeeld?

In de toekomst zou ik de CPU/MOBO upgraden zodat de kosten wat gespreid zijn maar ik vrees dat het huidge materiaal wel eens een stevige bottleneck kan zijn, wat is jullie idee hier omtrent?

Alvast bedankt voor jullie visie

SHFT

Alle reacties

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-11 20:29

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Dat is wel een oud platform. Welke games draai je? Dat heeft voor het advies ook nog wel effect denk ik zo.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 22:05
Op dit moment niet heel veel maar het zullen vooral singleplayer games worden, het moet ook niet allemaal op ultra high staan.

Aankomende titels die ik zeker ga aanschaffen: Cyberpunk, Doom Eternal, Death Stranding, AOE4.

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-11 20:29

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

De 1660 valt inderdaad in het budget en is een leuke kaart. Ik zou echter wel voor de 1660 Super gaan en niet meer voor de oudere reguliere 1660.

Waarschijnlijk zal er wel sprake zijn van een (lichte) bottleneck. Bij recentere games zie je de i5’s al niet meer bij de aanbevolen eisen staan, maar bij de minimum. Of Cyberpunk en AOE4 hierop zal kunnen draaien is dus nog afhankelijk van de eisen (kon ik nog niet vinden).

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."