Moederbord upgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golf1025
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-11-2024
Mijn vraag

Ik wil mijn Gigabyte GA-Z87X-UD3H LGA1150 vervangen door een moederbord waarop ik 1 en liefst 2 nvme m.2 SSD's kan plaatsen. Mijn EVO840Pro van 254Gb begint vol te raken.
Liefst wil ik mijn cpu i7-4770 en 16Gb DDR3 geheugen behouden want de pc is op zich als desktop voor kantoorwerk en lightroom (GTX-1050) snel genoeg.
Liefst een mobo dat ik de komende jaren intern nog kan upgraden als ik daar behoefte aan heb. Ik ben geen gamer. hoef dus ook geen led kerstverlichting https://tweakimg.net/g/s/wink.gif
Voor suggesties houd ik mij graag aanbevolen, want er is zoveel aanbod en weinig koophulp.

Alvast hartelijk bedankt!

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Stond er niet voor niks, de belangrijkste vraag staat onderaan.
Kun je die nog even invullen voor ons?

Overigens is een mobo vervangen omdat je ssd vol zit wel een hele kromme redenering, waarom gooi je er dan niet gewoon een 1TB ssd aan?
En een -nieuw- mobo vinden die nog DDR3 ondersteunt.... Succes ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Wintervacht op 27-03-2020 15:30 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 09:37
Socket 1150 met nvme gaat hem niet worden laat staan met DDR3 :P

Zoals Wintervacht aangeeft, gewoon nieuwe ssd kopen.
Of een geheel nieuw systeem want je wilt de komende jaren nog gaan upgraden, dan zou ik geen socket 1150 meer kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door SpiriTNL op 27-03-2020 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:33
Je kan ook kijken naar een M2 naar PCIe-x4 insteek kaart (zoiets)
Bij een toekomstige upgrade kan je dan de storage weer mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:01
SpiriTNL schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:58:
Socket 1150 met nvme gaat hem niet worden laat staan met DDR3 :P
Doe eerst wat onderzoek voordat je iets roept. Er zijn wel degelijk s1150 moederborden met NVME. Heb zelf jaren pricewatch: Asus H97-PRO gehad op het eind met een 960 EVO.
@golf1025 V&A aangeboden: Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger is een optie. Zou hem wel ophalen en eerst testen Geen goedkope oplossing echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 09:37
Uszka schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:07:
[...]

Doe eerst wat onderzoek voordat je iets roept. Er zijn wel degelijk s1150 moederborden met NVME. Heb zelf jaren pricewatch: Asus H97-PRO gehad op het eind met een 960 EVO.
@golf1025 V&A aangeboden: Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger is een optie. Zou hem wel ophalen en eerst testen Geen goedkope oplossing echter.
Mijn nederige excuses, 1000x excuses, volgende keer zal ik beter kijken, nogmaals EXCUSES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golf1025
Ik heb natuurlijk het nodige onderzoek gedaan: upgrade kits bij azerty, hardwareinfo, tomshardware, bij gigabyrte en adrock. Maar bind get moeilijk om door de bomen het bos te zien. Natuurlijk kan ik een grotere sata ssd kopen, maar zie dat niet als investering naar de toekomst. Vandaar mijn vraag aan de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Is een 1150 moederbord dan wel een goede investering?

Mijns inziens kan je juist beter nu nog een SATA SSD kopen en straks ineens fatsoenlijk de rest upgraden. Die SATA SSD kan je immers ook prima meenemen, kost net zoveel als een nvme en is echt nog niet afgeschreven als type.

Ik heb hetzelfde overwogen, maar om het om bovenstaande reden niet gedaan. Die extra kosten voor een nieuwer moederbord (ook als die tweedehands is) krijg je niet terug en je haalt weinig merkbaar extra's uit een nvme.

[ Voor 28% gewijzigd door br00ky op 27-03-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golf1025
Tja, dat is dan inderdaad de afweging nu een nieuwe ssd, of een nieuw mobo combo. Heb wel gezien dat met een nieuw bios, alle pci-e slots ook m.2 nvme aankunnen met een adapter. Maar aarzel om die zaken aan te schaffen zonder de zekerheid dat het straks ook werkt.
In ieder geval heel hartelijk dank voor alle tips zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Zeker als je nog tevreden bent met de prestaties van je huidige pc, is het een no-brainer ;).

/edit: overigens een schopje naar CAA want Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!.

[ Voor 41% gewijzigd door br00ky op 27-03-2020 20:54 ]

Pagina: 1