Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Voor een vrijesector-huurhuis ben ik degene die de woning 'mag' accepteren van de verhuurder (woningbouwcoöperatie). Het betreffende huis staat al maanden leeg (ook de stapel post gezien rondom afsluiten stroom en water op de deurmat van de vorige bewoner), maar de verhuurder wil nu ineens haast maken met de verhuur. Nu zit ik met een dilemma, en zou graag advies willen.

In mijn dorp komen amper huurwoningen vrij, dit is by far de beste optie in jaren. Er moet echter wel het een en ander gebeuren aan de woning wat ik moet laten doen (stucen, nieuwe vloeren), wat betekent dat er veel contact is met mensen, bouwmarkten, vloerenwinkels etc. In deze Corona-situatie vind ik dit heel onverstandig, en met een eventuele lockdown in het vooruitzicht zelfs onmogelijk.

Vrienden die zouden kunnen helpen zeggen zonder uitzondering: 'Niet tijdens de crisissituatie'.

Ideaal gezien zou ik de woning accepteren, maar wel met een ingangsdatum ná de noodmaatregelen. In het eerste gesprek heb ik dit ook aangegeven, maar hierbij werd gezegd dat ik 'maar creatief moest zijn als ik het graag wilde'. Hier lijkt dus weinig beweging in te zitten.

Na het weekend heb ik weer contact met de verhuurder, en zou graag wat inzichten/adviezen/ervaringen hebben van medetweakers hoe dit aan te vliegen. Dit is natuurlijk een situatie zonder precedenten of wettelijke kaders, dus daar kan ik niet op terugvallen. Een beroep doen op redelijkheid en gezond verstand lijkt de enige optie. Maar misschien ziet iemand dit anders?

Om vast wat adviezen voor te zijn :) :
  • Nee, Corona is geen grap, en ik neem het serieus. Nu verhuizen is geen optie
  • Het huis is kaal, alleen kale betonnen vloeren, dus 1-op-1 ff snel verhuizen is geen optie.
  • Nee, kopen is geen optie, want veels te duur in mijn dorp.
  • En nee, ergens anders wonen ook niet
  • Dubbele lasten voor een maand vind ik acceptabel, 2 ook. Maar ik twijfel echt of we per 1 juni weer Corona-vrij zijn in Nederland. Bovendien zou ik dan over moeten zijn én alles verbouwd hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 22:11
Er zijn nu veel timmer lui die die thuis zitten omdat ze bij veel bedrijven niet aan de gang mogen.\Dus misschien wat rond vragen voor de werkzaam heden, huis accepteren, de mannen er in laten werken en over 1,5 maan intrek nemen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Je situatie is nieuw en uniek.

Het is niet ideaal,
Een laminaat vloertje leg je nog wel in je eentje. Ik zou de woonkamer en 1 slaapkamer een vloertje leggen.

Voor het stucen zsm een professional inhuren (als je dat doet binnen 1 maand bespaard het je dubbele lasten). En de rest zelf of op een langzamer tempo doen.

Je woont dan misschien een tijdje in een 'klushuis' met alle ongemakken van dien. Maar dat overleven veel bewoners van koophuizen vaan ook wel. Zeker zonder vrouw/kinderen moet dat te doen zijn.

Over corona, een beetje sociale huurwoning heeft meerdere kamers. Als er maar 1 iemand tegelijk in een kamer is, heb je ook die 1.5M afstand. Sowieso houden werklui er niet van als je als opdrachtgever in hun nek loopt te hijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door 3x3 op 27-03-2020 16:10 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Als dit een optimale kans is zou ik de woning gewoon accepteren.
De wereld blijft gewoon doordraaien, ook nadat dit voorbij is.

Zolang de bouwmarkten open zijn kan je toch gewoon aan de slag?

Als je geen buffer hebt voor 2 maanden zou ik zelf even achter mijn oor krabben. Want hoe ga je dan die woning aankleden?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou je geen werklui over de vloer kunnen hebben? Een stukadoor kan prima alleen aan de slag zonder dat iemand anders aanwezig is. De vloerenlegger kan daarna ook prima vloeren leggen zonder dat er iemand anders in huis is. Grote kans dat ze nu wat minder werk hebben en wellicht op korte termijn kunnen komen.

