Welke alarmsysteem kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 15:35
Hi allen,

Ik ben benieuwd of iemand een bepaald alarm systeem kan aanraden waar zij bijvoorbeeld zelf gebruik van maken.

Ik heb recent bezoek gehad van verisure en securitas en beide partijen willen gewoon sales scoren en maken er een hele poppenkast van. Dat je voor een alarmsysteem moet betalen is natuurlijk logisch en als je iets van een meldkamer wilt gebruiken dan kost dat je al gauw 45€ per maand. Dit omdat je ook andere dingen erbij krijgt die ik niet nodig heb.
Ik weet zelf ook nog niet of een meldkamer nou wel een pre is. Een bericht op mijn tel/app lijkt mij voldoende om zelf actie te ondernemen. De meldkamer is enkel een tussenpersoon die je contacteert, of zie ik het verkeerd?

Ik lees ook een x aantal mensen gewoon zelf een alarmsysteem hebben aangeschaft en dus sowieso geen gebruik maken van een meldkamer.

Graag ontvang ik tips van jullie :)

EDIT: het betreft een nieuwbouw hoekhuis met 3 woonlagen in een Vinexwijk. Verder bestaat het gezin voor nu uit 2 personen. We werken beide fulltime en zijn dus weinig thuis overdag.

[ Voor 8% gewijzigd door wrstylo op 27-03-2020 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:40

g0tanks

Moderator CSA
Meer informatie over je woonsituatie (of gaat het om een kantoor?) lijkt mij relevant voor een goed advies.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
g0tanks schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:50:
Meer informatie over je woonsituatie (of gaat het om een kantoor?) lijkt mij relevant voor een goed advies.
Helemaal gelijk, heb het in de begin post gezet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16
Ik heb zelf ervaringen met het alarmsysteem van Ajax. Makkelijk te installeren, en nog belangrijk , nog makkelijker te bedienen. Opties te over, en je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:27
Ik heb zelf Verisure en ben zeer tevreden. Geen false meldingen meer, paar in het begin maar ze konden op afstand gevoeligheid instellen. Ik heb ze juist genomen omdat ik wel een meldkamer wil, ook omdat wij vaak weg zijn.

Voorheen heb ik een Elro systeem gehad (HA65S) maar daar had ik 1x per maand een vals alarm. Mijn advies is dan ook om goed te kijken of het systeem bekende draadloze verbinding problemen heeft.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 22:06
Ik heb zelf een SmartAlarm genomen, kun je koppelen aan Google Home, Alexa, Homey, ThermoSmart, Olisto (draaien allemaal bij mij) IP-camera's die ik al had ,mogelijkheden voor meldkamer per maand te bepalen etc. Voor mij het ideale alarmsysteem en de salespersonen zijn stuk minder aan het drammen dan die van Verisure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
MadDog11 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:07:
Ik heb zelf een SmartAlarm genomen, kun je koppelen aan Google Home, Alexa, Homey, ThermoSmart, Olisto (draaien allemaal bij mij) IP-camera's die ik al had ,mogelijkheden voor meldkamer per maand te bepalen etc. Voor mij het ideale alarmsysteem en de salespersonen zijn stuk minder aan het drammen dan die van Verisure
Is dat zonder abonnement als je camera’s hebt? En kun je het ook bedraad aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 22:06
@el frikandel Enige bedrading is netwerkkabel en je voeding, voor ip camera's koppelen koop je codes, geloof 15 euro per stuk, en dan worden je camera's via SmartAlarm gezien, rest kun je naar wens abonnement voor nemen

[ Voor 3% gewijzigd door MadDog11 op 25-04-2020 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-06 23:59
Verisure is belachelijk duur per maand, Jablotron heeft goeie alarmen maar kan je alleen krijgen via een installateur. Verisure is ook niet risico klasse 2 gecertificeerd, logisch; geen accu van voldoende capaciteit, geen verstand van plaatsing (plaatsen bewegingsdetectoren tegenover glas partijen)
Risco is een beetje gedateerd, is ook wel een beetje te zien aan de app.

Ajax vind ik zelf beperkt qua componenten, maar als je geen relais wilt sturen misschien wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
MadDog11 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:43:
@el frikandel Enige bedrading is netwerkkabel en je voeding, voor ip camera's koppelen koop je codes, geloof 15 euro per stuk, en dan worden je camera's via SmartAlarm gezien, rest kun je naar wens abonnement voor nemen
Ik denk dat ik voor deze ga:

https://www.alphatronics....nbraak/unii/bedienpanelen

https://www.alphatronics....unii-centrale-32-ingangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

-

[ Voor 130% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 05-09-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
wrstylo schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:28:
[...]

