Vraag

• MuscularPonyyy
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11:33
Hi allen,

Nu er tijdens deze periode van Corona-crisis wat extra tijd vrijkomt ben ik toch weer aan het overwegen een gaming-PC aan te schaffen. Ikzelf heb na wat zoeken het onderstaande samengesteld. Doel is vooral om met een 144HZ 1080P scherm (heb ik nog staan) lekker te kunnen gamen (CS:GO, BFV). Hoeft niet allemaal maxed-out, maar is wel lekker als hij de komende tijd games nog lekker kan draaien op of rond de 144fps.

Hebben jullie nog feedback op deze build? Zou ik bijvoorbeeld nog ergens kunnen besparen zonder enorm in te leveren op FPS/future proof van de build?

Thx! :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 125,01€ 125,01
1MoederbordenAsus Prime A320M-K€ 46,-€ 46,-
1BehuizingenAntec NX100 Zwart€ 32,-€ 32,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 72,75€ 72,75
1VoedingenCooler Master MWE 450 White 230V - V2€ 38,25€ 38,25
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 62,90€ 62,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 376,91

Hier komt dan nog de XFX Radeon RX 5700 DD Boost Up Ultra Fans 8GB GDDR6 bij, deze is voor 319 euro aan te schaffen op Amazon.de. Staat dus niet in de Tweakers Pricewatch.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming (CS:GO, BFV, GTA Etc.)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zal rond de 700 euro mogen kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ASUS VG24BQE 144 hz monitor neem ik mee. Muis en toetsenbord laat ik voor nu. nog even buiten beschouwing.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In het tabelletje uiteen gezet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, beste bang for the buck.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Een dubbelcheck of dit inderdaad voor dit budget op dit moment de beste keuze is, of dat er nog geschoven moet worden.

[Voor 13% gewijzigd door MuscularPonyyy op 27-03-2020 14:04]

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

Succes!

• MuscularPonyyy
br00ky schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:56:
Om onduidelijke redenen heb je
[...]
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

Succes!
Excuus! Heb het inmiddels toegevoegd

• MuscularPonyyy
Hi allen,

In de zoektocht naar een goede bang-for-the-buck videokaart ben ik uitgekomen bij de XFX Radeon RX 5700 DD Boost Up Ultra op Amazon.de (319 euro incl. verzending). In eerste instantie leek dit een goede deal, echter ben ik wat aan het twijfelen geslagen door de slechte reviews over zijn broer de XFX Radeon RX 5700 XT THICC op bijvoorbeeld Gamersnexus (https://www.gamersnexus.n...-ultra-review-benchmark).

Deze schijnen dezelfde koelers te hebben, mijn vraag is of er hier eventueel ervaringsdeskundigen zijn die mij deze kaart definitief aan/af kunnen raden.

Alvast bedankt!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:01

br00ky

Moderator Harde Waren

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:05
Als 144Hz je doel is zou ik toch de 3600 aanraden.
Mocht je daar echt geen budget voor hebben dan is de 1600 12nm een betere keus, nagenoeg dezelfde processor voor 20 euro minder.
De rest is eigenlijk ook low budget in plaats van midrange, zou bij elk onderdeel net wat meer uitgeven.
De xfx videokaart ken ik niet, maar ik ben nog veel luidere kaarten gewend dus ik zou me er niet aan storen.
De games die je noemt zijn heel zo spannend niet, dus een 5700 is wellicht wat overkill, tenzij het op ultra settings op 144fps of hoger moet draaien..

[Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 29-03-2020 00:17]

• MuscularPonyyy
mitsumark schreef op zondag 29 maart 2020 @ 00:14:
Als 144Hz je doel is zou ik toch de 3600 aanraden.
Mocht je daar echt geen budget voor hebben dan is de 1600 12nm een betere keus, nagenoeg dezelfde processor voor 20 euro minder.
De rest is eigenlijk ook low budget in plaats van midrange, zou bij elk onderdeel net wat meer uitgeven.
De xfx videokaart ken ik niet, maar ik ben nog veel luidere kaarten gewend dus ik zou me er niet aan storen.
De games die je noemt zijn heel zo spannend niet, dus een 5700 is wellicht wat overkill, tenzij het op ultra settings op 144fps of hoger moet draaien..
Thanks! Ik denk dat je dan doelt op het moederbord + de voeding? Wat zou je mij hier aanraden? En wat zijn de voordelen van wat meer investeren in het moederbord? Levert dit mij meer performance op?

• MuscularPonyyy
Hi allen,

Ik ben na wat extra uitzoekwerk op deze build uitgekomen:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 174,-€ 174,-
1MoederbordenMSI B450M-A PRO MAX€ 65,05€ 65,05
1VideokaartenASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC€ 335,05€ 335,05
1BehuizingenAntec NX100 Zwart€ 35,01€ 35,01
1MuizenRazer Deathadder Elite - Zwart€ 62,01€ 62,01
1MuismattenGembird MP-GAME-L€ 6,12€ 6,12
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 72,75€ 72,75
1VoedingenCorsair CX550€ 59,90€ 59,90
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 62,90€ 62,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 872,79

Nog opmerkingen/aanmerkingen hierop?

• Doopy-X-
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03-09 19:42
Als je in de toekomst eventueel nog een extra m.2 slot wil gebruiken, zou je als moederbord ook kunnen kijken naar de pricewatch: MSI B450M Mortar Max

Deze heeft een m.2 slot extra, 2x USB 3.2 slots extra, een USB-c slot, S/PDIF audio uitgang & LED-verlichting. Je levert daar een VGA connectie, 2 normale PCI-e slots en 2 SATA connecties voor in.

De Mortar is wel een mATX-bord, mocht je dat nog belangrijk vinden...

*burp*

• MuscularPonyyy
Doopy-X- schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:47:
Als je in de toekomst eventueel nog een extra m.2 slot wil gebruiken, zou je als moederbord ook kunnen kijken naar de pricewatch: MSI B450M Mortar Max

Deze heeft een m.2 slot extra, 2x USB 3.2 slots extra, een USB-c slot, S/PDIF audio uitgang & LED-verlichting. Je levert daar een VGA connectie, 2 normale PCI-e slots en 2 SATA connecties voor in.

De Mortar is wel een mATX-bord, mocht je dat nog belangrijk vinden...
Thanks! Dat is dan nog het overwegen waard inderdaad.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee