Toon posts:

Counterstrike met (HR/FS)AA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens gehoord dat je met Counterstrike (HL engine dus) een onwijs verschil ziet met Anti-Aliasing(spelling?!?).

Wie heeft hier ervaring mee? En welke vidoekaarten kunnen dat goed? Voodoo 5 en Gf3?

Verwijderd

Ik heb een gef3 , en heb ut geprobeerd met en zonder (met was quincunx AA ) , en merkte het verschil niet erg , bijde resoluties op 1024x786.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat de Voodoo 5 er wel goed mee moet zijn dus mischien dat het met die kaart wel veel uitmaakt.

Halflife heeft op zich best veel 'jaggies' dus ik kan me er wel iets bij voorstellen maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat is Anti-Aliasing :?
Kep ene geforce 2mx en cs ziet er perfectos uit :)

cs rules 4 ever

Verwijderd

Topicstarter
Van wat ik begrijp is Anti-Aliasing een techniek om de scherpe randjes van hoeken enz in een spel 'glad' te maken.

Maar niemand hier die ervaring heeft met Counterstrike en AA?

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Anti-aliasing, tenminste rotated grid AA zoals op de 3dfx series, doet meer dan alleen de scherpe randjes fatsoeneren. Deze verhelpt ook texture aliasing, iets waar de ordered grid anti-aliasing wat minder goed mee overweg kan. Maar daarvoor heeft de GeForce 3 weer anisotropic filtering die dat behelpt.

Wat de Geforce 3 niet schijnt te doen is het anti-aliasen van alpha-textures, deze laat hij schijnbaar ongemoeid. Dit probleem heeft de GF2/V5 niet.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je 2x AA met reso van bv 1024x768 doet, renderd je kaart intern het dubbele van die reso, zodat je het beeld, wat nog steeds 1024x768 is, een scherpte heeft van 2048x1536.

Zoiets was het volgens mij... Kan het natuurlijk ook helemaal fout hebben :)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

ik heb een GF3, het is niet zozeer dat je het merkt terwijl je met FSAA speelt - je merkt het vooral als je zonder speelt.

FSAA verwijdert die "dansende lijntjes", geeft een rustiger beeld heb ik het idee. En maakt mooiere screenshots ;)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
Op zondag 05 augustus 2001 00:26 schreef ReseT het volgende:
Als je 2x AA met reso van bv 1024x768 doet, renderd je kaart intern het dubbele van die reso, zodat je het beeld, wat nog steeds 1024x768 is, een scherpte heeft van 2048x1536.

Zoiets was het volgens mij... Kan het natuurlijk ook helemaal fout hebben :)
niet helemaal fout hoor. wat jij hier zegt is de nvidia methode voor fsaa op hun geforce 1/2 series (dus niet die quincox fsaa).

ik heb een voodoo5, waarmee ik cs in 1280x1024. ik draai standaard 2xfsaa, maar toen ik laatst nieuwe drivers geinstalleerd had stond fsaa uit. ik schrok me gelijk de pleuris, want opeens zag ik allemaal kartelrandjes in beeld!

ik moet er wel bij zeggen dat andere mensen dit verschil niet zo erg zien. je moet echt je voodoo fsaa gewend zijn om het verschil te zien op hoge resoluties. op 1600x1200 zie ik het verschil tussen 2xfsaa en niet fsaa helemaal niet meer (alleen als ik 5 minuten op 2 centimeter van de beeldbuis ga staren, maar das niet zo goed or je hersens...)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Ik heb een v5, en het is echt ontzettend veel mooier op een lagere res. Op een hogere res als 1600x1200 merk je er niet zoveel van, logisch eigenlijk. Maar als je op 1024x768 zit te spelen, is het echt een heel groot verschil. Ik speel altijd met 4xFSAA. Het enige nadeel is dat je tekst iets vager wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er echt benieuwd naar om dit een keer in het echt te zien maar ik ga er geen V5 voor kopen. Alhoewel...hij's wel omwijs goedkoop nu. Maar aan de ene kant speel ik Cs wel steeds minder ;)

Verwijderd

Hij werkt met alle spellen :P

Enneh, hij is inderdaad ongelooflijk goedkoop (295 gulden had ik hem, in Dordrecht).

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik zag alleen maar een verschil in me fps :( Opeens maar een fps van 40 op mijn systeem :(

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
FSAA in Counterstrike ROCKT! Ik had eerst een Voodoo5 en draaide CS in 800x600 met 4xFSAA; dat zag er zó goed uit...

Omdat ik een TV Out wilde hebben heb ik m'n V5 verkocht een Gf2MX gekocht...het is dat ik nu een tv out heb maar een beetje spijt heb ik er wel van.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 16:47 schreef ubermaestro het volgende:
Ik zag alleen maar een verschil in me fps :( Opeens maar een fps van 40 op mijn systeem :(
Same here... wel logisch.. gf3 roelt gewoon op dat gebied, gf2 niet zo...

Verwijderd

Laat eens wat screenies zien van CS met FSAA
en zonder....

Kunnnen we ook eens het verschil zien 8-)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 07 augustus 2001 22:23 schreef Natte_beschuitbol het volgende:
Laat eens wat screenies zien van CS met FSAA
en zonder....

Kunnnen we ook eens het verschil zien 8-)
Pcies

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

WE WANT SCREENIES!!!

:)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

Ziet er idd mooier uit dat AA, maar niet echt geschikt om dan een screendump te maken van je score want dat is helemaal niet meer te lezen :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1