Enige wat jij dus moet doen is naar de bouwmarkt voor verf en eenmalig een vloerenwinkel in lopen om een vloer uit te kiezen, dat is niet bepaald risicovol als je afstand houd en jezelf bediend waar mogelijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bouwmarktspul kun je ook prima online bestellen. Heb je het wel niet gelijk in huis, maar met een beetje planning kom je een heel eind.
Ik heb vorige week ook mijn vloer laten leggen beneden, terwijl ik boven was. Ik heb die jongens wel even gesproken, maar op gepaste afstand. Veel simpele dingen zoals geld overmaken ipv pinnen scheelt ook weer 1 contactmoment. Zo kun je een hele boel kleine dingetjes net even wat anders doen, maar toch een groot verschil maken.

Verhuizen is niet heel ideaal, maar ook die kun je inhuren. Pak al je spullen alvast in, dan hoeven ze alleen de dozen op te pakken. Laat die dan gerust een paar dagen staan, dan weet je dat je ook daar niet bang voor hoeft te zijn. Voor je meubels geldt hetzelfde. Vervolgens deurklinken en lichtknoppen goed schoonmaken en dan kom je ook al een heel eind.

Ja, het is niet ideaal, maar zorg voor genoeg afstand, maak alles goed schoon en kun je verder. En prioritiseer wat je belangrijk vindt. Is het geen probleem om boven nog niet alle vloeren e.d. te hebben liggen, laat dat dan even 2 maanden voor wat het is, en ga dan met je vrienden de rest aanpakken als deze ellende weer voorbij is. Als woningen schaars zijn, dan zou ik er het beste van maken. Als je een keuken, badkamer en bed hebt dan kom je al een heel eind om ergens te wonen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 15:20
Tsja... waar wil je nou heen met dit topic? Corona is een passerend iets, die woning krijg je jaren spijt van als je het niet doet. En wanden stucen? Als ze slecht zijn, kan je dat ook bij de verhuurder neerleggen, maar voor jou 10 anderen. Het is ook weer niet zo dat je helemaal niks kan doen.

Sowieso naar ons Coronaforum. WVB >>> COR

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28

Honesty

kattenneus!

De werkmensen kunnen bijna allemaal alleen werken, natuurlijk is samen werken leuker maar deze tijd maakt dat het anders moet. Verder wil de verhuurder misschien niet wachten tot Juni maar je kan ook in het midden gaan zitten. Dus eerst even informeren bij werklui, dan bij verhuurder en misschien kan je er uit komen dat je per mei betaald maar nu al de sleutel hebt, als je dan snel alles in april regelt met de werklui(als dat kan) dan kan je er in mei in en heb je niet eens dubbele kosten.

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 21:15
Je zegt dat dit de beste optie is in jaren. Zegt genoeg lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:11
Ik zou er gewoon voor gaan. Rond eerst de slaapkamer af. Dump je spullen ergens. En met een maand is het benodigde daarmee dus klaar, je hebt een plek om te slapen en mogelijk al meer.

Veel benodigde spullen kun je online bestellen. Indien je dingen laat doen kun je zelf prima wat in een andere kamer gaan doen en adequate afstand behouden. Kunt natuurlijk ook kiezen om het zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 14:11
Accepteer de woning, maar leg de woningbouwcoöperatie uit dat je door het corona gebeuren langer met dubbele huur zult zitten en vraag om bijvoorbeeld de eerste maand geen huur te hoeven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Grijp die kans.
Anders sla je jezelf over 3 maanden tegen het hoofd.

Neem rustig de tijd om 1 voor 1 de vloer en de muren te (laten) doen, na elkaar.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Als ik zo lees dat je ook wil gaan stucen in een huurwoning heb ik een beetje het idee dat je het te goed wil doen. Dat maakt de mentale drempel van wat 'acceptabel' is dan ook hoger.

Bedenk eerst eens wat minimaal nodig is om uit de voeten te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Allemaal heel rationele adviezen, dank. En misschien zie ik ook wel teveel beren op de weg hoor, heb ik ff een reality check nodig. ;)

Mijn vrouw heeft een slechte gezondheid, en is daardoor extra bang/kwetsbaar, dat compliceert het wel. En ja, het is een huurhuis, maar ik ben wel van plan er lang te blijven, dus het mag wat kosten...