Wat kost dat? Ik kan de prijzen niet zien
Ik laat het aanleggen en wacht op de offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:23
Ik heb al jaren Verisure, ben er wel tevreden over maar het is inderdaad belachelijk duur. (33,50 euro per maand).

Overstappen kan natuurlijk,Maar dan moet je weer alle bewegingsmelders e.d. gaan vervangen, dat is natuurlijk een enorme drempel. Bovendien heeft Verisure ook brandmelders e.d. erbij.

[ Voor 17% gewijzigd door DaDude op 06-05-2020 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:52
Ik heb in mijn huis een Satel Integra alarmsysteem. Het is een bekabeld systeem dat je ook op een meldkamer kunt (laten) aansluiten maar daar heb ik niet voor gekozen.

Ik heb de centrale via de installateur gekocht op transparante wijze. Een groot deel van de onderdelen heb ik via pluscom.pl besteld, dat is veel goedkoper (Satel is Pools).

Bekabeling naar de centrale heb ik zelf gedaan maar de eindmontage heeft de installateur gedaan op basis van nacalculatie. Ga dan toch uit van in totaal tweeduizend euro voor een gemiddeld huis.

Per maand betaal ik niets. De software kan ik zelf aanpassen want ik heb gewoon de bestanden daarvoor gekregen en je hoeft geen licentie te hebben. Voor mij doorslaggevend was de knx integratie (native).

De software van Satel is wat gedateerd. Systeem werkt verder goed en betrouwbaar. De iPhone app is vorig jaar verbeterd waardoor die met vingerprint werkt; dit jaar heeft de Android app en vergelijkbare upgrade gehad.

Enige minpunt dat ik nu nog heb is dat je maar met één telefoon tegelijk kunt verbinden. Dat vind ik echt uit het jaar kruik maar is blijkbaar niet op te lossen.

Wil je meer weten laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-06 11:41
DaDude schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:56:
Ik heb al jaren Verisure, ben er wel tevreden over maar het is inderdaad belachelijk duur. (33,50 euro per maand).

Overstappen kan natuurlijk,Maar dan moet je weer alle bewegingsmelders e.d. gaan vervangen, dat is natuurlijk een enorme drempel. Bovendien heeft Verisure ook brandmelders e.d. erbij.
Ik heb ook al jaren Verisure, wat me opvalt is dat de dienstverlening langzaam is uitgehold tot het sturen van SMS berichten. Ze bellen niet meer, komen niet meer langs (tenzij je blijft aandringen). Ze gaan steeds meer richting home domotica, minder richting beveiliging maar weigeren ook alle medewerking als je vraagt om de API te kunnen gebruiken. En dan nog de prijs..

Ik denk er al langer over om op te zeggen.

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:27

bjp

ik heb met mijn nieuwe woning het Verisure systeem gekregen (alles is blijven hangen).

telefoontje met Verisure:
- 54.5eur/maand, minstens 1 jaar, voor de meldkamer, laagste prijs met korting 53.6eur (laat me lachen)
- 125eur om terug te actieveren (technische inspectie en paswoorden veranderen + uitleg...)
- onmogelijk om een handleiding te krijgen
- na 3 jaar is het systeem van je (en dat was dus het geval van de vorige, dus het is nu wettelijk ook van mij, overgekocht met het huis)
- niet te gebruiken zonder meldkamer
- niet compatibel met andere systemen -> frustratie!

Sorry maar die maandprijs is er gewoon over. Ik wil gewoon de sensoren kunnen uitlezen via een smartphone, vanuit een box dat op het internet hangt (heb er een netwerkkabel in geplugd).

het leuke is dus dat ik de brandmelders niet kan gebruiken, nog kan checken of bijvoorbeeld de garagedeur nog open staat. Nog dat ik kan inloggen in het systeem. Ik heb dus mooie huisdecoratie hangen.

Ik zoek dus een manier om die sensoren te accesseren.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:15
moppentappers schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:54:
Verisure is belachelijk duur per maand, Jablotron heeft goeie alarmen maar kan je alleen krijgen via een installateur. Verisure is ook niet risico klasse 2 gecertificeerd, logisch; geen accu van voldoende capaciteit, geen verstand van plaatsing (plaatsen bewegingsdetectoren tegenover glas partijen)
Risco is een beetje gedateerd, is ook wel een beetje te zien aan de app.

Ajax vind ik zelf beperkt qua componenten, maar als je geen relais wilt sturen misschien wel prima.
BORG/KIWA is gewoon mogelijk tot risicoklasse 2 hoor :) icm een Verisure systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-06 23:59
Bijzonder, aangezien de centrale niet over een accu beschikt en ik nu al 2x incorrect geplaatste detectoren heb gezien (gericht op glas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:17
Jablotron is redelijk geavanceerd en wel degelijk zelf te installeren als je wilt. Heb onlangs een systeem geinstalleerd bij familie waar 2 deursensors, 4 rookmelders en centrale, gsm module en bediening met tags in zit. Was iets van 800€ aanschaf, onderhoud doe je zelf en kost je dan enkel de kosten van een (prepaid) sim kaartje.

Ander merk waar ik ervaring mee heb is Honeywell (installatie van ~300€), maar daar heb ik zelf nog een losstaande GSM module moeten bijplaatsen omdat die er niet bij zat.

Natuurlijk, als je het laat aanleggen zal de kostprijs waarschijnlijk een stuk hoger uitvallen...

[ Voor 8% gewijzigd door azerty op 21-08-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:01

Antonio di

a mi me dijeron que si

Misschien wat laat (of te laat).
Ik ben zelf fan van Integra-alarm met home-automation mogelijkheden. Het is wel pittig geprijsd en wat technisch in te richten. Ook Jabtron is prima spul, maar zeker zo pittig geprijsd en wat technisch qua inrichting.

Kan je zelf niets doen dan zou ik geen Verisure nemen, zij zijn niet Borg (zie hetccv.nl) gecertificeerd. Feenstra kan wel Borg gecertificeerd leveren. Maar goed, ik vindt dat allemaal erg duur.

Je moet ten eerste zien te voorkomen dat er ingebroken wordt door goed buitenverlichting, SKG3 sloten etc. (zie weer hetccv.nl). PIR-detectoren en camera's in huis is eigenlijk te laat signaleren dat er al ingebroken is.
Het beste is dus "outdoor"-PIR's (met anti-masking) waarmee je dus een buitenschil beveiliging creëert. Home-automation als aanvulling op het alarm is ook goed in te zetten om de indruk te wekken dat je thuis bent tijdens je vakantie (gordijnen open dichten, lamp aan/uit).

Ik heb onlangs een Lupus-XT2-plus set (Duits bedrijf Lupus-electronics, zie o.a. op Amazon) alarm/home-automation vertaald naar het Nederlands en de set thuis getest. Het fijne is dat de set zonder Cloud/externe server werk. Via internet krijg je e-mail- of push-notificaties, maar zonder dat daarvoor een account nodig is in de CLOUD of op een externe-server. Hetapparaat werkt nog volledig of het bedrijf Lupus nu wel of niet nog bestaat. Als het intetnet zou uitvallen (geen e-mail/pushberichten/ APP-bediening) is er een back-up met Sms-berichten en SMS-commando's via een ingebouwde GSM-met-simkaart. Ook bij geen stroom werkt deze oplossing tussen de 12 en 17 uur op de ingebouwde accu. De dialoog via de browser (al in NL) of een APP (op je smartphone, nog niet in NL) is vrij simpel en veel minder technisch. Het blijft wel zo dat je erg veel mogelijkheden hebt en dat er dus een behoorlijke leer-curve is. Omdat de set zonder Cloud/Externe-server werkt moet je eenmalig een Port-forward (router) en evt. een DDNS definiëren (als je geen vast IP-adres thuis hebt, DDNS in de router zetten en provider kiezen hiervoor, er zijn vele gratis). Dit alles om op afstand via internet (dus niet met de thuis wifi, daar werkt de APP altijd op!) in verbinding te staan met de set. Ik ben tot nu toe erg tevreden met de Lupus XT2-plus set. Als je Lupus-electronics e-mailt of belt kunnen ze je altijd helpen (wel in het Engels of Duits!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hi @wrstylo, wat heb je uiteindelijk gekozen en waarom?

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrstylo
theredspecial schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:20:
Hi @wrstylo, wat heb je uiteindelijk gekozen en waarom?
Hi!

Ik heb uiteindelijk voor het alarm systeem van Eufy gekozen, dit omdat ik er een goeie prijs voor kon krijgen en het allerbelangrijkste je hebt geen maandelijkse kosten! Verder zijn de camerabeelden en kwaliteit van de producten dik in orde, naar mijn mening. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:01

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ik heb een review over de Lupus electronics XT2-plus op Tweakers gezet bij het product. Dit bevat ook een "document" (10 laatste foto's) waaraan een alarmsysteem volgens mij moet voldoen.
Er staat ook in hoe je bij de XT2-plus bedient als je niet thuis bent.

Zie:

productreview: Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di

Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

[Voor 80% gewijzigd door Antonio di op 25-05-2021 23:06]

[ Voor 6% gewijzigd door Antonio di op 26-05-2021 11:40 ]

Pagina: 1