Toon posts:

Dell Inspiron 8000

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe laptop kopen en zat te debken aan de Dell Inspiron 8000 met een GeforceGo met 32 MB :9~
Nou heb ik 2 vragen:

1 De inspiron 8000 is vrij dik, maar is die dikte te doen en is zo'n dikte normaal? Daarnaast (vraag 1b :) ) Heeft ie een mooi design of is ie net zo dik en log als ze'n oudere voorgangers van Dell? (die foto's en 3D tour zeggen ook nie alles)

2 Er zit als het goed is een spdif AC3 connector op. Maar is dat bij een laptop gewoon een koptelefoon plug ofzo? Bij m'n geluidskaart zit namelijk ook zo'n plug maar die moet je doorverbinden met het stekkertje vd DVD wil uiteindelijk uit de digitaale uitgang digitaal geluid krijgen.
Kortom kan ik m'n Desktop Theather 2500 op die laptop aansluiten zodat ik met DVD films ook digitaal geluid heb?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Niemand advies???

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet het echt ff weten voordat ik 'm koop, ik heb geen zin in een miskoop voor zo'n bedrag

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Het is een exclusief machientje, en ik vrees dat niet al te veel tweakers er een hebben (prove me wrong). Een vriend van me heeft zo'n goddelijke Inspiron met een geweldige Geforce Go. Het is, wat ik qua laptops gezien heb, het beste wat er verkocht wordt. volgende week Halflife netwerkje met die Inspiron spelen. Ik ben benieuwd hoe 'ie het trekt! ik verwacht echter veel goeds.
Qua DVD kan ik je niet van dienst zijn.
Qua geluid issie vrij beschaafd, design is OK IMHO. Wat zijn de alternatieven eigenlijk?

Forza Mucca!

Verwijderd

Volgend jaar januari ga ik ook een laptop aanschaffen (PC-prive) en ik ben me nu al een beetje aan het orienteren. Wanneer ik nu iets zou kopen dan zou het ook een Dell Inspiron 8000 zijn. De specs zijn goed, de reputatie van Dell is uitstekend en ik denk dat je super machine koopt.

Verwijderd

Van de Dell-site:
Dimensions
Height: 43.5 mm (1.71-inch)
Width: 326.2 mm (12.8-inch)
Depth: 276 mm (10.8-inch)
Dus een hoogte van bijna 4.5cm. Ik heb zelf een Inspiron7000 en die is met het scherm omhoog 3cm, en dat is eigenlijk wat te hoog om comfortabel te kunnen tikken. Maar heeft wel weer als voordeel dat er zowel cd-rom als fdd fixed in zitten.

Iig wereldbak! :)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 01:47 schreef Douwe het volgende:
Volgend jaar januari ga ik ook een laptop aanschaffen (PC-prive) en ik ben me nu al een beetje aan het orienteren. Wanneer ik nu iets zou kopen dan zou het ook een Dell Inspiron 8000 zijn. De specs zijn goed, de reputatie van Dell is uitstekend en ik denk dat je super machine koopt.
Vergeet niet dat vanaf 20 augustus de nieuwe Inspiron 8100 leverbaar is! :P
Deze heeft de niewste intel III-M. Om te smullen dus.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Me heeft er een. Het design is wel ok, maar een Compaq voelt degelijker aan.

Er zit een koptelefoonuitgang op, hoe dat precies met AC3 of ed zit weet ik niet.

Tjielp... een vogel.

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Ikke heb wel een inspirion 2500 ... het kleine broertje dus... maar over de dikte van dit dinkie heb ik ook al niks te klagen, dus in mijn ogen is de 8000 zekerz niet te dik.... en het ontwerp is prima :7

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Topicstarter
Mhhhh, het advies is kopen dus :)
Het is inderdaat een mooie laptop qua specs :p , alleen isie zo dik ben ik bang en dat is weer irritant als je bv een samenvatting aan het typen bent of dat ding mee moet nemen op reis.
is die 43.5 mm hoogte gemeten alsie dicht geklapt is :? , ik neem aan van wel
iniedergeval alvast bedankt voor de reacties

Verwijderd

Mijn pa heb er een, met alles erop en eraan, Inspiron 8000 met 1 GHz en Geforce 2 GO, etc, maar wel jammer dat nu de 1,13 GHz net uit is .