Food for thought de komende dagen in ieder geval!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat anderen hier ook al zeggen: klinkt als de moeite waard om een paar maandjes voor "af te zien". Ik zou het huis gewoon accepteren en lekker zelf aan het klussen gaan om de hoogstnoodzakelijke dingen te doen. De rest doe je dan later. Ideaal? Nee, zeker niet. Maar als je door zo'n relatief klein offer van kortdurend ongemak de komende jaren lekker kunt wonen... dan zou ik het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon doen. Kamer zo goed als het kan en knus inrichten als mogelijk. Na rust op het vlak van corona komt de rest.

Voor jou overigens tien anderen dus afdingen bij verhuurder is denk ik vrij kansloos.

Buiten dat: nieuw fijn huis d:)b :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
mrwolf schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:01:
In mijn dorp komen amper huurwoningen vrij, dit is by far de beste optie in jaren. Er moet echter wel het een en ander gebeuren aan de woning wat ik moet laten doen (stucen, nieuwe vloeren), wat betekent dat er veel contact is met mensen, bouwmarkten, vloerenwinkels etc. In deze Corona-situatie vind ik dit heel onverstandig, en met een eventuele lockdown in het vooruitzicht zelfs onmogelijk.
Ik heb recentelijk nog een stukadoor via Werkspot gevonden. Da's één mannetje. Van 2 meter afstand legde ik uit wat er moest gebeuren, de rest van de tijd zat ik boven en was hij beneden aan het werk. Je kan dus op voorhand afspreken dat jullie afstand gaan houden etc.

Ik snap de twijfels, maar zou het gewoon doen, mits goede afspraken gemaakt kunnen worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 21:17
Ik zie het probleem niet zo. Kunt prima een vloer uitzoeken en laten leggen lijkt me, om maar eens wat te noemen. Als het een fijne woning is dan neem je hem toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is dit niet de ideale situatie om lekker te (leren) klussen? Stucen is veel werk als je er niet handig in bent, maar ik heb dat ook gedaan (en geleerd dat ik geen ultrafijn had moeten kiezen). Laminaat leggen is erg makkelijk, gewoon een instructie van YouTube volgen en gaan.
Ik heb dit toentertijd gedaan omdat ik het geld niet had toen ik deze woning kreeg, en het ziet er nu 9,5 jaar later nog uitstekend uit.

En het laten doen, ik zou gewoon zelf weggaan als de werkzaamheden worden uitgevoerd.

[ Voor 9% gewijzigd door jodeltje op 27-03-2020 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:24
Het is een serieuze kans geef je aan. Gewoon doen. Je leeft nu, als je maar blijft wachten op wat komt of juist wegblijft mis je het plezier van het leven! Maak een plan hoe de bare essentials gerealiseerd worden (vloertje leggen, kasten, bed, noem maar op en begin aan een mooie periode.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Familie van mij is aannemer en is alleen maar blij als de opdrachtgever ‘op afstand blijft’ (mits er goede afspraken zijn gemaakt voordat hij start).

Als je goed kunt plannen én de juiste aannemer vind (Werkspot is idd een fijn platform) dan zal ik snel akkoord gaan en hopelijk zsm gaan genieten in je nieuwe woning 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:38

ManiacsHouse

Scheisse!

Yucon schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:05:
Als ik zo lees dat je ook wil gaan stucen in een huurwoning heb ik een beetje het idee dat je het te goed wil doen. Dat maakt de mentale drempel van wat 'acceptabel' is dan ook hoger.

Bedenk eerst eens wat minimaal nodig is om uit de voeten te kunnen.
Eerste wat ik dacht... Is het huis dan echt zo uitgeleefd dat er gestuukt moet worden?
Is dat niet iets voor de verhuurder sowieso?
Lekker verhuren dan tegenwoordig. Hier heb je een afgeleefd huis, ik doe als verhuurder er geen zak aan en kom maar op met de centen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behangen mag ook natuurlijk. Maar TS heeft duidelijk een voorkeur voor strak stucwerk. Ook goed, maar de verhuurder zorgt alleen voor een fatsoenlijke muur, zodat de huurder hem naar eigen smaak kan afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kopen is geen optie?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:42
mrwolf schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:09:
Allemaal heel rationele adviezen, dank. En misschien zie ik ook wel teveel beren op de weg hoor, heb ik ff een reality check nodig. ;)

Mijn vrouw heeft een slechte gezondheid, en is daardoor extra bang/kwetsbaar, dat compliceert het wel. En ja, het is een huurhuis, maar ik ben wel van plan er lang te blijven, dus het mag wat kosten...

