Ssd Best Buy Guide Maart 2020

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:37
@willemdemoor
In het overzicht van de nvme-ssd's 500GB lijkt iets fout te gaan. De WD Black SN700 500GB (€ 129,-) heeft een prestatie-index van 792 punten een hogere prijs-prestatiescore (4889 punten) en de Samsung 970 Evo Plus 500GB (€ 116,90) met 877 punten en een prijs-prestatiescore van 3813 punten. De

De Samsung heeft (volgens de index) betere prestaties en zou goedkoper moeten zijn, dus zou de prijs-prestatiescore ook hoger moeten liggen.

Daarnaast staat op de pagina van het prijs-prestatieoverzicht een andere score voor de SN700 500GB: 3568 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Daar ging iets mis ja, de scores zijn statisch berekend en tussen berekening en publicatie zijn er verschuivingen geweest in de prijzen. Bij de SN700 zijn dat behoorlijke verschuivingen geweest, dus was die berekening behoorlijk off... Anyway, fixed nu, dank voor het melden (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:01
Nog iets: In de intro staat:
We splitsen het ssd-aanbod zoals gebruikelijk weer in sata-drives en m2-drives
SATA is een protocol en m2 een form factor, een SATA SSD kan ook in m2 formaat te krijgen zijn, en er zijn (vooral server-)NVME SSD's in 2.5" te krijgen.

Normaal til ik niet zo aan dit soort dingen maar ik zie dat het vaak mis gaat / er vaak verwarring over is in OM, vandaar dat ik het meld :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock