Prijzen webcams schieten omhoog (maar niet zoveel toch?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
@Olaf

Ik dacht eerst dat ik de kop van nieuws: Prijzen webcams schieten omhoog verkeerd had gelezen.

Ik snap best dat webcams duurder zijn geworden, en dat dat procentueel een grote stijging is, maar ik ken geen enkele webcam van € 500, en kan me niet voorstellen dat de gemiddelde prijs van webcams € 220 is.

Ik heb de genoemde Logitech C270 volgens mij voor € 30 opgepikt een paar jaar terug, en die is nu een stuk duurder maar ook slecht leverbaar bij normale webwinkels.

Ik krijg meer het idee (zoals ook geopperd in de reacties) dat de goedkope webcams niet meer op voorraad zijn, en dat die daarom verdwijnen uit de PW. Wat overblijft zijn 4k webcams of andere exotische webcams die het gemiddelde enorm omhoog trekken.

Zoals het nu gesteld wordt, lijkt het een enorm sensationeel artikel die de plank wat mij betreft volledig misslaat. Zelfs mooie grafiekjes laten me achterblijven met een gevoel van "ja maar dat kan toch helemaal niet?"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Natuurlijk speelt het door jouw genoemde effect ook een rol, maar resterende webwinkels met voorraden hebben toch echt de prijzen flink omhoog gegooid. De grotere webwinkels doen dit overigens geautomatiseerd. Kijk bijvoorbeeld naar de door jouw genoemde C270. Azerty heeft op het moment van schrijven nog wat voorraad en vraagt er 99 euro voor. In januari bood Azerty die webcam nog voor 25 euro aan.

Ik las ook wat opmerkingen a la 'is toch logisch', en dat is het ook. Maar ik wilde gewoon met grafieken inzichtelijk maken hoe sterk dat effect momenteel speelt. Uiteraard zitten er wat mitsen en maren aan, maar het gaat om de trend. Enkele grote webwinkels hebben bijvoorbeeld besloten schaarser wordende producten uit de Pricewatch te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Pak anders gewoon een oudere telefoon, Droidcam erop en voila je hebt een webcam.
Kan over Wifi maar ook via USB.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheetahNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 15:25
Misschien kan er een goedkope action cam gekocht worden die via USB verbonden is met de computer?

Overigens de C270 is inmiddels 10 jaar oud! Heeft bijna 10 jaar lang zo ongeveer 25 euro gekost (pricewatch: Logitech HD Webcam C270 (Zwart) Nu is het verviervoudigd; 100 euro. Ik stel me voor dat ik een apparaat koop dat al 10 jaar in de roulatie is en nu voor het viervoudige wordt aangeboden. Een klassieke auto misschien, maar een webcam? Dat doet vraag en aanbod dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 23:39

Largo

Donderdraak

Ik had hetzelfde, simpele cams zijn duur of uitverkocht.

Ik heb EpocCam gevonden als alternatief.
Hiermee kan je je smartphone als webcam gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Ik heb eergisteren maar een paar webcams van Aliexpress besteld, ook omdat ik merk dat bestellingen uit China nu erg snel binnen komen. Ben benieuwd hoe de kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
CheetahNL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:52:
Misschien kan er een goedkope action cam gekocht worden die via USB verbonden is met de computer?

Overigens de C270 is inmiddels 10 jaar oud! Heeft bijna 10 jaar lang zo ongeveer 25 euro gekost (pricewatch: Logitech HD Webcam C270 (Zwart) Nu is het verviervoudigd; 100 euro. Ik stel me voor dat ik een apparaat koop dat al 10 jaar in de roulatie is en nu voor het viervoudige wordt aangeboden. Een klassieke auto misschien, maar een webcam? Dat doet vraag en aanbod dus.
Over vraag en aanbod gesproken, ook tweakers zelf ruiken geld. De Logitech C210 eveneens uit 2010 van oorspronkelijk twee tientjes wordt nu aangeboden voor 80 euro :P

V&A aangeboden: Logitech Webcam C210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
RoccoS schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:23:
Ik heb eergisteren maar een paar webcams van Aliexpress besteld, ook omdat ik merk dat bestellingen uit China nu erg snel binnen komen. Ben benieuwd hoe de kwaliteit is.
Ben wel benieuwd naar de kwaliteit van die webcams. 12mpixels wordt beloofd voor erg scherpe prijzen. wel allemaal erg onbekende merken. Al iets binnen?

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Jerrycan schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:19:
[...]

Ben wel benieuwd naar de kwaliteit van die webcams. 12mpixels wordt beloofd voor erg scherpe prijzen. wel allemaal erg onbekende merken. Al iets binnen?
Heb deze webcam besteld, bevalt tot nu toe uitstekend! Beeld is echt scherp(wel zelf scherpstellen door aan de ring om de lens te draaien) en microfoon is prima, en gewoon plug-en-play in Windows 10. Field-of-view is iets minder dan mijn eigen Microsoft Lifecam Cinema, maar voor ons gebruik (met name Teams) werkt hij echt meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:16
@RoccoS dank voor de tip, voor zo’n bedrag wil ik wel een gokje wagen ;) Besteld.

Op YouTube verschillende reviews, zoek op Ashu webcam.

[ Voor 25% gewijzigd door Gluten Parody op 31-05-2020 01:39 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:16
Ashu webcam vandaag ontvangen van aliexpress, dan heb je een indicatie van de levertijd ;)

Output is ongeveer het niveau van de Logitech C270, de behuizing is wel twee keer zo groot. Handfocus is voor mij geen probleem, één keer instellen en gaan. De ledjes kun je inschakelen met een knoppie op de achterkant. Ik ga nog wat knutselen om 'm iets minder opvallend op de monitor te bevestigen; het ding steekt nogal uit...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Pagina: 1