Food for thought de komende dagen in ieder geval!
Je huidige huis is toch niet weg? Je kan toch de transitie periode wat oprekken? Gooi je 's ochtends de deur op voor de stucadoor en "daar staat de senseo, geluk ermee". Uur of 4 draai je de boel weer dicht.

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:18
De hele topicstart lezen is geen optie?

@mrwolf gewoon doen! Al veel goede adviezen in dit topic, en als het krijgen van een woning echt zo lastig is in je dorp is dit toch een mooie kans! Zeker als je er langere tijd wilt gaan wonen is deze huize periode van een paar maanden natuurlijk niets op die langere termijn.

Succes met een keuze maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 22:43
tja.. dit is je kans, niet laten lopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bob-B190 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:28:
[...]

Je huidige huis is toch niet weg? Je kan toch de transitie periode wat oprekken? Gooi je 's ochtends de deur op voor de stucadoor en "daar staat de senseo, geluk ermee". Uur of 4 draai je de boel weer dicht.
Geef hem gewoon een sleutel. Je wil waarschijnlijk toch een ander slot in de voor- en achterdeur als je in het huis trekt.

Zelf ga je gewoon af en toe even kijken, desnoods als er niet gewerkt wordt en zorg je voor koffie, koekje, wc-papier en wat handzeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

kezzza schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:59:
[...]

De hele topicstart lezen is geen optie?
@mrwolf Heeft het alleen over huren in zijn topicstart, ik vraag mij of kopen voor hem niet een optie is? Misschien zelfs deze huurwoning, ivm de investering die hij wil gaan doen aan stuc, vloeren etc.

Zeker met de lage hypotheekrente op dit moment (nog).

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Falcon schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:47:
[...]

@mrwolf Heeft het alleen over huren in zijn topicstart, ik vraag mij of kopen voor hem niet een optie is? Misschien zelfs deze huurwoning, ivm de investering die hij wil gaan doen aan stuc, vloeren etc.

Zeker met de lage hypotheekrente op dit moment (nog).
Je bent wel erg vasthoudend he? _O-
Nee, kopen is geen optie, want veels te duur in mijn dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
Ik zou ook even zo'n nextdoor app installeren. Ik zie in mijn buurt weleens berichten van werklui die minder opdrachten hebben en op zoek zijn naar extra werk. Dat kan een stuk voordeliger zijn dan bv werkspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:33
Yucon schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:07:
[...]
Je bent wel erg vasthoudend he? _O-
[...]
Tsja, als het erop lijkt dat TS niet eens een dorp verderop wil kijken, en dit is een ideale woning, dan zit er weinig anders op.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:23
Het is niet anders als normaal dat jij als "opdrachtgever" een soort van planning moet maken.
Zonder Corona had je dan je vloer laten leggen en je muren stucen tegelijkertijd ?

Nee dus
maak voor je zelf een lijst wat er moet gebeuren en in welke volgorde niet anders als normaal dus.
je gaat niet eerst een vloer mooi maken en dan pas je muren ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 10:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Juup schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:50:
Grijp die kans.
Anders sla je jezelf over 3 maanden tegen het hoofd.

Neem rustig de tijd om 1 voor 1 de vloer en de muren te (laten) doen, na elkaar.
Dat idd. Je verhuis en verbouwkosten worden hooguit hoger omdat je een paar maanden niks kunt (laten) doen en wel huur en vaste lasten betaalt. Kost je eenmalig een bedrag extra, laten we zeggen 2500 - 3000 euro voor 3 maanden. Verdeel dat over hoe lang je er wilt wonen en ineens is het bij lange na niet zo erg allemaal.

Geowon doen dus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

The Eagle schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Dat idd. Je verhuis en verbouwkosten worden hooguit hoger omdat je een paar maanden niks kunt (laten) doen en wel huur en vaste lasten betaalt. Kost je eenmalig een bedrag extra, laten we zeggen 2500 - 3000 euro voor 3 maanden. Verdeel dat over hoe lang je er wilt wonen en ineens is het bij lange na niet zo erg allemaal.

Geowon doen dus.
Stucwerk moet sowieso in verhouding tot bijvoorbeeld verven nogal lang drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:41
Gewoon doen, over pak m beet anderhalve maand is de ergste pleuris weer voorbij. Tot die tijd kun je gewoon in je uppie alvast wat muren straktrekken, spullen halen enz. enz. Er zijn tig dingen die je zelf kunt doen en waar corona nul invloed op heeft. Bouwmarkten zijn gewoon open.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
De kogel is door de kerk wat ons betreft! We gaan ervoor, en laten het stucwerk zitten. De muren zijn ok genoeg voor een laag verf, de vloeren laten we leggen.

Maandag proberen of de verhuurder ons wat tegemoet wil komen qua ingangsdatum, maar bedankt allemaal voor de input! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 10:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stucwerk kan altijd nog. Protip: renovlies op de muren en dan sauzen. Werkt net zo strak af als stucwerk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55
mrwolf schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:52:
De kogel is door de kerk wat ons betreft! We gaan ervoor, en laten het stucwerk zitten. De muren zijn ok genoeg voor een laag verf, de vloeren laten we leggen.

Maandag proberen of de verhuurder ons wat tegemoet wil komen qua ingangsdatum, maar bedankt allemaal voor de input! (y)
Ik zou misschien gewoon open kaart spelen. Verhuurder is een woning cooperatie dus die zijn wel wat gewend. Leg gewoon je zorgen op tafel, over de 1,5 meter, de kluslui in je huis, je vrouw, dubbele huur vermijden etc. Wie weet wat je gedaan krijgt als je gewoon transparant bent.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 17:39

Saven

Administrator

Waar ik nog het meest over val, een huurhuis op eigen kosten opnieuw laten stuccen? 8)7 Als je geld wil verbranden vooral doen. Als het in pauper staat is lijkt me dit toch echt voor de verhuurder? Of ben ik nu gek. Ik heb nog nooit gehoord dat een huurder zelf opdraaide voor de renovatiekosten.

Tuurlijk een likje verf op de muur kan zelf. Maar voor een paar k een woning renoveren die je over 2 jaar misschien weer verlaat :X
The Eagle schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:13:
Stucwerk kan altijd nog. Protip: renovlies op de muren en dan sauzen. Werkt net zo strak af als stucwerk :)
Zeker te doen als je zelf een beetje handig bent ja :)

[ Voor 24% gewijzigd door Saven op 28-03-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21
Saven schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:26:
Waar ik nog het meest over val, een huurhuis op eigen kosten opnieuw laten stuccen? 8)7 Als je geld wil verbranden vooral doen. Als het in pauper staat is lijkt me dit toch echt voor de verhuurder? Of ben ik nu gek. Ik heb nog nooit gehoord dat een huurder zelf opdraaide voor de renovatiekosten.

Tuurlijk een likje verf op de muur kan zelf. Maar voor een paar k een woning renoveren die je over 2 jaar misschien weer verlaat :X
Dit verbaast me ook wel. Van een pandjesbaas kan ik het nog wel verwachten, maar een wooncorporatie? Zover ik weet leveren die een woning altijd netjes op. Ik woon in een huurappartement en het komt geregeld voor dat tussen 2 huurders in een woning wordt bijgewerkt/netjes gemaakt. Snap niet zo goed waarom jij het stuccen moet gaan doen?
En verder helemaal kaal? Ik ben gewend dat er ook een keuken in zit, om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:18
mrwolf schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:52:

Goed om te horen, veel plezier met je nieuwe huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Voor de goede orde, de woning wordt in principe 'netjes' opgeleverd hoor. Maar de muren hebben een soort van profiel, geen idee hoe dat heet. Het liefst heb ik het helemaal glad, maar dat laat ik dus even varen.

En ik ben niet van plan hier na 2 jaar te vertrekken, dus er mag best wat geld in om het mooi te maken. Maar dat was niet het punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mrwolf schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:18:
Voor de goede orde, de woning wordt in principe 'netjes' opgeleverd hoor. Maar de muren hebben een soort van profiel, geen idee hoe dat heet.
Spachtelputz zeker?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik zou de muren toch glad laten trekken vóór je er in gaat. Typisch iets wat je altijd voor je uit blijft schuiven gezien de impact op je huishouden als je er eenmaal woont.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik denk het wel als ik het zo zie
Pagina: 1