Maja je kunt niet alles hebben.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:00
Ik ben zelf ook van plan binnenkort een Dell Inspiron 8000 te kopen voor m'n studie.
Je moet maar eens kijken op http://www.dell.co.uk naar de DVD notebook (Inspiron 8000).
Deze heeft voor hetzelfde geld 256Mb, 20Gb HDD en DVD.
Ik snap er geen reet van waarom die dingen in Engeland zoveel goedkoper zijn (helemaal omdat de eng Pond zo hoog staat voor ons), de telefonische helpdesk van Dell kon mij hier ook niets meer over vertellen.
Ik ga volgend weekend dus even met Easyjet m'n laptop in Engeland halen...scheelt me fl 1200,-

Verwijderd

Kun je zo'n ding in Engeland gewoon ergens afhalen? Of ken je iemand daar waar je hem heen laat sturen? Ik ben wel benieuwd waarom die dingen in NL zoveel duurder zijn dan in de ons omringende landen.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
wat zijn de specs van die 8000 ?

Verwijderd

prijs in engeland is excl VAT, komt dus nog 17,5 % bij. Zou ik maar goed navragen voor je op easyjet springt :)

Verwijderd

Scheelt niet zoveel volgens mij met de UK??

Tenminste bij de notebooks waar ik kijk.

BTW Waarom zou je een 8000 kopen en geen 8100? 8100 is stukken beter, kijk maar naar de specs.

:)

Verwijderd

2500 pond voor een 1ghz, 32 mb gf2, 30 gb, 512mb ram, etc. CHEAP!!!

• Kokkers
Op maandag 06 augustus 2001 13:21 schreef Martin het volgende:
prijs in engeland is excl VAT, komt dus nog 17,5 % bij. Zou ik maar goed navragen voor je op easyjet springt :)
VAT is tegenwoordig 19% (BTW)
De prijzen die ik heb gezien worden ook INCL. VAT getoond.

Als je in Engeland wil kopen zul je daar wel een faktuur/aflever adres moeten hebben...

Waarom geen 8100?
Ik zit al dik aan de max van m'n budget

Dell Inspiron 8000 DVD notebook
Processor: P3-850 MHz
Memory: 256Mb ("double-my-memory" deal)
Harddisc: 20 GigaByte
Screen: 15.1" TFT
Modem: 56k6 integrated
Video: 16Mb Geforce2 Go
Network: 10/100 MB integrated
Misc: 3.5" floppy, DVD-ROM, USB, PCMCIA, Firewire
One year European Return and Collect service
-------------------
1579 pound when bought in the UK
(fl 5684,- (pond=fl 3,60))

Dell Inspiron 8000 PIII850VT
Processor: P3-850 MHz
Memory: 256Mb
Harddisc: 20 GigaByte
Screen: 15.1" TFT
Modem: 56k6 integrated
Video: 16Mb Geforce2 Go
Network: 10/100 MB integrated
Misc: 3.5" floppy, DVD-ROM, USB, PCMCIA, Firewire
One year European Return and Collect service
Free Kodak EZ-200 digicam
-------------------
(1933 pound when bought in Holland (out of budget)
(+/- fl 6958,- (pond=fl 3,60))

Verwijderd

En wat vind je dan van deze: http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?s=nlbsd&l=nl&m=nlg&c=&n=&cu=nlbsd&v=n&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=npm&rs=1556&cuid=&cg=&pch=1&pn=0&demo=&gc=&sbc=nldhsinspnrs&co=&b=24391

Die heb ik toch echt liever.
trouwens extra geheugen kan je beter ergens anders kopen, dan heb je drie tot vier keer zoveel geheugen voor hetzelfde geld.

Verwijderd

VAT = BTW = Belasting Toegevoegde Waarde:

In NL is dat 19%, in Engeland 17,5%

• Kokkers
Op maandag 06 augustus 2001 13:45 schreef Wampie het volgende:
En wat vind je dan van deze: Lang URL

Die heb ik toch echt liever.
trouwens extra geheugen kan je beter ergens anders kopen, dan heb je drie tot vier keer zoveel geheugen voor hetzelfde geld.
^^^
Goede tip!

Verlies je niet je garantie als je het geheugen uitbreidt bij een niet Dell gecertificeerd bedrijf?
Zou zonde zijn van het 3 jaar collect&return wat ik erbij wil kopen...

