Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multimedia PC +- €1000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• OuweDorper
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-10 21:42
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem voornamelijk als multimedia center aan mijn TV koppelen, dus om films op te slaan en te kijken. Als het mogelijk is met het budget zou er wellicht wel eens een game op gespeeld worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Als totaal prijs had ik ongeveer €1000 in gedachten, maar het mag ook wel iets meer kosten.
Ik weet dat je met computer hardware voor elk extra 10'tje weer beter spul kan kopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De TV heb ik al en deze zal dus tevens als monitor dienen. Voor de rest heb ik niets.
Toetsenbord en muis hoeft niet meegenomen te worden in de prijsindicatie. Het gaat mij puur om de case en wat erin zit.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Opslag zal belangrijk zijn omdat er veel media op zal komen te staan, dus voor nu 2TB met de mogelijkheid tot uitbreiding is belangrijk.
Een case die groot genoeg is voor extra harde schijven maar ook redelijk stil is zou fijn zijn.
Voor de CPU lijkt de AMD Ryzen 5 3600 Boxed goed te zijn. Zover ik las was deze vrij zuinig en stil.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven al beschreven zou het fijn zijn om een stille PC te hebben met de mogelijkheid tot veel opslag.
Ook zou het fijn zijn als die zuinig is qua energieverbruik terwijl die idle is of een film afspeelt.

Ga je overklokken?
Geen vereiste maar mooi als het kan.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik probeer zelf up to date te blijven met de nieuwste hardware maar het gaat allemaal zo snel en hier op het forum is veel meer kennis aanwezig. Het lijkt mij daarom fijn als iemand hier mij kan helpen met het samenstellen van een computer die aan mijn wensen voldoet.
Ik zag de BBG van maart en dat leek mij wel een mooi systeem voor €1000,- echter wil ik het ook als media center gaan gebruiken en ik weet niet of het daar zo geschikt voor is.

Voor mij is kwaliteit belangrijker dan de prijs, dus als het 100 of 200 euro meer moet kosten, maar ik er veel meer uit kan halen en eventueel een game op kan spelen, dan is dat voor mij veel belangrijker.

Een lijstje met eventuele hardware. Ik heb hier niet genoeg verstand van of dit uberhaupt werkt etc.
Het is een opzetje. Ook zie ik overal fancy tabellen maar ik zie even niet hoe ik dat hierin kan editten.
Excuses.

CPU - AMD Ryzen 5 3600 Boxed
Moederboads - MSI B450-A Pro Max
GPU - ?
Behuizing - ?
RAM - Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK
Hard drive - WD Red WD40EFAX 4TB
SSD - Samsung 860 EVO 1TB 2,5 inch
PSU - Be quiet! 400w?

Bedankt alvast.

[ Voor 10% gewijzigd door OuweDorper op 27-03-2020 16:15 ]

Alle reacties

Verwijderd

Het word toch wel op prijs gesteld als je een voorzetje maakt aan de hand van een lijstje met onderdelen. Oftewel, waar zat je aan te denken?

• OuweDorper
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-10 21:42
Excuses, ik heb er niet zo veel verstand van, maar ik zal proberen een lijstje samen te stellen