Verwijderd

Nee, je verliest niet je garantie daardoor.

Goed geheugen hiervoor is trouwens Dane-Elec met 10 jaar garantie of Crucial.

• Kokkers
Enig idee waar het bovengenoemde D.E. geheugen te krijgen is (laptop variant uiteraard) en wat een reepje van 128Mb kost?
Misschien wordt hier het prijsverschil wel erg klein...

Verwijderd

SO DIMMs zie ik wel in de pricewatch maar wel merkloos.

Verwijderd

www.crucial

Dat Dane-Elec weet ik zo niet, dan zou je Dane-Elec effe moeten bellen.

Kosten ongeveer FL 75,- voor 128 MB verkoopprijs

• Kokkers
Okay, er wordt nu dus gezegd dat ik ook een 128Mb reepje kan kopen voor fl 75 ipv de fl 590,- Dell meerprijs zonder dat m'n garantie vervalt?!?!
Hier moet een addertje onder het gras zitten...

Verwijderd

De reden dat het zo duur is, is dat het ingebouwd moet worden. Kijk maar eens in hun accesoires shop, kan je het geheugen ook kopen, maar dan wel een stuk goedkoper.

Tip: kijk ook eens op Dell Talk (Forum), kan je heel veel nuttige info vinden.

• Killah_Priest
  • Laatst online: 13:30
je garantie vervalt niet, je moet het er alleen uithalen wanneer je systeem stuk is.

en ik kan het (zeg maar beroepsmatig) weten....

Verwijderd

Je kan gewoon bijkopen, ik heb die van mij via informatique vandaan en werkt perfect.

Deze laptop is gewoon gruwelijk, het is echt een gamers bak. hen hier de 850 mhz, met de ati rage 32 mb. En die kan echt alles aan, de tft scherm kan makkelijk 1600*1200 aan.

• Kokkers
Okay, er gaat dus gewoon standaar desktop geheugen in?
In dat geval... :)

Verwijderd

Nee, er gaat een 144 pin SO-Dimm en dat is dus geen 168 pin Desktop DIMM.

pic: Afbeeldingslocatie: http://www.dane-elec.nl/www.dane-elec.nl/pages/producten/images/sodimm/sodimm-met-label.gif

• Kokkers
Allen bedankt voor het verhelderen van mijn geest, wordt altijd op prijs gesteld!

Verwijderd

Die inspiron heeft standaard de 32 mb Nvidia Geforce2Go (www.dell.nl).
Is het een beetje nuttig om om zo'n kaartje te hebben? Volgens mij kun je dan ook beter een 2e batterij nemen ivm stroomverbruik :'(

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 09:21 schreef beastob het volgende:
Die inspiron heeft standaard de 32 mb Nvidia Geforce2Go (www.dell.nl).
Is het een beetje nuttig om om zo'n kaartje te hebben? Volgens mij kun je dan ook beter een 2e batterij nemen ivm stroomverbruik :'(
Hij gaat 2 uur mee op 1000 mhz, 2,5 uur op 700 mhz (bij PIII 1000 en Geforce 2 Go (die trekt maar 1 watt meer dan de ATI M4 trouwens) dusss... mijn vader heeft 2 accu's.

Verwijderd

Waarom niet de latitude :? Weegt veel minder en prestaties zijn ronduit goed te noemen. Voor het prijsverschil koop je een gewone computer erbij !

Oeps....ik controleer net mijn uitspraak. Da's dus niet echt waar...

Hmmm koop maar wat :o Latitude C600 met 256Mb is mijn typbeest op kantoor. Lekker plat (geen last van de polsen) maar je moet wel die touchpad in de bios uitschakelen. Ik kan er althans niet mee werken, elke keer versprong mijn cursor en typte ik weer ergens anders in het document. Werk nu met losse muis, werkt veel beter.

• Killah_Priest
MadMax, om dat probleem met die jumpende cursor op te lossen moet je de touchstick uitschakelen in de mouse properties :)

heeft te maken met de gevoeligheid van de touchstick tijdens het typen

Verwijderd

Waarschijnlijk waren bij mij de drivers slechts half geinstalleerd, maar ik kon dus niks uitschakelen in mouse settings. het stond er wel maar was allemaal grijs, en dus niet selecteerbaar. Ik heb nu gewoon via de bios alles uit gezet, anders liep hij ook steeds te kloten met mijn losse muis.

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Drivers waarschijnlijk wel goed geinstalleerd maar als je er een ps/2 muis aan hangt dan vervallen een aantal van de opties in de drivers (is tenminste zo bij een Compaq, dus zal voor DELL ook wel zo zijn). DKomt omdat ie dan 2 ps/2 muizen heeft en die settings voor de "externe" muis nvt zijn.

Oplossing: USB of Ser. muisje er aan.

• Killah_Priest
nieuwste drivers downen vanaf support.dell.com/us/en/filelib
daarna kan je hem uitzetten :)

doe namelijk support voor inspirons :)

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 14:36 schreef Killah_Priest het volgende:
je garantie vervalt niet, je moet het er alleen uithalen wanneer je systeem stuk is.

en ik kan het (zeg maar beroepsmatig) weten....
Mmm , ff voorbeeld , ik stuur dus mijn notebook terug omdat die helemaal niks meer doet .

Had er natuurlijk extra geheugen bijgeprikt omdat het bij dell veel te duur is .

De technicie van dell weet natuurlijk gelijk wat er mis is met het notebook en repareert het .
Wat schets zijn verbazing , na de post krijgt hij/zij de melding dat het geheugen veranderd is .

Roept z`n chef erbij en die komt met het heldere idee dat de klant zelf wat aan z`n configuratie heeft verandert , en dus een vette rekening mee in het doosje terug moet.

Zal niet zeggen dat het zo zal gaan , maar die kans is natuurlijk wel aanwezig .
En dus ook rekening mee moet worden gehouden , althans mijn mening.

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 01:19 schreef Rollerjooster het volgende:
Het is een exclusief machientje.
Niet zo exclusief als de Latitude serie's. :P

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 14:50 schreef Hunger het volgende:

[..]

Zal niet zeggen dat het zo zal gaan , maar die kans is natuurlijk wel aanwezig .
En dus ook rekening mee moet worden gehouden , althans mijn mening.
Dat kan toch niet? Ik mag met mijn laptop doen wat ik wil. Als ik daar geheugen in prik en er gaat wat anders kapot dan kunnen ze mij daar geen vette rekening voor sturen.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 17:58 schreef Douwe het volgende:

[..]

Dat kan toch niet? Ik mag met mijn laptop doen wat ik wil. Als ik daar geheugen in prik en er gaat wat anders kapot dan kunnen ze mij daar geen vette rekening voor sturen.
Zou niet moeten kunnen , maar de mogelijkheid bestaat natuurlijk wel .

En dan moet je vooral denken aan een defect wat moederbord gerelateerd is .Heb het nl. meegemaakt met een compaq pc van een kennis met het inbouwen van een brander

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Guys dat ik m'n eigen toppic niet onderhield maar was op vakantie 8-)In Spanje kwam ik in de El Corte Ingles (Spaanse vergroote versie van V&D) De Toshiba Satellite 2800-500 tegen. Tot m'n verbazing heeft die een 16 mb Gforce Go aanboord. Was dat al bekend :?

De Inspiron en UK kopen lijkt me
A erg moeilijk vanwege ophalen en
B je hebt een adderes nodig waarheen je hem kunt sturen
Beetje moeilijk dus.

Verder lijkt me de dikte vd Inspiron wel acceptabel, hij is wat dik maar volgens mij wel tedoen, ofnie?

Weet iemand verder of je inderdaad ook via de Inspiron DVD's zou kunnen kijken met Dolby Digital geluid (door bv creative DTT 2500 intepluggen :?

Ik zou Btw wel voor een betere versie van de Inspiron willen gaan maar m'n budget stopt toch echt bij FL 5400,-
Ook lijkt me het inderdaad wel handig om dat extra geheugen los bij te kopen in de winkel

Dit is trouwens de Inspiron die ik zou willen kopen

http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?s=nldhs&l=nl&m=nlg&c=2307&n=2314&cu=nldhs&v=n&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=-1&demo=&gc=&sbc=nldhsinspn&co=&b=24354

Verwijderd

Topicstarter
De Toshiba Satelite met Gforce Go staat in Price watch zie ik net, dus ik ga d'r maar vanuit dat het bekend is :)
Pagina: 1